• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kattstugan

Instämmer i gratulationerna - ni är ena riktiga kämpar! Extra kul att läsa era berättelser efter att ha sett misären på TV

• Zezzan

Jag har 4km till jobbet och bruakr alltid cykla fram och tillbaka. Men imorse kl 5.30 så gick jag hemifrån för att gå till jobbet. I ryggan hade jag mina springkläder. Efter jobbet drog jag på mina kläder och sprang hemmåt. Tog en omväg så att det blev 8km löpning känns ice att avklara det så där. Kommer jag helt klart göra fler gånger. Dumt nu är att alla mina grejjer r kvar på jobbet bara. Hmm funderar på att cykla fram och tillbaka för att hämta dem. Då får jag ytterligare träning

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • StilaM

Så äntligen börjar det lossna lite. Idag sprang jag 5 km i behagligt tempo, utan att kolla på klockan. Rundan avslutades med en backe, så jag tog i lite extra bara för att. Stannar vid huset och kollar på klockan: 4,8 km (ja jag vet, nesligt - det blir ju inget 5-km-rekord) på 26.50. Inte så imponerande på det stora hela kanske, men jag har ju hittills inte lyckats klämma halvmilen under halvtimmen. Och nu bara händer det (nästan) under en vanlig skönjogg! Förvånad Hurra!

• Zezzan
    StilaM skrev 2012-06-04 21:34:05 följande:

Så äntligen börjar det lossna lite. Idag sprang jag 5 km i behagligt tempo, utan att kolla på klockan. Rundan avslutades med en backe, så jag tog i lite extra bara för att. Stannar vid huset och kollar på klockan: 4,8 km (ja jag vet, nesligt - det blir ju inget 5-km-rekord) på 26.50. Inte så imponerande på det stora hela kanske, men jag har ju hittills inte lyckats klämma halvmilen under halvtimmen. Och nu bara händer det (nästan) under en vanlig skönjogg! Förvånad Hurra!

Hipp hipp hurra. Visst är det najs sådanna dagar då det bara flyter
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • StilaM

Börjar leka lite med tanken på Sthlm halvamara i höst. Men det är ju långt för mig. Min längsta distans hittills är 15 km (under synnerligen dåliga omständigheter, förvisso). Hur långa långdistanser bör man träna för att klara halvmaran bra?

• isold2003
    StilaM skrev 2012-06-06 11:02:54 följande:
    Börjar leka lite med tanken på Sthlm halvamara i höst. Men det är ju långt för mig. Min längsta distans hittills är 15 km (under synnerligen dåliga omständigheter, förvisso). Hur långa långdistanser bör man träna för att klara halvmaran bra?

Det är klart du ska springa halvmaran! 15 km är jättebra träningspass inför halvmaran. Att springa något ännu längre pass, runt 18 km iaf, är skönt för självförtroendet under loppet. Klarar du 15 km på träning så klarar du 21 km på tävling, det är jag övertygad om!
  • PerG

Börjar känna mig sugen på en runda men ska nog vänta några dagar till innan jag tar en lugn och kort runda.. Träningsvärken är nästan helt borta nu!

Dock upptäckte jag att jag hade tagit fram och tvättat alla blöta kläder direkt när jag kom hem förutom mina skor!? Hade glömt dem i en påse i väskan som jag bara slängt undan.. Så nu luktar de mög och riktigt sunkigt..

Nån som har något tips på vad man ska göra? Handtvätt (med vad isåfall?)? Bara skölja dem i vatten? Köpa nya? ;)...

• PerG

Jag säger som isold, klart du klarar det! Du behöver inte ha sprungit samma sträcka innan även om det såklart är bra med en generalrepetition. Mågra långpass på 15-18 km räcker gott, speciellt om målet bara är att klara halvmaran utan att vara helt slutkörd.

StilaM skrev 2012-06-06 11:02:54 följande:

• Zezzan

StilaM jag ska springa halvmaran i september och se aldrig sprungit längre än 10km men det ordnar sig hihi. Skynda långsamt och det handlar om att ta mig runt. Ska öka mina långpass mer och mer nu så jag kommer upp i 18-20 iallafall

• Zezzan

Per jag hade testat att tvätta dem i maskin. Skonsamt 30 graders program?

Svar på tråden Löpartråden 13