• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan
    StilaM skrev 2012-06-28 07:56:03 följande:
    Även här har nya skor (från Storbritannien) ramlat ner i lådan. Ett par Asics Nimbus. Grymt sköna. De fick följa med ut igår (en runda som desvärre avbröts av magproblem. Matförgiftning?) och sitter som en smäck. Jag tror att dessa kan bli sköna till långrundorna.
    Kul

Jag försöker hitta hur 17 jag ska ställa in intervaller på under 100meter på min garmin 210. Inför gårdagensträningspass hittade jag det inte så jag  ställde in 100mters intervaller och körde det istället. 

Nästa vecka ska jag springa 60 meters koordinationslopp. Men hittar inte hur jag ställer in 60 meter. Någon som vet hur jag ska göra?
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • StilaM

Jag brukar mäta i naturen - det brukar vara 20m mellan lyktstolparna. Cool

• Zezzan
    StilaM skrev 2012-06-28 17:47:40 följande:
    Jag brukar mäta i naturen - det brukar vara 20m mellan lyktstolparna. Cool
    Åhh här är det oftast 50 meter mellan lyktstolparna på vägar. 

Men för att få till det rätt med intervalltiderna i klockan så krävs att jag ställer in den.
    Kan det förstöra att springa 100 meters koordinationslopp istället för 60meters? 
  • PerG

Kul! Alltid roligt med nya prylar! ;)... Inte lika kul med magproblem/magförgiftning dock.. ;(

Vart beställde du från? Mina Kinvara3 (som jag fortfarande väntar på) beställde jag från Wiggle eftersom jag köpt cykelprylar och vet att de har funkat bra och är seriösa...

StilaM skrev 2012-06-28 07:56:03 följande:
    Även här har nya skor (från Storbritannien) ramlat ner i lådan. Ett par Asics Nimbus. Grymt sköna. De fick följa med ut igår (en runda som desvärre avbröts av magproblem. Matförgiftning?) och sitter som en smäck. Jag tror att dessa kan bli sköna till långrundorna.

• StilaM
    PerG skrev 2012-06-28 18:39:22 följande:
    Kul! Alltid roligt med nya prylar! ;)... Inte lika kul med magproblem/magförgiftning dock.. ;(

Vart beställde du från? Mina Kinvara3 (som jag fortfarande väntar på) beställde jag från Wiggle eftersom jag köpt cykelprylar och vet att de har funkat bra och är seriösa...

Startfitness. Leveranstiden var 4 dagar - bra! Jag jämförde med Wiggle och hittade ett billigare par på SF. Dessutom fick man med gratis löpstrumpor, och sådana kan man ju inte ha för många av.
  • Zezzan

Är inne på SF nu och fasiken vad sugen jag blir på ett par skor. De adidasen jag köpte för 1300 kostar typ 750nok där. Niken jag köpte men lämnade tillbaka men fortfarande är sugen på kostar oxå ca 750nok istället för 1400sek

Suktar även efter ett par kompressionstights. Funderar på ORCA många säger att de är super bra. minst lika bra som de dyrare x2u. Någon som testat?
    nu springer jag med vanliga SOC löpar tights. är det stor skillnad med kompression? 

• Malvil

Gud vad ni gottar er i era skor Vill oxå!!! - men hinner i alla fall inte prova några innan alla semesterplaner kickar in så jag "härdar ut" ...

Zezzan: Har inte provat själv, men fått rapport om att det i alla fall är stor skillnad med kompressionsstrumpor om man lätt får känningar i vaderna på och efter långpass. Enligt vittnesmålet fick hon med nya knästrumpor inget ont under passen och hade en supersnabb återhämtning...

Jag är just hemkommen från backträningen med TSM och rumpan höll!! Först 4 km uppjogg i skönt samtalstempo, lätt stretch och löpskolning. Sen själva backdelen då vi sprang upp för en 150 m backe 10 gånger i medelgod fart (snabbaste i 5:30-tempo (den sista), långsammaste i 6:00 (den första)). Sist nedjogg 2 km, följt av styrka och stretch. Ett kanonpass helt enkelt. Vila i morgon och sen blir det långpass på lördag innan skorna packas ner för lite löpning på grekisk ö-mark.

Kör hårt!!

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • änglabitch

Jag är så impad av dig zezzan som redan springer så långt,jag började samtidigt som dig(23 mars) men min längsta distans är bara 6,5 km än så länge. Måste våga ge mig på längre sträckor! Jag ska springa ett lopp på 12 km i början av sept så det är väl hög tid att öka nu,kanske är jag rädd att inte orka hela vägen men det borde ju vara bättre att testa och ev tvingas gå en bit,utan att se det som ett misslyckande. Ska ta en 7 km runda ikväll,det SKA jag ju fixa!

• Zezzan
    änglabitch skrev 2012-06-29 15:37:55 följande:
    Jag är så impad av dig zezzan som redan springer så långt,jag började samtidigt som dig(23 mars) men min längsta distans är bara 6,5 km än så länge. Måste våga ge mig på längre sträckor! Jag ska springa ett lopp på 12 km i början av sept så det är väl hög tid att öka nu,kanske är jag rädd att inte orka hela vägen men det borde ju vara bättre att testa och ev tvingas gå en bit,utan att se det som ett misslyckande. Ska ta en 7 km runda ikväll,det SKA jag ju fixa!
    Åhhh vad kul att vi startade samtidigt Hmm ja jag vet inte riktigt varför det gått så fort för mig. Först tog jag en löpning på 7km. Sedan när jag var hos mina föräldrar en gång så sprang jag och mamma cyklade. Då var det en runda som var 8.5. När vi nästan var hemma hos mamma och pappa igen så sa jag att fasiken nu när jag är sååå nära så kan jag inte ge mig. Och så sprang jag en liten extra sväng för att komma upp i 1 mil  

Imorgon står det 12km på planen. Jag känner mig aningens rädd. Hur ska jag klara det. mne jag försöker att tänka att va tusan det är ju faktiskt bara 2 km till. Och vem bryr sig då. Om det så skulle ta 1.5 timme så runt tar man sig alltid.

Mitt stora problem är att jag är så himla tidsfixerad. Tänker hela tiden att jag ska springa så fort så fort. Måste verkligen lära mig att lägga av det tänket. Imorgon ska jag dra igång en bra dokumentär och mysspringa 12 km
    Sen när jag kommer hem är det dusch och sen ska hela familjen åka båt och äta buffe

• Zezzan
    änglabitch skrev 2012-06-29 15:37:55 följande:
    Spring saktare så klarar du längre. Hur ofta springer du? Jag springer 3 gånger i veckan och har gjort det hela tiden med endast en veckas uppehåll då jag var sjuk

Svar på tråden Löpartråden 13