• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Samuel han som är 4a år började på skridskoskola förra året. 2 dagar i veckan hela vinterhalvåret. Han ÄLSKADE det han sk bli hockey spelare som moster

• Zezzan

JIPPI vad kul.
    Imorgon står 8 km lugn löpning på schemat. Men imorgon står Madonna i Gbg på mitt schema. Vi får se om jag går upp kl 6 för att springa eller om jag samlar krafter inför kvällens konsert

• PerG
    Riotflickan skrev 2012-07-03 20:15:50 följande:
    Skorna har kommit! Och de passade! Wohoooo! Nu ska här kutas...
    Roligt! Vad var det för skor du har köpt och från var?

Jag är själv inne i en prylköparfas nu! ;).. Vi har varit föräldralediga de senaste 4 åren fram tills strax efter årsskiftet och det var väl nån gång i mars/april som vi kom i fas och äntligen fått två stycken (nästan) heltidslöner!.. Från att ha levt väldigt väldigt sparsamt i flera år till att ha relativt mycket pengar på en ganska kort tid.... Försöker tygla mig när jag är inne på alla sportsajter och sportbutiker och spara lite pengar istället! ;)... 

Mina Saucony Kinvara 3 som jag längtar efter är fortfarande restnoterade på Wiggle, men modellen släpptes i slutet på maj så det är väl nästan ingen som har fått in dem ändå.. Hoppas att det senaste budet om början på juli stämmer. Har planerat att träna med dem fram tills midnattsloppet och ha dem ifall jag inte hunnit vänja mig vid tävlingsskorna då (de har jag bara sprungit med max 2-3 km några få gånger)... 
  • PerG
    Zezzan skrev 2012-07-03 20:21:54 följande:
    JIPPI vad kul.
    Imorgon står 8 km lugn löpning på schemat. Men imorgon står Madonna i Gbg på mitt schema. Vi får se om jag går upp kl 6 för att springa eller om jag samlar krafter inför kvällens konsert
    Ta med dig löparskorna till Göteborg och spring 8:an i Skatås innan konserten? ;)
  • Zezzan

Har ställt klockan på 6 och då är planen att gå upp och springa. Om jag ej orkat får jag springa på torsdag kväll när jag kommit hem. Men ja är ruggigt sugen på att ta med grejjernaifall man skulle få 1 Tim över

• Riotflickan
    PerG skrev 2012-07-03 22:23:23 följande:
    Roligt! Vad var det för skor du har köpt och från var? Jag är själv inne i en prylköparfas nu! ;).. Vi har varit föräldralediga de senaste 4 åren fram tills strax efter årsskiftet och det var väl nån gång i mars/april som vi kom i fas och äntligen fått två stycken (nästan) heltidslöner!.. Från att ha levt väldigt väldigt sparsamt i flera år till att ha relativt mycket pengar på en ganska kort tid.... Försöker tygla mig när jag är inne på alla sportsajter och sportbutiker och spara lite pengar istället! ;)...  Mina Saucony Kinvara 3 som jag längtar efter är fortfarande restnoterade på Wiggle, men modellen släpptes i slutet på maj så det är väl nästan ingen som har fått in dem ändå.. Hoppas att det senaste budet om början på juli stämmer. Har planerat att träna med dem fram tills midnattsloppet och ha dem ifall jag inte hunnit vänja mig vid tävlingsskorna då (de har jag bara sprungit med max 2-3 km några få gånger)... 

Nike Lunarglide + 3. Från Sportamore. Ja, det är otroligt kul med prylar. Jag visste inte att löpning kunde vara en sån prylsport. :) håller på med lite för mycket prylsporter, det blir dyrt, men kul är det!
  • Riotflickan

5 km! 33:17. Är mäkta stolt över mej själv. Och svettigt var det... Nya pjucken funkade fin-fint!

• PerG

Var ute på en liten uppvärmningstur nyss på 2km och sedan körde jag äntligen lite intervallträning!! Hittade hur man gjorde med min Garmin 305 och körde 5x400m med 60 sekunders vila. Intervallerna körde jag i c:a 3:50min/km-takt... pust.. det var jobbigt men inte så tråkigt som jag trodde när jag hade klockan som sa åt mig vad jag skulle göra...  ;)

• Riotflickan
    PerG skrev 2012-07-04 23:40:39 följande:
    Var ute på en liten uppvärmningstur nyss på 2km och sedan körde jag äntligen lite intervallträning!! Hittade hur man gjorde med min Garmin 305 och körde 5x400m med 60 sekunders vila. Intervallerna körde jag i c:a 3:50min/km-takt... pust.. det var jobbigt men inte så tråkigt som jag trodde när jag hade klockan som sa åt mig vad jag skulle göra...  ;)

Åh, dags att läsa instruktionsboken... Jag sa till mej själv att när jag grejjar 5km så ska jag börja med intervaller. Och det gjorde jag ju igår. Har också en 305.
Svar på tråden Löpartråden 13