Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag överlevde 1.5mil
Jippijihu vad glad jag är. Dock så lyssnade jag på rådet att stoppa och vila på vägen. Så efter 8km stoppade jag (slog av tidtagningen) och strechade. När jag efter ca 2 min skulle fortsätta hade benen stelnat totalt. stapplade fram 1 km sedan blev jag tvungen att sakta ner och gå. Gick i 1 km för att mjuka upp och sedan kunde jag komma igång och springa sista 5km. Nästa gång vet jag att jag INTE ska stoppa utan isåfalll hellre sakta ner och gå som vila. stoppa helt fungerar inte för mig.
1tim och 32 min tog det och då gick jag som sakt ändå 1 km. Jag känner mig super nöjd med det då det var första gången jag tog mig runt så långt
Blåsorna på fötterna är inte att leka med just nu. Någon annan här som får blåsor och skavsår hela tiden? Jag har alltid varit så. Spelar ingen roll vilka skor jag har och inte heller om jag köper dem större eller mindre. Jag får blåsor och skavsår med jämna mellanrum ändå. Har varit så sedan jag började gå i princip. Jag är compeds bästa kund
Och jag ska tillägga att jag i vanliga fall har c:a 42-43 i "vanliga" skor, men i löparskor har jag istället c:a 44-44.5!? ;)