Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Åh, vilken tur att jag hittade den här tråden just nu! Har bestämt mig för att för första gången i mitt liv börja springa. Jag har aldrig tränat eller rört på mig överhuvudtaget mer än raska promenader så det känns minst sagt läskigt. Några tips till en riktig rookie?
PerG, jag shoppade loss på Sportamore inatt.
Beställde flera olika skor som jag ska prova hemma (några hade jag redan provat på Intersport). Sjukt billigt i jämförelse med butikernas priser!
Hur gör ni när ett pass inte blir som ni tänkt er. Tex idag skulle jag springa 8km i långsamt tempo. Men så fick jag kramp och klarade bara av att fullföra 3km. mitt nästa pass är ett intervall pass på onsdag.
Hade ni struntat i det där 8km passet eller hade ni gett er ut och testat typ ikväll eller imorgon?
Vem vågar ge sej ut i spöregnet? Ni är härmed utmanade!
Jag var ute på 3km i regn imorse
Ang. lurar så har jag insett att jag inte ska ha några dyra kvalitetslurar eftersom jag ändå svettas sönder dem efter ett par månader.... dessutom är mina öron förmodligen missbildade eftersom vanliga iphone-typ-lurar ramlar ut, även om jag sitter still :) så jag behöver lurar med bygel på. Jag har därför köpt på mig några ex av http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=234444 och räknar med att byta dem var 6:e vecka eller så.
Hittade dessa första gången på en resa i Thailand när mina ordinarie 800-kronorslurar hade gått sönder och jag snabbt behövde något till kvällens löprunda. Blev positivt överraskad över passform och ljudkvalitet!
Verkar iofs som om just denna modellen är på väg ut ur sortimentet med tanke på att den verkar vara slut i många butiker, hoppas det finns någon liknande lur som ersätter denna.