• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Löparmamman

Jag är så nervös... och förväntansfull.... Så kul att ha en mål att träna för redan i höst.

Idag har jag haft vilodag från löpningen, vet inte riktigt vad jag ska ge mig på imorgon.
    En mil kanske. Beror på vad familjen planerat in.

• Zezzan

Är väll dags för dag 1 på träningsprogrammet imorgon om man vill köra det

• Löparmamman
    Zezzan skrev 2012-07-06 21:49:03 följande:
    Är väll dags för dag 1 på träningsprogrammet imorgon om man vill köra det

Tänker köra igång med det på måndag, och sedan följa det så länge jag har semester. Sedan måste jag börja anpassa det efter mina arbetstider men det ska nog gå. Funderar på att köra programmet med att klara loppet på 1:50... fast mitt egentliga mål ligger runt 2:10.... eller ja mitt enda mål är att ta mig just i mål 
  • Zezzan

Jag kör programmet för att klara det på 2 timmar men har justerat tiderna och springer fortare än vad som står i programmet. Jag har svårt att få till mer än 3 springturen i veckan. Men så cyklar jag till och från jobbet varje dag så lite träning får jg där oxå

• Zezzan

Dagens planerade 15km gick åt h***ete. Åkte till ett motionsområde där de har en 7km slinga och en 5.2km slinga. planen var att springa7an 2 varv + lite till. men det var helt kasst uppmärkt så det blev vända, vända, hoppa över stock och sten, vända, hamna mitt i skogen, vända igen. Efter 4km hade jag så sjukt ont i min nacke (med nackspärr) och var helt dyngsur så då gav jag upp.
    Känns verkligen som ett misslyckande  

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • PerG
    Zezzan skrev 2012-07-07 11:46:35 följande:
    Dagens planerade 15km gick åt h***ete. Åkte till ett motionsområde där de har en 7km slinga och en 5.2km slinga. planen var att springa7an 2 varv + lite till. men det var helt kasst uppmärkt så det blev vända, vända, hoppa över stock och sten, vända, hamna mitt i skogen, vända igen. Efter 4km hade jag så sjukt ont i min nacke (med nackspärr) och var helt dyngsur så då gav jag upp.
    Känns verkligen som ett misslyckande  
    Ibland blir det inte alltid som man tänkt.. Se det positivt i att du fick prova lite terränglöpning! ;)

Själv ska jag strax sätta mig i bilen och ge mig iväg upp till dalarna för för Vansbrosimningen imorgon! Packar ner löparskorna och tar kanske en kort tur ikväll i Borlänge (där jag ska övernatta)..

Är egentligen inte så upplagd för simningen så jag planerar mest bara att genomföra loppet (förhoppningsvis någon minut bättre än förra året).. 
Svar på tråden Löpartråden 13