• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG
    Löparmamman skrev 2012-07-11 22:39:10 följande:
    Har avverkat dag 3 av 10 veckors programmet. Idag var det intervaller. Fick ändra om lite och köra ca 100m istället för 80 meter för det var så svårt att mäta upp/ställa in på min app.
    Sedan var den 3x7 min och sista intervallen fick bli en minut kortare dels för att orken började ta slut och pga tidspress, fick även hoppa över nedjoggen på 2km

Skulle verkligen behöva en pulsklocka så jag kan ta tid med och ställa in intervaller. Jag har slitit så på min stackars mobil, tappat den, utsatt den för fukt (tror den fick en skada idag, mörka partier i skärmen....). Men jag är en fattig löpare just nu så mobilen får duga ett tag till. Har runkeeper. Finns det någon bättre app för android ?

Börjat blogga om min träning, mest för min egen skull för att hålla koll på mina resultat
    v-medsiktemotmarathon.blogspot.se/ 
    Endomondo finns ju för android!. Jag tycker den funkar bra (även om jag inte använder mobilklienten till löpningen då jag inte gillar att bära med telefonen, utan har bara mobilen till cykling och promenader och använder istället GPS-klocka och registrerar alla pass i Endomondos webtjänst när jag springer).
  • PerG

Ah, nu börjar ännu mer löparprylar som jag beställt ramla in! ;)..

Hämtade mitt paket med en löparryggsäck (Salomon XA20) som jag ska ha för att ta med ombyte och sånt när jag löper till/från jobbet efter semestern, och en ny fin Craft "Elite"-löpartröja som jag hoppas kan ersätta min gamla sunkiga... ;).. Sen har Wiggle äntligen fått in Kinvara 3-skorna och jag slängde dessutom på ett par korta löpartajts i sista sekund på den beställningen, så jag hoppas snart jag får skorna så jag hinner träna på dem innan Midnattsloppet (och Lidingöloppet).

Ja just det... kanske borde ge mig ut och springa snart igen också och inte bara handla prylar!? ;)...  

• stjärnflocka

Nu har jag inte lyckats springa sedan den 24 juni! Familjen har drabbats av magåkomman "from hell". Först jag och lillkillen, sedan maken och stora tjejen (maken har varit så dålig att det varit helt omöjligt att lämna honom med barnen). Och nu är jag tillslut på sjukhuset med tjejen Det blir nog till att backa i programmet någon vecka när jag kan börja igen

• änglabitch
    Löparmamman skrev 2012-07-11 22:39:10 följande:
    Har avverkat dag 3 av 10 veckors programmet. Idag var det intervaller. Fick ändra om lite och köra ca 100m istället för 80 meter för det var så svårt att mäta upp/ställa in på min app. Sedan var den 3x7 min och sista intervallen fick bli en minut kortare dels för att orken började ta slut och pga tidspress, fick även hoppa över nedjoggen på 2km Skulle verkligen behöva en pulsklocka så jag kan ta tid med och ställa in intervaller. Jag har slitit så på min stackars mobil, tappat den, utsatt den för fukt (tror den fick en skada idag, mörka partier i skärmen....). Men jag är en fattig löpare just nu så mobilen får duga ett tag till. Har runkeeper. Finns det någon bättre app för android ? Börjat blogga om min träning, mest för min egen skull för att hålla koll på mina resultat v-medsiktemotmarathon.blogspot.se/ 

Jag hade runkeeper förut,men bytte till sports tracker,tycker den är bättre.
  • PerG

Ska jag våga? Ligger kanske inte helt optimalt ihop med gbgvarvet och stockholm marathon... Eller, det gör det kanske när jag tänker efter...

ultramarathon.runnersworld.se/

Eller så satsar jag på Axa Fjällmarathon 2013 och tar Lidingö Ultra 2014....

• Löparmamman

Fastnade för Endomondo appen. Gillade att det fanns rutt förslag i mina omgivningar. Bla en väg som jag tänkt prova men inte vetat om det varit lämplig för att springa på. Nu är jag riktigt ivrig att komma ut. Har en mil på schemat idag och jag kanske hinner med en väldigt sen löptur, tveksamt. Annars får jag ta den imorgon

Äntligen har det trillat in lite pengar på kontot (bilförsäljning) så nu har jag bokat en Garmin 210 som jag ska hämta imorgon. Spännande!

• Zezzan

Jag gillar endomundo, om man klickar i att man ska springa en viss sträcka så räknar den ut äns sluttid hela tiden. Det peppar mig att springa lite fortare

Fast nu kör jag bara med Garmin 210. Löv it.
    På lördag ska jag göra ett nytt försök på 15km. Hoppas det går bra

• PerG

Oh ja! Då springer du betydligt mer än mig... ;) ... Det är inte så "bara"...

elinaehn skrev 2012-07-12 21:39:08 följande:
    Passar jag in här när jag bara springer fem km ca fem ggr i veckan?

Svar på tråden Löpartråden 13