• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • änglabitch

Som sagt,jag är impad och blir inspirerad du tänker ju helt rätt! Jag springer oxå 3 ggr i veckan, utom 2 gånger när jag var sjuk och hade ingen barnvakt. Brukar försöka ta ett kortare pass i veckan då jag springer fortare (3-4km),ett när jag varierar tempot,typ fartlek,inte nåt seriöst intervallpass direkt,och ett längre pass (5-6,5km) .Jag gillar långpassen bäst och gillar ju att springa sakta men har ändå lite svårt att hålla igen och spara energi så jag orkar längre,konstigt nog! Härligt med båttur!

• Riotflickan

Det var så sjukt jobbigt att springa 3,5 km idag så jag tröstköpte ett par Nike lunarglide +3. Hoppas de passar...

• Zezzan
    Riotflickan skrev 2012-06-29 17:41:38 följande:
    Det var så sjukt jobbigt att springa 3,5 km idag så jag tröstköpte ett par Nike lunarglide +3. Hoppas de passar...
    Det tycker jag var en superbra belöning. Och det var du helt klart värd. Jag funderar på att shoppa ett par ORCS kompressionstights imorgon OM  jag klarar 12 km  

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Riotflickan
    Zezzan skrev 2012-06-29 17:58:37 följande:
    Det tycker jag var en superbra belöning. Och det var du helt klart värd. Jag funderar på att shoppa ett par ORCS kompressionstights imorgon OM  jag klarar 12 km    

Do it! Heja heja! Rapportera sen om hur de funkar.
  • Zezzan
    Riotflickan skrev 2012-06-29 18:29:49 följande:
    Do it! Heja heja! Rapportera sen om hur de funkar.
    Såg att man kan köpa dem från ebay för typ 250kr med frakt
  • änglabitch

Yes! Nyss varit ute på en runda,det blev 8 km(på 56 min) och jag är glad och nöjd,det är långt för mig även om det gick väldigt långsamt. Jag försökte springa eller snarare jogga saktare än jag ville och det funkade fint,hade nog tom lite mer att ge. Milen närmar sig! åh vad roligt det är när man gör framsteg! Lycka till med tolvan zezzan!

• Zezzan
    änglabitch skrev 2012-06-29 20:18:48 följande:
    Yes! Nyss varit ute på en runda,det blev 8 km(på 56 min) och jag är glad och nöjd,det är långt för mig även om det gick väldigt långsamt. Jag försökte springa eller snarare jogga saktare än jag ville och det funkade fint,hade nog tom lite mer att ge. Milen närmar sig! åh vad roligt det är när man gör framsteg! Lycka till med tolvan zezzan!
    JIPPI super bra jobbat Du ser du kan

maken släppte precies bomben här hemma att vi måste åka hemifrån kl 9.15 imorgonbitti. Gha jag ska alltså springa innan det :-S Tror det ska fungera om jag går upp 7.20, klär på mig och beger mig ut. 12km borde jag klara på under 1.5 timme även om jag ska försöka ta det lugnt. då borde jag ha ca 1 timme på mig att duscha och fixa efteråt 
  • Zezzan
    Zezzan skrev 2012-06-29 20:30:13 följande:
    JIPPI super bra jobbat Du ser du kan

maken släppte precies bomben här hemma att vi måste åka hemifrån kl 9.15 imorgonbitti. Gha jag ska alltså springa innan det :-S Tror det ska fungera om jag går upp 7.20, klär på mig och beger mig ut. 12km borde jag klara på under 1.5 timme även om jag ska försöka ta det lugnt. då borde jag ha ca 1 timme på mig att duscha och fixa efteråt 
    Räknade ju helt fel. Fasiken. må¨ste nog upp 6.20 :-S
  • LaFontaine

I morse körde jag kilometerintervaller. Så där kring sju på morgonen vill man bara kräkas rätt över löpbandet redan som det är och efter ett gäng intervaller vill man det ännu mer Numera känns benen som två stockar. Praktiskt med tanke på att jag sedan tidigare har träningsvärken from hell i överkroppen och speciellt axlarna. 

• Zezzan

12km avklarade. Shit vad tunga mina ben känns. Jag behöver absolut springa fler långpass om så sakta men benen måste härdas.

Svar på tråden Löpartråden 13