Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Det blev fem kilometer i snömodden i långsamt tempo för att inte fresta på den nysprutade ryggen för mycket. Trots underlaget som bitvis var riktigt tungt kändes kroppen lätt och fin och det kändes som att det gick fortare än vad det egentligen gjorde. Tiden är inget att skryta med men det spelar ingen roll.
Jag sprang för övrigt till P4-dokumentären "Spring för livet" om en MS-sjuk löpare. Då kändes plötsligt mina ynkliga kilometer lika tunga längre...
Här är det tyst och tomt, för barnen och maken är hos farmor och farfar. Jag har rättat uppsatser och tagit hand om mig själv: after work med jobbet i ferdags, sköna promenader i vintersolen, ett härligt löppass igår och core på Friskis om en halvtimme. En mycket produktiv helg! (Har också hunnit städa och tvätta veckans tvätt - det går fort när ingen stör!)
Skönt dock att de kommer hem ikväll - behöver kramas!
Idag bär det av till Naprapaten. Får se vad "domen" blir...
Hej på er! Jag följer er och läser i väntan på att kunna börja springa själv snart.
Vilmer är nu 7 veckor och livet börjar bli mer och mer vanligt igen. Han har varit en riktig knäbebis som vill äta ofta, så det har varit svårt att få tid till annat. Men nu börjar han bli mer och mer glad och nöjd för sig själv en stund och idag tog jag mig i kragen och genomförde ett styrkeprogram. Än så länge har jag gå en hel del promenader, för Vilmer är rätt nöjd när vagnen rör sig. Men nu tänkte jag skaffa träningskort på F
moe: mysigt med lille Vilmer
Carisma: hur gick det hos naprapaten idag?
Är på jobbet och väntar på att få köra hem och slänga mig i soffan. Två korta löppass gjorda igår och idag. Min plan är att springa varje dag den här veckan (men bara korta och lugna pass) - får se om jag lyckas med det
Inte alltid det blir som man tänker sig ju..
Haft en riktigt härlig helg i Dalarna tillsammans med en bunke goda vänner. Längdskidåkning och en massa ätande var vad som stod på schemat. Perfekt med likainnade vänner
Men äsch, slutet av mitt inlägg försvann. Jag skulle skriva att jag tänker skaffa kort på F
Carisma: Sjukt med sån snedbelastning, men skönt att de rättade till det och att du inte har några restriktioner.
Per: Vad skönt att du fått till lite pass äntligen. Ser fram emot rapporter från Dalarna
Jag håller mig inomhus med löpandet (men promenerar desto mer) och har idag kört lite intervaller igen. 6 x 3 min (började på 10 km/h och ökade 0,2 på varje intervall så sista gick på 11 km/h). Vilan var 3 minuter fördelat på 30 sek långsam jogg, 90 sek rask gång, 60 sek långsam jogg. Med upp och nervarvning blev det totalt 50 minuter på bandet. Känner att kroppen orkar mer och mer och det känns riktigt riktigt kul. Drygt 1½ vecka kvar tills jag får våga mig på ett lite längre sammanhängande (fortfarande inte långt och väldigt lungt) löppass. Längtar!!