Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag har de som tillhör iphonen. De sitter helt ok på mig.
Jag springer utan musik. Jag sprang med musik fram till förra sommaren, men insåg att jag tappade fokus och inte kände löprundan (om ni förstår vad jag menar).
Jag lyssnar på P3 dokumentärer Medans jag springer
Jag har de här lurarna: www.jays.se/a-jays Man får olika storlek på plupparna med. Jag köpte de billigaste, tror att det är de som heter "one". Kostade runt 300. Rekommenderas!
Nu ahr ju sommar på p1 startat = perfekt att lyssna på när man är ute och springer ![]()
Jag sprang exakt 2,7 km igår. Fy, vad tungt det var! Stackars barnafödar-kroppen pallar ju ingenting. Känner mej ganka deppig över det, vad göra?springer i typ 6.30-fart, dvs ganska långsamt. Tänker att jag ska öka distansen isf farten, för att klara midnattsloppet. Så här blur det när man inte ens kunnat promenera på ca 7 månader. Kondisen är kass och benen tunga som bly. Har bara 3-4 kilo extra att släpa på, så det är inte det som är problemet. Hur tänker ni andra när kroppen inte funkar? Hur hårt vågar man pressa sej?
Jag tänker att det är viktigt att ta det lugnt i början tills kroppen hämtat sig. Jag fick hopparknä och fotledsproblem tre månader innan graviditeten och hade således en ganska stillasittande graviditet. När jag började springa körde jag 2 min jogg-1 min gång först 2 km, sedan 3 km sedan 5 km (2 -3 veckor per distans om jag inte minns fel), sedan började jag springa hela sträckor. Jag körde också en hel del alternativ träning (jympa på Friskis och liknande) för att inte belasta höfterna så ensidigt kort efter en, för höfterna, påfrestande graviditet.
Lycka till! Jag opererade fotlederna den 6 maj förra året och kunde inte springa förrän början på juni. Innan dess hade jag sprungit regelbundet, men korta rundor hela våren. Jag sprang sedan Tjejmilen, Topploppet och Hässelbyloppet och kapade mitt PB med 3 minuter per lopp.
Ta det lugnt så kroppen håller. Det finns tid än att fixa midnattsloppet. Sedan kan du springa Hässelby för att krossa din miltid.
Nu jäklar shoppas det loss!
Frugan skulle ha ett par nya löparskor (hennes 2 år gamla köpte hon av någon anledning i alldeles för liten storlek) och det var visst rejäl rea på sportamore, så hon köpte ett par adidas supernova glide 4w för 636:-! Känns nästan skumt, för det är nästan halva priset mot i butik!?... Eftersom hon ändå beställde så kände jag mig "tvungen" (hehe) att passa på och köpa ett par Saucony Grid Type A5 (lätta tävlingsskor) för 829:- vilket är c:a 400-500:- billigare än i butik!? Det var till och med billigare än det hade varit från Wiggle (engelsk butik som brukar vara rejält billigare än de svenska)!
Helt sjukt... Jag hade egentligen tänk vänta med såna odämpade skor tills jag vant mig vid mina Kinvara 3 (som ännu inte har kommit från Wiggle), men nu köper jag dem ändå så får vi se om jag går ut försiktigt och kör bara några korta pass på kanske 5-10 min någon gång i veckan så jag får vänja mig...
Förhoppningsvis hinner jag träna lite med dem så jag kanske kan ha dem på Midnattsloppet (annars hade jag tänkt ta Kinvara-skorna då) så att jag kanske kan kapa några sekunder på lättare skor! ;)...