• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG

Haha, nån måste hört delar av min önskan... 11 grader är senaste budet men nu är det 9-10m/s istället!?

• Kattstugan

Lycka till imorgon Per, Isold och Waimea! Hoppas vädret inte blir alltför omedgörligt och att formen är med er

Det var en seg och äcklig förkylning jag fick, men nu har jag iallafall varit ute och småjoggat lite en dryg halvtimme igår och trekvart idag. Nog känns det att förkylningen inte är helt bortsopad än, men mest är det härligt att vara igång igen. Nu ska jag bara försöka återfinna nån sorts form innan det är tävlingsdags om två veckor

Visst är det irriterande med trängseln och de ojämna startgrupperna på lopp som Vårruset. Jag har allt mer kommit att föredra alla de smålopp som finns runtom på bygden jämfört med de stora jippoloppen. Man slipper milslånga toaköer, man slipper klämma in sig i startfållan en evighet innan start, man vet att bara startrusningen är över efter hundra meter så kan man springa i precis sin egen fart resten av loppet. Passar mig perfekt. Men bara för det så är det Malmömilen som jag ska springa om två veckor och där lär jag nog inte vara så ensam. Nåja.      

• Zezzan

Lycka till på maran ni som ska springa.

Här hemma har vi 3års kalas och jag ska droppa att viktväkta och tillåta mig att äta massa gott  

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Jespis

Ja, lycka till i Sthlm imorgon!
    Här lyckades jag ta mig ut ikväll och det var första gången på en vecka. Jag har känt mig småsjuk och haft ont i halsen, men det blev inget av det och nu tror jag mest att det var en släng av pollenallergi... Det blev ett skönt pass, som avslutades med några improviserade backintervaller i kvällssolen.

• isold2003

Tack! Lycka till Waimea och PerG! Vädret är ingen höjdare direkt men kanske ändå bättre än 30 grader varmt Skönt att du är på gång igen Kattstugan. Ang din stundande tävling så antar jag att det inte blir någon fara att någon springer sakta i din startgrupp! Jag håller med om det trista med folk i fel fålla och trängsel på stora evenemang, bra sprunget ni som sprang Vårruset!

• PerG
    isold2003 skrev 2012-06-02 09:04:14 följande:
    Tack! Lycka till Waimea och PerG! Vädret är ingen höjdare direkt men kanske ändå bättre än 30 grader varmt Skönt att du är på gång igen Kattstugan. Ang din stundande tävling så antar jag att det inte blir någon fara att någon springer sakta i din startgrupp! Jag håller med om det trista med folk i fel fålla och trängsel på stora evenemang, bra sprunget ni som sprang Vårruset!
    Tack! Sitter på hotellrummet med stor klädångest! För kallt klädd? För varmt klädd? Hur blir det när det blir blött? Vad händer när jag blir trött på slutet och farten minskar... osv.. 

Har ont i käkarna av all anspänning. Nu längtar jag till den varma duschen och bastun på hotellet efteråt! ;) 
  • StilaM

Lycka till idag! Jag ser fram emot att läsa era rapporter här.

Själv fegar jag ur och stryker dagens inplanerade långpass och hoppas på ett mildare regn imorgon.   

• Zezzan

Jag var ute på en 3 km imorse. Planen var att försöka hålla ett snabbare tempo då än när jag springer längre. jag sprang iallafall lite fortare än vanligt.

Nu är det dags för 3års kalas här hemma

• isold2003

Vilken dag i Sthlm idag! Vädret var riktigt grymt!! 14m/s, 6 grader varmt och så ihållande regn på det.. Jag frös som en hund redan innan start, jag hade valt korta tights och långärmad t-shirt, inget vind- eller vattentätt och det var väl inte så klokt. Hur som helst hamnade jag direkt efter start i mitt planerade tempo 4:30/min och det kändes rätt bra. Tempot var en önskedröm och jag hade väl inte tänkt att jag skulle orka hålla det men det gjorde jag! Trots motvind på Västerbron och ut på Djurgården så att man inte trodde man skulle kunna ta sig fram överhuvudtaget! Jag tappade känseln i händerna sista milen och var så stelfrusen i ansiktet att jag knappt kunde prata när jag gick i mål men jag gjorde nytt pers med 7 minuter och kom på 29:e plats med tiden 3:08:43, supernöjd!! Hoppas att Waimea och Per hade lika bra upplevelser idag!

Svar på tråden Löpartråden 13