Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hur många av er har löpband hemma ? Jag är så sugen på att köpa ett till vintern. De är så dåliga på att sanda här där jag bor. Höll på att bryta benen flera gånger i vintras när jag var ute med hunden och halkade på isfläckar.
Hinner inte alltid till gymmet, och de gångerna vill jag satsa på styrketräning (något som jag verkligen slarvat med för jag tycker det är så mycket roligare med konditionsträning)
Kan ni rekommendera något löpband? Bör man köpa ett dyrare, eller finns det billigare som fungerar bra? Köpa på blocket ?
Inget löpband här inte. Och är inte medlem på något gym. Jag hoppas att jag är såpass inne i löpningen att jag köper dobbar och fortsätter springa i vinter
Har inte heller något, men är sugen på ett. Man ska ABSOLUT lägga lite mer pengar på ett band då de billigare (enligt min kiropraktor) inte håller måttet. Viktigt att kolla är stabilitet, löpytan (man behöver ett ganska långt), effekten och hur flexibel den är i lutning och hastighet. Jag tänker investera i bra vinterväder och doppar för att köra distanspassen ute, men kommer köra kvalitetspassen på gym eller hemmanens om jag köper det istället.
Haha - tänk om man kunde investera i bra väder
det var iPhonen som "rättade" mig, skulle stå vinterKLÄDER så klart ...
Jag köpte ett par icebugs i vintras, men de var nog lite små i stl (lite trånga) och ganska hårda. Jag har kört med vanliga broddar som man trär på, det funkar hur bra som helst! En kollega brukar skruva i dubbar i fjolårets skor, det är hans tips.
Idag sprang jag för första gången på över tre veckor. Kändes ganska ok ändå. Ingen vidare fart, men det blev ca 11,5 km.
Jag sprang ute hela vintern (med ett uppehåll på 1½ månad för luftrörsinfektion). Jag bor i Stockholm och springer i stadsmiljö så jag klarade mig utan dobbar. Det är inget problem att spinga långt, men det blir långsam löpning, så i år - nu när jag fått lite rutin på mina kvalitetspass - så tänker jag mig gymkort och intervaller på löpbandet ett par gånger i veckan.
Tänkte på en sak,vad är det som driver och motiverar er? Bra tider? Längre distanser? Att klara en mara? Eller "bara" att det är kul och man mår bra av att springa? Ni som redan fixat maran,vad är nästa mål,en till med bättre tid? Måste man ha mål? Själv började jag springa för att gå ner i vikt efter graviditeten,när inte promenader räckte längre. Nu är jag "fast" och drömmer om göteborgsvarvet nästa år. En mara vore coolt att klara någon gång men känns avlägsen just nu. Går jag ner i vikt oxå vore ju det toppen,har kvar ca 5 kg. Min sambo säger dessutom att jag alltid är på sånt glatt humör efter en runda