• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Hoppsan! Råkade visst beställa en 610 ikväll... (påhejad av maken, som inser potentialen i förhandlingsläget som uppstår när jag tokshoppar)

• PerG
    Zezzan skrev 2012-07-14 17:02:35 följande:
    Hade dock gärna sett ut så jag med
    Haha.. jag har liksom bara sett bilden i miniatyr. Nu när jag klickade upp den (gick inte i iphonen  förut) så ser jag ju att det är Madonna! ;)

Nu rasar ju min mentala bild av dig eftersom jag har fått för mig att du ser ut så (du hängde väl dessutom på Cafe Maze som "angelzezzan" förr?, jag tycker jag kände igen bilden därifrån?).. ;)
  • Zezzan

Ja hängde där i någon vecka
    Du får gärna fortsätta leva i tron om att jag se ut så
    Jag försöker inbilla mig det jag oxå. Speciellt nu när jag var hos frissan häromdagen och rakade bort typ allt hår på hela huvudet och inte trivs så :-S men men det växer ut

• StilaM

Dags för långpass idag. 12 km har jag tänkt. Dagen bjuder dock på ösregn och enligt väderleksrapporter och det kompakta molntecket syns inget hopp till uppehåll. Dagens beslutsångest blir därför: springa ändå i regnet eller stå och nöta i 80 min på ett löpband någonstans?

Om jag ger mig ut i regnet, finns det risk att regnet pajar min Garmin? Hur ska man klä sig för att inte frysa ihjäl mot slutet? Hinner skorna bli genomblöta på denna tidsperiod?

Om jag tar mig till ett gym, vilken lutning ska jag ha på bandet för att få motsvarande träning? Vad tappar jag ur träningsaspekt när jag springer på band? Bör jag springa längre?

Just nu lutar det mot att springa ute, men vi får väl se hur vädret utvecklas.         

• Jespis

StilaM, vilken Garmin har du? Jag tror att vattentätheten varierar mellan modellerna. Men nog 17 ska de tåla regn?!

• StilaM
    Jespis skrev 2012-07-15 10:08:29 följande:
    StilaM, vilken Garmin har du? Jag tror att vattentätheten varierar mellan modellerna. Men nog 17 ska de tåla regn?!

En gammal 305. Jag har ju sprungit med den i regn förut - men nu regnade det så mycket och rundan var ju rätt lång (för mig).
  • Zezzan

Idag känns benen och rumpan lagom stela Skönt. Fast det är lite drygt att bo i ett hus med trappor

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan

Matoch dryckfrågor
    Jag är som ni vet väldig nybörjare och har nu några funderingar inför halvmaran. Jag springer oftast direkt på morgonen innan frukost, mycket av rädsla för löparmage vilket jag fått uppleva några gånger = inte kul.

Jag förstår att jag måste äta innan halvmaran och speciellt eftersom den startar kl 14
    "Måste"  man dricka sportdryck under loppet eller klarar man sig på vatten? Eller är det smartare att fylla vätskebältet med saft och sedan dricka vatten på vätskestationerna? 
    behöver man lära sig äta gel eller något sånt? 
    Eller klarar man HM genom att endast ha vatten i bältet + evt vatten på vätskestationerna?

Hur har ni gjort då ni sprungit en HM?

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Busfröt

Sitter och läser igen lite från sista veckorna, gud va ni kämpar på! :)

Har kört på ganska hårt nu innan det blir mer 2 lite lugnare veckor innan Visby halvmara på lör om 2 veckor.
    Var ut och körde över distans igår, 27,6 km på 2:17.. Känner mig nöjd, har aldrig i mitt liv sprungit så långt i sträck förr :)
    Hade med mig en liten vattenflaska under passet som var aningen för liten med stekande sol, så idag var det jag som klickade hem ett vätskebälte :)
    Valde faktist ett salomon med 1 större flaska, springer ju oftast med lurar så tror faktist inte jag kommer störas av att den blir halvfull ;) Dessutom behöver jag en som INTE ger skavså, räcker med att armarna ser massakerade ut av skav från iphone hållaren.

Svar på tråden Löpartråden 13