Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Angående vinterlöpning har jag tänkt skaffa skor med dobbar i om jag hittar några bra,och försöka fortsätta löpa ute. Intressant att höra hur ni andra gör. Jag gillar att vara ute och lite syftet med löpningen är att få vara för mig själv med egna tankar,och samla kraft.
Tack för svaren på mitt deppiga inlägg
Jag hänger kvar och harvar på
Det var någon som frågade om lurar. Jag springer helst utan något i öronen. För mig är en stor del med att komma ut och springa att få lite närvaro i naturen och då vill jag gärna höra löven prassla och fåglarna kvittra. Men när jag sprang på hösten, och det var mörkt ute, så tyckte jag att själva naturupplevelsen försvann (och så är jag lite nipprig över alla ljuden i mörkret...
), så då lyssnade jag hellre på något. Då blev det mest ljudbok eller, som Zezzan, någon dokumentär. Har använt iPhone lurar som man sätter in precis i början av hörselgången, det fungerar för mig.
Löpband skulle jag gärna ha, men det verkar som om de som är något att ha kostar från 10.000 kr och uppåt. Det är lite för dyrt tycker jag. Dels skulle det vara bra när maken är iväg så att jag kunde springa när barnen sov och dels under höst och vinter. Det är kolsvart och inga vägrenar här, så det är ingen hit att ge sig ut under de årstiderna.
Min motivation är det som sagt lite si och så med, så nu och det går på ren vilja. Men det som hägrar är ju att jag ska klara milen och hade jag inte haft det målet så kanske jag hade gett upp löpningen. Jag tror att jag måste sätta nya mål hela tiden för att fortsätta, annars tror jag att jag kommer att sluta när jag väl nått mitt mål. Efter milen kan jag t ex tänka mig att jobba på att få ner tiden på först 5 km och sen på milen. Så jag behöver inte några storslagna mål direkt
Jag är ofta ensam med barnen och köpte en crosstrainer för att kunna träna även då maken jobbar. Jag ville ha ett löpband, men crosstrainern var mer prisvärd - och fördelen är att den är skonsammare i och med att man slipper stötarna, så när jag haft ont någonstans pga löpning har jag ändå kunnat köra på ct:n.
Mina mål har varit
att klara 5km utan att gå
5km under 30 min
1 mil
1 mil under 60 min (tog det på 2ndra försöket)
Nu är det att klara fler och fler km och till sist klara halvmaran
En kompis kom förbi och vi gick ut och gick. I början regnade det men efter några kilometrar tittade till och med solen fram. Skönt för mina stumma ben att röra sig liter idag oxå. 7km blev det till sist ![]()
Något som peppar mig är även att skriva in mina pass i träningsdagboken på jogg.se när jag kommer in
vad tror ni om att testa ett par sådanna här compressionstights? viewitem.eim.ebay.no/Ladies-Compression-Tight-34-Length-Trouser-Running-Tight--Medium/360396339357/item Jag menar om det verkligen inte fungerar och de är kassa så har man ju bara kastat bort 150kr ![]()