• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Malvil

Och jag "hatar" vätskekontrollerna för jag är urkass på att dricka ur muggen när jag springer - och gå några steg vill jag ju inte, vilket resulterar i att hälften av det jag försöker få i mig hamnar utanför och andra halvan i vrångstrupen ... så jag har bältet på mig på loppen också om det är långt eller varmt.

Tycker det är en vanesak - gillade det inte alls när jag skaffade det i fjol, men nu är det bara skönt. Känner mig nästan lite naken utan.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Zezzan
    Jespis skrev 2012-07-01 21:36:42 följande:
    Zezzan, det låter väl bra?!
    Jag har lekt med tanken att springa en runda som blir flera varv och ha en flaska liggande på lämpligt ställe... Fördelen med loppen är ju vätskekontrollerna - man förlorar tid, men slipper släpa runt vätskan!
    Ja jag har oxå tänkt den tanken att lägga en flarra någonstans. Men då måste jag ju stoppa. Hmmm nej får nog vänja mig med vätskebälte och försöka klara mig med det på halvmaran oxå. Då slipper man stanna upp och bli stel i benen

Imorgon jobbar min man 8-typ 02. Han har inventering och är ensam på jobbet. Barnen har ledigt och jag har semester. Imorgon står intervaler på schemat. Jag försökte mig på att springa med dem i onsdags men det var ingen succe. Just nu sitter jag och messar och smörar för vår granne om hon kan passa dem lite över 1 timme imorgon Om itne får jag ställa klockan på 6.15 och springa innan maken drar iväg. Hade dock varit skönt att slippa bege sig ut så himla tidigt 
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan

Haha jag skrev precis ett inlägg på facebook

2 små förtjusande barn söker barnvakt vid 10 tiden imorgon. Deras mamma har fått en 30årskris & har anmält sig till halvmaran. Därför behöver hon ut och springa intervaller vilket tar straxt över 1 timme. Barnens far jobbar dygnet runt så att mamman ska ha råd med alla löpargrejjer. Någon som kan komma hit och leka lite med dem?

är ni medlemmar på jogg.se förrästen. Vore kul att följa era träningsdagböcker där  

• Themis

Och här är det flitigt som vanligt.

Mina nerver fortsätter bråka med högerknät, vet inte riktigt vad jag ska göra. Men sprang 3 km och haltade 2 km idag, samt ellips och styrka. Och i em var vi på simhallen med sonen och då simmade jag 1000 m också, bara för att jag hade chansen.

Så jag kommer nog att rinna ur sängen i morgon bitti, men det är så gött att orka och ta ut sig.

Alla starka mänskliga känslor resulterar förr eller senare i slem.
  • Zezzan
    Themis skrev 2012-07-01 22:02:53 följande:
    Och här är det flitigt som vanligt.

Mina nerver fortsätter bråka med högerknät, vet inte riktigt vad jag ska göra. Men sprang 3 km och haltade 2 km idag, samt ellips och styrka. Och i em var vi på simhallen med sonen och då simmade jag 1000 m också, bara för att jag hade chansen.

Så jag kommer nog att rinna ur sängen i morgon bitti, men det är så gött att orka och ta ut sig.
    Dumma knä  
  • Zezzan

Hmm ingen som vill passa barnen och jag sov så himla skönt imorse så den där morgonlöpningen gick i dass. Ska försöka få tag på någon under dagen som kan hjälpa till.

• LaFontaine

Gah, luftrörsinfektion deluxe. Hostar som en gammal rökare bara av att gå till bussen. Här blir ingen löpning på ett par dagar i alla fall

Kanske tur att den kom den här veckan och inte nästa, när min semester börjar, i alla fall... 

• Zezzan
    LaFontaine skrev 2012-07-02 09:18:19 följande:
    Gah, luftrörsinfektion deluxe. Hostar som en gammal rökare bara av att gå till bussen. Här blir ingen löpning på ett par dagar i alla fall

Kanske tur att den kom den här veckan och inte nästa, när min semester börjar, i alla fall... 
    Tur i oturen. krya på dig
  • änglabitch

Jag har ett vätskebälte från soc som är jättebra,4 små flaskor. Använder det ibland när det är varmt.

• Löparmamman
    änglabitch skrev 2012-07-02 12:12:37 följande:
    Jag har ett vätskebälte från soc som är jättebra,4 små flaskor. Använder det ibland när det är varmt.

Åker inte dina flaskor ur ? Jag kanske borde reklamerat mitt vätskebälte.
Svar på tråden Löpartråden 13