• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Mandel
    Riotflickan skrev 2012-06-24 18:12:11 följande:
    Jag har de här lurarna: www.jays.se/a-jays?___SID=U Man får olika storlek på plupparna med. Jag köpte de billigaste, tror att det är de som heter "one". Kostade runt 300. Rekommenderas!
    Det är typ sådana jag har...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Zezzan

Per nu springer jag ju inte sååå fort så. När jag körde intervaller hade jag musik i öronen men annars har jag oftast en dokumentär eller sommarprat

Super bra pris. Jag köpte ett par sådana adidas förra veckan för 1300kr :-S

• LaFontaine
    PerG skrev 2012-06-24 23:09:36 följande:
    Men, tappar man inte fart av att lyssna på sånt?! ;)... De flesta som lyssnar på något brukar väl ha musik för att följa ett visst BPM eller liknande så man håller farten... ;)

Kan iofs förstå om man är ute på "myspass" att det är skönt och njutningsfullt att lyssna på sånt, men klarar du springa ett hårt pass med "prat" i öronen? ;) 
    Jag springer mina hårda intervallpass med Plura i öronen. Allt går om man vill

• Zezzan
    LaFontaine skrev 2012-06-25 09:25:52 följande:
    Jag springer mina hårda intervallpass med Plura i öronen. Allt går om man vill

Kul att det finns fler som gör "fel" Folk brukar sätta i halsen då jag berättar om mina dokumentärlyssningar

Idag stod det 8km i lugnt tempo på schemat. Efter 2.8 fick jag ruggig kramp i vaderna. Stapplade mig fram några meter till men blev tvingad att avbryta  
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Malvil

Bra shoppat Per

Jag springer utan lurar. Vill höra både omgivning och min egen andning för att känna passet helt. Sen springer jag mycket på bilvägar (om än små) och med lurar skulle jag inte kunna ha full koll på trafiken.

Jag är idag orolig för min höft. Har en stickande smärta i vänsterhöften och känner att det "knäpper" i leden när jag går ... Har fått en tid hos kiropraktorn (som också fungerar som löpcoach) kl 12 och hoppas hoppas hoppas att det inte är något som kommer ställa till det för min kommande träning...

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • LaFontaine
    Zezzan skrev 2012-06-25 09:35:45 följande:
    Kul att det finns fler som gör "fel" Folk brukar sätta i halsen då jag berättar om mina dokumentärlyssningar

Idag stod det 8km i lugnt tempo på schemat. Efter 2.8 fick jag ruggig kramp i vaderna. Stapplade mig fram några meter till men blev tvingad att avbryta  
    Jag kan inte med att lyssna på för snabb och taktfast musik. Jag blir en smula galen varje gång jag tvingas göra det  
  • Zezzan
    LaFontaine skrev 2012-06-25 09:44:34 följande:
    Jag kan inte med att lyssna på för snabb och taktfast musik. Jag blir en smula galen varje gång jag tvingas göra det  
    Jag har testat att göra det nu och jag känner att jag blir stressad. Visst kan vissa låtar pusha mig framåt men de flesta fungerar inte och jag sätter typ krokben på mig själv när jag försöker springa i takt
  • Zezzan
    Malvil skrev 2012-06-25 09:41:03 följande:
    Bra shoppat Per

Jag springer utan lurar. Vill höra både omgivning och min egen andning för att känna passet helt. Sen springer jag mycket på bilvägar (om än små) och med lurar skulle jag inte kunna ha full koll på trafiken.

Jag är idag orolig för min höft. Har en stickande smärta i vänsterhöften och känner att det "knäpper" i leden när jag går ... Har fått en tid hos kiropraktorn (som också fungerar som löpcoach) kl 12 och hoppas hoppas hoppas att det inte är något som kommer ställa till det för min kommande träning...
    Ja jag springer oxå på bilvägar och vill då höra om det kommer någon bil. Dokumentärer fungerar att lyssna på och höra samtidigt för mig

Hoppas det är något enkelt åtgärdad i höften.  
  • LaFontaine
    Zezzan skrev 2012-06-25 09:54:09 följande:
    Jag har testat att göra det nu och jag känner att jag blir stressad. Visst kan vissa låtar pusha mig framåt men de flesta fungerar inte och jag sätter typ krokben på mig själv när jag försöker springa i takt
    Vi är kanske taktlösa?

(Helt sann men mycket ot historia. Fick för några år sen följande "komplimang" av en man på ett uteställe när jag för en gångs skull dansade: "Alltså, du är så jävla snygg, men du måste lära dig hålla takten!")
  • Mandel
    LaFontaine skrev 2012-06-25 09:44:34 följande:
    Jag har provat lite allt möjligt, Rammstein går inte alls att springa till medans det går bra med Avicii. Vikingarna går inte heller att springa till medans Warp Brothers fungerar
    Problemet med Vikingarna är att jag mest får lust att göra små krummelutthopp i takt till musiken vilket inte skulle se klokt ut. Fast vem bryr sig här i skogen?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Löpartråden 13