Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
När är sthlm halvmara.
Jag tränar ju inför Oslo halvmara 22 september. Har en liten dröm om att klara den under 2. Men försöker intala mig att under 2.15 är bra oxå. jag började trots allt inte springa förrän i slutet av mars.
Vilka träningsprogram tränar ni efter?
Har för mig Sthlm är 15 september (+/- en dag). Jag följer ett program på marathon.se, men jag ligger konsekvent lite längre och ofta något snabbare på distanspassen, medan jag följer programmet mer precist på kvalitetspassen. Från och med nu kommer ett pass i veckan (med några undantag) vara gruppträning med Team Stockholm Marathon. Givet dina miltider Zezzan tror jag inte du kommer ha några större problem att klara 2-timmar. Har du kommit igång med långpass än? Annars rekommenderar jag att du sakta börjar lägga på någon kilometer per gång på ett pass i veckan för att börja vänja kroppen vid att vara ute länge.
Har börjat följa ett 10 veckors program på jogg.se. Det är mer än 10 veckor kvar men tänkte att jag börjar och sedan får jag hellre köra några veckor flera gånger ( typ några mitten veckor).
Har fortf aldrig sprungit längre än 10km. Men nu i detta program så ökas långpassen allt eftersom.
Körde vecka 1 på schemat denna vecka. Hoppas blåsan under foten läker FORT. Detta har jag inte tid med

Vad ha ni för hörlurar när ni springer?
Jag har en Iphone och har köpt andra hörlurar, sådana där svarta med gummitutor på som i vanliga fall sitter jättebra i öronen och sluter tätt men när jag springer och det regnar så ramlar de ut...
Eller om jag bara blir för varm/svettig så åker de ur hela tiden. Skit irriterande...