• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • LaFontaine

Det blev fem kilometer i snömodden i långsamt tempo för att inte fresta på den nysprutade ryggen för mycket. Trots underlaget som bitvis var riktigt tungt kändes kroppen lätt och fin och det kändes som att det gick fortare än vad det egentligen gjorde. Tiden är inget att skryta med men det spelar ingen roll.

Jag sprang för övrigt till P4-dokumentären "Spring för livet" om en MS-sjuk löpare. Då kändes plötsligt mina ynkliga kilometer lika tunga längre... 

• Jespis

Här är det tyst och tomt, för barnen och maken är hos farmor och farfar. Jag har rättat uppsatser och tagit hand om mig själv: after work med jobbet i ferdags, sköna promenader i vintersolen, ett härligt löppass igår och core på Friskis om en halvtimme. En mycket produktiv helg! (Har också hunnit städa och tvätta veckans tvätt - det går fort när ingen stör!)

Skönt dock att de kommer hem ikväll - behöver kramas!

• m o e

Hej på er! Jag följer er och läser i väntan på att kunna börja springa själv snart.
    Vilmer är nu 7 veckor och livet börjar bli mer och mer vanligt igen. Han har varit en riktig knäbebis som vill äta ofta, så det har varit svårt att få tid till annat. Men nu börjar han bli mer och mer glad och nöjd för sig själv en stund och idag tog jag mig i kragen och genomförde ett styrkeprogram. Än så länge har jag gå en hel del promenader, för Vilmer är rätt nöjd när vagnen rör sig. Men nu tänkte jag skaffa träningskort på F

• Kattstugan

moe: mysigt med lille Vilmer

Carisma: hur gick det hos naprapaten idag?

Är på jobbet och väntar på att få köra hem och slänga mig i soffan. Två korta löppass gjorda igår och idag. Min plan är att springa varje dag den här veckan (men bara korta och lugna pass) - får se om jag lyckas med det Inte alltid det blir som man tänker sig ju..
    Haft en riktigt härlig helg i Dalarna tillsammans med en bunke goda vänner. Längdskidåkning och en massa ätande var vad som stod på schemat. Perfekt med likainnade vänner

• Carisma95
    Kattstugan:
    Mitt högra ben var 1 cm kortare än det vänstra. Så som jag misstänkte, snedbelastning i bäckenet. Men han knäckte, drog och stretchade bäcken, ben och rygg så nu är jag rak(are).
    Ska dit igen på tisdag nästa vecka för uppföljning. Men det var inga restriktioner vad gäller träning och löpning. (Förutom att jag inte skulle träna idag, direkt efter). Så yeay!  
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • m o e

Men äsch, slutet av mitt inlägg försvann. Jag skulle skriva att jag tänker skaffa kort på F

• PerG
    m o e skrev 2012-02-15 06:51:08 följande:
    Men äsch, slutet av mitt inlägg försvann. Jag skulle skriva att jag tänker skaffa kort på F
    På F? ;)

Jag har varit förkyld i omgångar mest hela tiden känns det som... I helgen blev det i alla fall ett skidlopp på 42km och idag blev det en lugn löprunda på 11km. Broddar är riktigt skönt när det är glashalt! Siktar på att köra ytterligare ett skidlopp nu i helgen som också är på 42 km och därefter ska jag försöka lägga in 2-3 löppass under närmsta 2 veckorna (alt. byta mot något skidpass) innan vi beger oss upp till Sälen och Mora och kör StafettVasan och Vasaloppet! Ska bli en skoj weekend!

Sen efter det är det dags att börja ladda inför Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon på allvar!
  • Malvil

Carisma: Sjukt med sån snedbelastning, men skönt att de rättade till det och att du inte har några restriktioner.

Per: Vad skönt att du fått till lite pass äntligen. Ser fram emot rapporter från Dalarna

Jag håller mig inomhus med löpandet (men promenerar desto mer) och har idag kört lite intervaller igen. 6 x 3 min (började på 10 km/h och ökade 0,2 på varje intervall så sista gick på 11 km/h). Vilan var 3 minuter fördelat på 30 sek långsam jogg, 90 sek rask gång, 60 sek långsam jogg. Med upp och nervarvning blev det totalt 50 minuter på bandet. Känner att kroppen orkar mer och mer och det känns riktigt riktigt kul. Drygt 1½ vecka kvar tills jag får våga mig på ett lite längre sammanhängande (fortfarande inte långt och väldigt lungt) löppass. Längtar!!

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Chianti
    m o e skrev 2012-02-15 06:51:08 följande:
    Du kan inte använda &-tecknet på appen, det avslutar meddelandet. Antar att du tänker skaffa kort på F&S.
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
Svar på tråden Löpartråden 13