Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
12km 1tim och 11 min tog det. Snittade 5.57. Km 6 och 9 gick saktast. Sista km gick fortast
känns skönt att man kan öka trots att benen känns tunga
Vilken bra och inspirerande tråd, varför har jag inte upptäckt den tidigare (kanske för att jag inte hänger så mycket på FL längre)
Jag har nyligen upptäckt löpningen och är helt fast. Jag hade aldrig tränat i hela mitt liv men skaffade ett gymkort i i februari. Löpbandet blev genast en favorit. Den 18 mars har jag noterat att jag joggade min första halvmil, den 2 april min första mil och sedan har det bara rullat på. Är ute och springer flera dagar i veckan, följer än så länge inget schema utan springer bara efter vad jag har tid och lust med. Springer milen på ca 60 min, är lite för feg för att ta i har jag märkt och måste nog börja satsa mer på intervallträning. I torsdags gjorde jag distansrekord på 13 km (tid 1:24)och ska satsa på att fixa 15km nästa vecka. Målet är att springa en halvmara nästa år.
Löpningen har verkligen fått mig att må så bra. Att få komma ut och rensa sina tankar och känna att man orkar. Jag började ju min träning med att bara orka 4 min på en crosstrainer i februari. Lite skillnad mot nu
Dessutom har jag gått ner nästan 15 kilo som en bonus.
Bra jobbat zezzan!
Vad härligt att läsa Löparmamman-vilken prestation! Ja löpningen ger verkligen ro i sinnet, jag tror jag blivit mer harmonisk och glad sen jag började springa. Och sen får man ju mer energi oxå,när man återhämtat sig vill säga
Välkommen hit Löparmamman.
Hemma hos oss bor jag, maken och 2 barn. Barnen är 3 och 4a år gamla och väldigt aktiva. Det år underbart skönt att bege sig ut och springa
kan vara därför jag gillar att höra på dokumentärer oxå. Lugn och ro
Känner igen det där, 2 grabbar här oxå. Småss mer eller mindre hela tiden.
Många gånger då jag öppnar dörren efter att ha varit ute och sprungit så hör man slagsmålet direkt. Då är det nästan så man funderar på att ta en runda till
Har kört långpass idag och det blev riktigt långt. 18 km i 6:15 tempo. Otroligt skönt och helt avslappnat och utan press - familjen var på bio. Hade absolut orkat 3 km till, men tyckte det räckte så här för att spara lite på muskler och leder. Men årets huvudmål att göra halvmaran under 2:10 känns ju absolut inom räckhåll - med mersmak. Nästa långpass (som blir efter Greklandsveckan - där är det för varmt) siktar jag på att spränga 2-milagränsen. Så långt har jag faktiskt aldrig sprungit obrutet då jag tog en hel del gåpauser i förra årets halvmarathon... Nästa joggrapport från mig blir från en grekisk ö - ska bli kul att lägga ytterligare ett land till löpupplevelsesamlingen.
Efter passet plumsade jag ner i vårt 29-gradiga pol och duschade i den uppvärmda uteduschen - DET är livskvalitet!!!
Hade tänkt köra intervallträning ca 7km idag men vaknade upp och hade värk i vaderna. Trots att jag hade vilodag igår och då kände jag inte av någonting trots att jag sprungit 13km dagen innan. Så det fick bli vilodag idag med. Imorgon får jag välja mellan att gå upp på morgonen och springa eller få sovmorgon. Lutar åt en löptur, men får se hur sent det blir ikväll.... Hade någon för bara ett halvår sedan sagt att jag får välja mellan en sovmorgon eller gå ut och springa en mil, hade jag tyckt den personen var helt dum i huvudet. Innan var jag som en zombie på morgonen och kunde döda för en sovmorgon. Nu händer det att jag ställer väckarklockan på 05 för att hinna springa en halvmil innan barnen vaknar. Min man jobbar natt och han blir jättesur om barnen väcker honom. Det är också en av anledningarna till att jag måste springa på morgonen för på kvällarna är jag oftast själv med barnen.