• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • isold2003
    PerG skrev 2012-06-06 11:58:12 följande:
    Börjar känna mig sugen på en runda men ska nog vänta några dagar till innan jag tar en lugn och kort runda.. Träningsvärken är nästan helt borta nu!

Dock upptäckte jag att jag hade tagit fram och tvättat alla blöta kläder direkt när jag kom hem förutom mina skor!? Hade glömt dem i en påse i väskan som jag bara slängt undan.. Så nu luktar de mög och riktigt sunkigt..

Nån som har något tips på vad man ska göra? Handtvätt (med vad isåfall?)? Bara skölja dem i vatten? Köpa nya? ;)...

Jag handtvättar och skrubbar med tvättsvamp (jag gissar att du har en oanvänd från Stockholmspåsen..), vågar inte köra dyrgriparna i tvättmaskinen. Fyll dem med tidningspapper efteråt så torkar de snabbt och lukten försvinner bättre.
  • PerG

Haha, ja svampen kändes rätt meningslös.. ;).. Och stackars de från ångtvättbilen eller vad de hette, inte mycket för dem att göra... ;)

Ska prova det först! Tvättmaskinen känns kanske lite riskabelt i första läget i alla fall.. ;)

isold2003 skrev 2012-06-06 17:32:42 följande:
    Jag handtvättar och skrubbar med tvättsvamp (jag gissar att du har en oanvänd från Stockholmspåsen..), vågar inte köra dyrgriparna i tvättmaskinen. Fyll dem med tidningspapper efteråt så torkar de snabbt och lukten försvinner bättre.

• Zezzan

Idag ska jag springa Jentebølgen här i stan 5km

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • isold2003
    Zezzan skrev 2012-06-07 13:25:03 följande:
    Idag ska jag springa Jentebølgen här i stan 5km

Lycka till!
  • Zezzan

Sänkte mitt PB från 27.41 till 25.24. Kom på plats 11 känner mig helt klart nöjd!

• Kattstugan

Grattis Zezzan, vilket härligt flyt du har

• Zezzan
    Kattstugan skrev 2012-06-07 21:09:15 följande:
    Grattis Zezzan, vilket härligt flyt du har
    Det är nog för att det i starten. lätt att förbättra sig hela tiden. jag har ju bara springit sedan slutet av mars

Men just nu svävar jag på moln och känner mig riktigt super duper nöjd med mig själv  
  • PerG
    Zezzan skrev 2012-06-07 21:15:21 följande:
    Det är nog för att det i starten. lätt att förbättra sig hela tiden. jag har ju bara springit sedan slutet av mars

Men just nu svävar jag på moln och känner mig riktigt super duper nöjd med mig själv  
    Grattis!! Och kul med över 2 minuters förbättring på 5km!

Snart kanske du också blir loppberoende som jag är?... ;)
  • Zezzan

Jag är absolut lopp beroende . Nästa lördag är det dags igen dock ett större lopp med mycket fler deltagare. Blir inget nytt PB då inte. 1 maj sprang jag mitt första lopp. 5km på 30.03. Och idag mitt andra, 5km på 25.24. Nice förbättring på 1 månad

• Maskinisten

Hej.
    Har en undran, är tiden 24min på 5km en orimlighet om man är otränad och litet i överkant på vikten?

Svar på tråden Löpartråden 13