• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan
    Löparmamman skrev 2012-07-15 17:08:04 följande:
    jag har en casall (favoriten) och en champion. Tycker de känns bra men skulle säkert behöva köpa mindre snart. De har minskat en hel del i storlek nu när jag gått ner mycket i vikt... kan snart knyta en rosett av all lös hud
    Det är all lös hud som är mitt största problem. 

Jag börjae springa för att gå ner i vikt. men nu har jag börjat gå upp Jag vet helt klart varför. jag blir så himla hungrig och framför allt saltsugen då jag springer så mycket. Så jag äter mycket mer och då går jag upp. Men imorgon ska jag köra en omstart och verkligen försöka hålla mig till Viktväktarnas program nu. Ska vara noga med att lägga till mer de dagar jag tränar men ändå hålla mig inom ramen. Är ju trots allt bara 17 dagar kvar till turkiet  
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • StilaM

Hemma från min långrunda. 12 kilometer avklarade. De första tre kilometerna genomfördes i hällregn, men sedan slutade det regna, molnen sprack upp och solen kom igenom. Nu, fem minuter efter hemkomst, vräker det ned igen. Känner att jag välsignats med löparväder, så jag tänker inte klaga på mitt tempo. :P

• Zezzan
    StilaM skrev 2012-07-15 18:14:55 följande:

Hemma från min långrunda. 12 kilometer avklarade. De första tre kilometerna genomfördes i hällregn, men sedan slutade det regna, molnen sprack upp och solen kom igenom. Nu, fem minuter efter hemkomst, vräker det ned igen. Känner att jag välsignats med löparväder, så jag tänker inte klaga på mitt tempo. :P

härligt att du gav dig ut trots regn. Då blev du belönad med uppehåll
  • änglabitch

Åh vad sugen jag är på långpass jag oxå. Har känningar i skenbenet så jag har tagit det lungnare den här v. Blev en sexa med min syster och bror idag. Brorsan säger att värken nog beror på att vadmusklerna blivit större och " trycker" mot skenbenet bakifrån,och måste stretchas mer. Hm, låter lite skumt,men jag får väl testa. Vill ju ut på milen eller längre snart! Angående underkläder,mina favvobh:ar är casall och svegmark. Jag behöver oxå mycket stöd,ammar ju än,men dom krymper hela tiden,men inte på längden ,haha Funderar på trosor,ska in och shoppa imorrn,vad kör ni med? Måste väl finnas nå bra löpartrosor att lyxa till det med? Som inte är i bomull.

• Jespis

Jag köpte trosor från Casall i funktionsmaterial efter halvmaran i fjol. Så skönt med ett material som inte känns blött och svettigt! Finns på ex Stadium och är riktigt bekväma.

• Busfröt
    Busfröt skrev 2012-07-15 16:48:25 följande:
    Jag har haft superproblem med sport bh nu när jag ammat, men nu i veckan köpte jag en pierre robert, sitter som en smäck! Jag har 65-70 D på vanlig bh
    Man drar den över huvudet, brukar inte heller kunna ha såna.. Men kolla på nån coop forum om du har en sånn i närheten, då kan du ju prova å känna efter. Super stretchigt material, men somhåller på plats även under rejäla löpturer :) Mjölkfyllda bröst behöver ju lite stöd ;)
  • Haffsorkestern
    Löparmamman skrev 2012-07-15 15:19:53 följande:
    Älskar den här tråden! Man får så bra tips. Det ska jag prova tills nästa löppass.

Just nu mår jag inte så bra. Hade lite orolig mage i morse innan jag sprang i väg, men tänkte det får bära eller brista. Tyckte jag klarade passet bra (känd inte av magen). Kom hem och visst det kändes i kroppen att man sprungit långt, men mest i fötterna. Försökte som sagt få i mig den  där shaken. Efter det har jag mått jätteilla och till och med kräkts. Nu känner jag mig helt utmattad. Försöker peta i mig en banan nu.

Hoppas man inte dragit på sig någon skit. Imorgon är makens och min enda lediga vecka tillsammans, tänk om vi ligger magsjuka allihop. Håller tummarna för att kroppen helt enkelt inte vant sig vid dessa långpass (över milen). Imorgon står det 8km och styrketräning på schemat. Tror jag hoppar det och tar en extra vilodag oavsett hur jag känner imorgon.
    Berätta gärna om det hjälpte med omsnöring. Jag har inte haft några problem alls med fötterna sedan jag började springa, men har inte kommit så långt som till långpass ännu, så det visar sig ur det går längre fram. Jag är på vecka 6 i programmet c25k, men till hösten ska jag springa långt har jag tänkt. :)
  • Zezzan

Blåsorna gör det omöjligt att ha skor på sig Eller jag får på mig ett par skor men dem kan jag inte springa i. 
    men jag tog en extra runda med cykeln på hemvägen. istället för 6km hem så blev det 21km Sålite träning fick jag ju iallafall. 

• änglabitch

Tråkigt med krångelmagar och blåsor,hoppas ni blir fit for run snart! Jag shoppade massa nya löpkläder idag,bla trosor (casall) och bh ( swegmark). Börjat rusta för kallare årstider oxå med vindtäta löparbyxor+ jacka och handskar. Nu finns inga ursäkter när mörkret kommer men jag ska även inhandla pannlampa och nån typ av broddade skor från icebug. Och är jag inte redan pank lär jag väl bli! Men det är så KUL med nya grejer. Känns bättre i skenbenen idag,kan nog bli en 10 kilometare den här v.

Svar på tråden Löpartråden 13