• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Löparmamman

Har precis kommit hem från min 1-mil runda och slagit mitt personbästa som innan var på 59.20 nu sprang jag den på 52.39. Så nöjd!   Intervalltpasset gav mig tydligen bättre självförtroende att öka farten.

• Zezzan
    Löparmamman skrev 2012-07-02 12:21:00 följande:

Har precis kommit hem från min 1-mil runda och slagit mitt personbästa som innan var på 59.20 nu sprang jag den på 52.39. Så nöjd!   Intervalltpasset gav mig tydligen bättre självförtroende att öka farten.

SKITBRA jobbat. 

här kom grannen förbi och erbjöd sig att ta barnen så jag fick ut och springa. Körde ett riktigt skönt pass.

2km uppjogg 5:43min/km

4x100 Koordinationslopp 4:35min/km

6x4min intervall med 90 sek gåvila mellan varje. 5:18min/km

Nerjogg 5:50min/km

På mitt träningsschema stod det: Uppvärmning 2km Koordinationslopp 5x60m 6x4min med 90s vila. Lugnt från början och sedan öka. Fart 5:50 -6:10 min/km Nedjogg 2km

Jag sprang dock fortare som ni ser. såg ingen anledning till att ligga och såsa då jag har mer fart i benen. intervaller är väll till för att ha fart. Vet inte riktigt varför tiderna är så slöa på dettaprogram?
    Koordinationsloppen blev 100meter då jag ej hittar hur jag ställer in kortare med min klocka    
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Jespis

Jag börjar komma igång så smått efter svackan (stress och envis förkylning) och sprang 6,5 km i lugnt tempo i dag. Nu ligger jag på barnens matta och kör plankor... Puh!

• Riotflickan

Oj, vad ni är flitiga! Jag ska trotsa mina tidiga förkylnngssymtom och ge mej ut ändå. Har haft såhär i tre dagar nu juh! Håller tummarna för att det inte bryter ut. Jag måste iallafall säga att jag blir inspirerad att läsa om era bravader, trots att jag springer kortare o långsammare än era upp- och nedjoggar. :)

• änglabitch
    Löparmamman skrev 2012-07-02 12:17:56 följande:
    Åker inte dina flaskor ur ? Jag kanske borde reklamerat mitt vätskebälte.

Nej dom åker inte ur alls,sitter fast med typ ett brett resårband runt varje flaska. Grattis till den nya bra tiden på milen,vilken förbättring! Jag börjar bli sugen att ge mig på en mil,känner mig feg men ska nog snart testa. Fast jag får nog räkna med att det tar mer än timmen då jag nu sprungit 8 km på 56 min båda gångerna.
  • Zezzan
    änglabitch skrev 2012-07-02 17:46:00 följande:
    Nej dom åker inte ur alls,sitter fast med typ ett brett resårband runt varje flaska. Grattis till den nya bra tiden på milen,vilken förbättring! Jag börjar bli sugen att ge mig på en mil,känner mig feg men ska nog snart testa. Fast jag får nog räkna med att det tar mer än timmen då jag nu sprungit 8 km på 56 min båda gångerna.
    Alla måste börja någonstans. Bara att ta sig runt är en vinst i sig. Sedan får man börja jobba på tiden (om man tycker den är viktig)
    Riotflickan skrev 2012-07-02 16:06:27 följande:
    Oj, vad ni är flitiga! Jag ska trotsa mina tidiga förkylnngssymtom och ge mej ut ändå. Har haft såhär i tre dagar nu juh! Håller tummarna för att det inte bryter ut. Jag måste iallafall säga att jag blir inspirerad att läsa om era bravader, trots att jag springer kortare o långsammare än era upp- och nedjoggar. :)
     *håller tummarna*
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Haffsorkestern

Hej hopp springlopp!

Jag är 42 år och har inte sprungit sen jag var 16 och blev tvingad att bevisa att jag visst klarade av att springa 2,5 km. 
    Nu har jag lyckats ta mig till vecka fyra på C25K, idag har jag sprungit 5 minuter i stöten. Bara en sån sak! I mitten av augusti ska jag klara 5 km.  Jag kommer att fixa det. Punkt.

• The Seeker

Vad har "plankan" för effekt?
    Är den bra för just löpare??

Tjejer,ni är så duktiga som springer.Solig

• Riotflickan
    Banjo Boy skrev 2012-07-02 18:54:27 följande:
    Vad har "plankan" för effekt? Är den bra för just löpare?? Tjejer,ni är så duktiga som springer.  

Det var just en som frågade på Marstonbloggen om vad man ska göra för övningar för att söuta hänga med överkroppen när man springer. Svaret var: plankan! Jag gör plankan för att träna upp de inre magmusklerna, men jag har nyss fött barn, så det är mycket därför... Bålstabilitet är väl bra för typ alla sporter?
Svar på tråden Löpartråden 13