Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag brukar mäta i naturen - det brukar vara 20m mellan lyktstolparna. 

Kul! Alltid roligt med nya prylar! ;)... Inte lika kul med magproblem/magförgiftning dock.. ;(
Vart beställde du från? Mina Kinvara3 (som jag fortfarande väntar på) beställde jag från Wiggle eftersom jag köpt cykelprylar och vet att de har funkat bra och är seriösa...
Är inne på SF nu och fasiken vad sugen jag blir på ett par skor. De adidasen jag köpte för 1300 kostar typ 750nok där. Niken jag köpte men lämnade tillbaka men fortfarande är sugen på kostar oxå ca 750nok istället för 1400sek
Suktar även efter ett par kompressionstights. Funderar på ORCA många säger att de är super bra. minst lika bra som de dyrare x2u. Någon som testat?
nu springer jag med vanliga SOC löpar tights. är det stor skillnad med kompression?
Gud vad ni gottar er i era skor
Vill oxå!!! - men hinner i alla fall inte prova några innan alla semesterplaner kickar in så jag "härdar ut" ...
Zezzan: Har inte provat själv, men fått rapport om att det i alla fall är stor skillnad med kompressionsstrumpor om man lätt får känningar i vaderna på och efter långpass. Enligt vittnesmålet fick hon med nya knästrumpor inget ont under passen och hade en supersnabb återhämtning...
Jag är just hemkommen från backträningen med TSM och rumpan höll!! Först 4 km uppjogg i skönt samtalstempo, lätt stretch och löpskolning. Sen själva backdelen då vi sprang upp för en 150 m backe 10 gånger i medelgod fart (snabbaste i 5:30-tempo (den sista), långsammaste i 6:00 (den första)). Sist nedjogg 2 km, följt av styrka och stretch. Ett kanonpass helt enkelt. Vila i morgon och sen blir det långpass på lördag innan skorna packas ner för lite löpning på grekisk ö-mark.
Kör hårt!!
Jag är så impad av dig zezzan som redan springer så långt,jag började samtidigt som dig(23 mars) men min längsta distans är bara 6,5 km än så länge. Måste våga ge mig på längre sträckor! Jag ska springa ett lopp på 12 km i början av sept så det är väl hög tid att öka nu,kanske är jag rädd att inte orka hela vägen men det borde ju vara bättre att testa och ev tvingas gå en bit,utan att se det som ett misslyckande. Ska ta en 7 km runda ikväll,det SKA jag ju fixa!