• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG
    Löparmamman skrev 2012-07-14 12:40:22 följande:
    Vilket bra tips med skostorleken. Det ska jag ta upp nästa jag ber om hjälp att prova skor.

Ska göra ett nytt försök att få rent dem annars får jag väl dem som extra skor att springa i när det är lerigt ut....eller till ett lopp som Tjurruset

Satt och kolla youtubeklipp från Tjurruset idag och det verkar ju hur kul som helst men måste vara sjukt jobbigt. Får bli en framtida utmaning....
    Jag är också sugen på tjurruset! Verkar ju hur kul som helst! Men det får nog vänta 2 år eller nåt sånt eftersom jag har alldeles för många lopp inplanerade framöver. Hotellnätter och resor kostar ju en del... ;)
  • Zezzan

Jag har några springstrumpor från soc. Blåsorna/förhårdnaderna/såren kommer oftast på samma ställen. De kan alltså komma en vanlig jobb dag utan springande oxå. Mina fötter gillar att få sånt verkar det som :-S
    Köpte en annan sorts compeed som jag tror kan fungera på insidan av fötterna. Det är där jag har mest problem just nu.
    Planen är även att gå på fotvård så kan dem ta bort all gammal hud som nu skaver. Tror det skulle kunna hjälpa en del.

• PerG

En helt OT-fråga förresten.. Vem är det på din avatar? Är det du? ;)

Zezzan skrev 2012-07-14 16:48:46 följande:
    Jag har några springstrumpor från soc. Blåsorna/förhårdnaderna/såren kommer oftast på samma ställen. De kan alltså komma en vanlig jobb dag utan springande oxå. Mina fötter gillar att få sånt verkar det som :-S

Köpte en annan sorts compeed som jag tror kan fungera på insidan av fötterna. Det är där jag har mest problem just nu.

Planen är även att gå på fotvård så kan dem ta bort all gammal hud som nu skaver. Tror det skulle kunna hjälpa en del.

• PerG

Aha.. Där ser man hur dålig koll man har... ;)...

Zezzan skrev 2012-07-14 17:02:20 följande:
    Madonna

• Jespis

Skulle ha gjort ett långpass idag, men pga av bildag igår med skräpmat längs vägen samt för lite sömn i natt gjorde att det sköts till imorgon. Idag blev det 8,5 lugna km i soligt väder - inte särskilt skönt, för kroppen ville liksom inte riktigt, men skönt så här efteråt!

Har sprungit tillsammans med maken nu när vi varit hos svärföräldrarna och haft tillgång till barnvakt - riktigt mysigt! Sist vi försökte springa ihop var väl sisådär 8 år sedan (innan barn) och då blev vi mest osams... Nu har jag bättre kondis och mindre prestige - det underlättar!

• Jespis

Jag är sugen på en ny pulsklocka, och det är delvis ert fel! Har en Suunto som har tjänat mig väl, men den har inte gps utan jag har en footpod på skon. Funkar ganska bra. Bökigt dock vid intervallträning, plus att det inte går att logga på datorn om man inte köper till ytterligare en mojäng.

Kikar på Garmin forerunner 610, någon som har den och har något att säga om den? Tittade först på 210, men den tillför inte så mycket nytt att det är värt att byta ut min gamla trotjänare (som för övrigt är röd och riktigt snygg!)

Skillnaden mellan 610 och 410 verkar vara bl.a. batteritiden och att 610 har en virtuell löppartner. Erfarenheter?

• Löparmamman

Varit ute och rekat en ny väg att springa  långdistans  på i morgon, delvis ett ruttförslag genom Endomondo. På ett ställe var det en bom och en skylt som det stod privat väg men enligt kartan såg det ut att vara en väg som gick genom ett skogsomårde som låg bakom en samling hus och där får man väl springa (allemansrätt?) men inte köra bil ?
    Skulle jag springa hemifrån mig så skulle det nog bli runt 20km, så jag springer tills jag har mitt mål avklarat och sedan får jag se till att bli hämtad. Vad är oddsen att man får springa i solsken ? Ännu en semestervecka bortregnad

Har precis bokat hotell i Göteborg nästa helg. Två nätter, inga barn. Ska bli underbart! Löparskorna får självklart följa med, för där borde det väl inte bli svårt att hitta något trevligt ställe att springa en mil på.

• Zezzan
    Jespis skrev 2012-07-14 18:19:24 följande:
    Jag är sugen på en ny pulsklocka, och det är delvis ert fel! Har en Suunto som har tjänat mig väl, men den har inte gps utan jag har en footpod på skon. Funkar ganska bra. Bökigt dock vid intervallträning, plus att det inte går att logga på datorn om man inte köper till ytterligare en mojäng.

Kikar på Garmin forerunner 610, någon som har den och har något att säga om den? Tittade först på 210, men den tillför inte så mycket nytt att det är värt att byta ut min gamla trotjänare (som för övrigt är röd och riktigt snygg!)

Skillnaden mellan 610 och 410 verkar vara bl.a. batteritiden och att 610 har en virtuell löppartner. Erfarenheter?
    Jag har en 210. jag gillar den men så har jag inget annat att jämföra med. Det jag blir GALEN på är dock uppladdningssystemet. Om jag skulle köpa en ny nu hade jag absolut köpt en som kan ladda upp träningsprogrammen trådlöst. 
    Inte så mycket hjälp till ditt val kanske  
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
Svar på tråden Löpartråden 13