Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Tack Zezzan! Rundan gick fint! 4 km på 24:25. Nytt distansrekord! Och det är mindre än 4 mån sedan förlossning! :D mycket nöjd!
Du är skitduktig. Mig tog det 3 år innan jag började träna efter sista förlossningen
Ta det lugnt.
underbar Bild förrästen
Samuel 4a år. Sprang runt runt på gräsmattan förut. jag frågade vad han gjorde. Jag tränar mamma sån som du
Han ska helt klart få följa med och springa lite en dag. Köpte en klocka till honom häromdagen. För han ville låna min hela tiden. ![]()
Hejsan löparproffs! 
Jag är en lat soffpotatis som alltid har hatat att träna. Nu, tre barn och 32 år senare inser jag att jag inte föralltid kan leva på mina goda gener, en vacker dag kommer även jag att förfalla, så därför har jag börjat springa!
Hittills har jag sprungit 3 ggr, och det har gått oväntat bra! Springer/går ca 4 km på 30 minuter. När jag har tagit ut mig lite extra får jag en brännande, stressad känsla i övre magen, just under revbenen, och det känns som att jag kommer spy eller svimma om jag fortsätter springa och öka den känslan. Känns som att magen ska svimma typ!
Vad är detta och vad händer om jag ändå fortsätter springa? KOMMER jag svimma eller spy? För det har jag inget som helst intresse av...
Tacksam för svar!
Hej alla löpare. Jag var i mitt livs form förra sommaren. Men mot slutet av utesäsongen började mitt vänstra knä krångla. Efter 9-12km (sprang vanligen 12-16km) började det sticka i knät, efter ett tag kändes det som en kniv var instucken i knät. Smärtan satt i ett par 3 dagar efteråt. Iom detta lades löpningen på hyllan lite.
När jag tog upp det igeni feb klarar jag bara 2-3km innan det börjar smärta. Jag kan pw utan problem, cykla, ta vanliga gympass allt möjligt utom springa. Jag älskar att springa men kroppen säger ifrån. Jag har försökt få tid hos en sjukgymnast, men har inte fått någon, står i kö.
Jag har googlat lite och det verkar vara löparknä. Det ska tydligen gå att träna bort men hittar inga bra beskrivningar på hur. Någon som har tips eller idéer?
Jag vill kunna utöva min favorotsysselsättning igen! Tack på förhand.