Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Zezzan, jag tycker att det går bra att springa 15 km på vara vatten, men sen behöver jag något annat. Kolla vilka sponsorerna är, vilken sportdryck som kommer att erbjudas. Testa den för att se hur magen reagerar.
Tog kort på mina fötter nu. Det är här jag får blåsor/skav. Nu ser de rätt så lugna ut, har varit betydligt värre under perioder
grodfamiljen.blogg.se/2012/july/fotterna.html
Dagens långdistans avklarad. Blev längre än på schemat för jag orkade inte ringa och be maken komma och hämta mig så jag vände om tidigare än jag tänkt mig och sprang hela vägen hem. Konstant regnande. Men jag springer hellre i duggregn än gassande sol så det var ok. Garmin visar 15.25km på 01:40:26 jag sprang utan att stanna, annat än att knyta skorna lite snabbt en gång. Mitt självförtroende inför halvmaran har växt något. Det känns bra det här.
Dessvärre mår mina tår inte bra. Tur att jag tog mina sunkskor för ena skon var helt blodig, slagit upp sår på tårna på båda fötterna.
Nu har jag försökt få i mig en av makens proteinshaker, med gud jag höll på att kräkas av bara lukten. Fick bara i mig en klunk. Måste bli bättre att äta efter träning, men jag är verkligen inte sugen på något då.
Jag köper ett choklad protein pulver blandar i lite kakao o lite mjölk inte bara vatten. Rekommenderades av trängsstället.
En tråd helt i min smak
. Är en inbiten löpare som nu haft en lång paus pga graviditet och förlossning men nu ser jag fram emot att komma igång. Har hittills avverkat ett flertal halvmaror, ett maraton och ett ultralopp på 55km. Springer allt som oftast tillsammans med mina två hundar och nu får även barnvagnen med sonen göra oss sällskap på rundorna. Än så länge är det ingen vidare längd på passen, och jag skyndar långsamt, men jag längtar efter långa distanser längs landsvägen och i skogen.
Ni som får blåsor och/eller blånaglar av skorna. Testa att snöra dem på ett annat sätt.
http://iform.se/forebyggande/snora-dig-fri-fran-skador