• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Jag har vanliga bomullstrosor då jag springer. Aldrig tänkt att jag borde ha annat faktiskt Hmmm får ta och kolla upp det där.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • änglabitch

Föresten Zezzan,du prata om saltsug,jag vet många som käkar saltgurka under/efter träning. Nyttigt och gott. Om man gillar det.

• Zezzan
    änglabitch skrev 2012-07-16 16:50:53 följande:
    Föresten Zezzan,du prata om saltsug,jag vet många som käkar saltgurka under/efter träning. Nyttigt och gott. Om man gillar det.
    Gillar inte saltgurka tyvärr
  • änglabitch
    Zezzan skrev 2012-07-16 16:49:31 följande:
    Jag har vanliga bomullstrosor då jag springer. Aldrig tänkt att jag borde ha annat faktiskt Hmmm får ta och kolla upp det där.

Funkar det med vanliga är det väl bara bra funkar oftast för mig med,men när det är svinvarmt och svettigt kan man nog få skav. Inte för jag sprungit så väldigt långt än,men.
  • Busfröt

Fick ju en väldigt bra start på veckan eller inte! Joggade iväg för att köra 1 km intervaller, men efter 5 st va jag tvungen att akut springa på toan. Körde klart passet och tänkte köra några styrkeövningar, men helt omöjligt. Magen är fortfarande tok knas och sprungit på toan hur många ggr som helst :( Känns precis lika som när jag åkte på campylobacter förra året.. Inget illamående iaf så då tror jag på löparmage.

• elinaehn

Fem kilometer knappt fixade på en gräsmatte-äng i Danmark. Många varv blev det o mjukt att springa på.

• Zezzan
    elinaehn skrev 2012-07-16 18:33:03 följande:
    Fem kilometer knappt fixade på en gräsmatte-äng i Danmark. Många varv blev det o mjukt att springa på.
    Heja heja

Tror inte jag grejjat 5km så. Hade blivit allt för uttråkad och gett upp långt innan jag kommit så långt
    Busfröt skrev 2012-07-16 17:26:23 följande:
    Fick ju en väldigt bra start på veckan eller inte! Joggade iväg för att köra 1 km intervaller, men efter 5 st va jag tvungen att akut springa på toan. Körde klart passet och tänkte köra några styrkeövningar, men helt omöjligt. Magen är fortfarande tok knas och sprungit på toan hur många ggr som helst :( Känns precis lika som när jag åkte på campylobacter förra året.. Inget illamående iaf så då tror jag på löparmage.
    Usch vad jobbigt. hoppas det ordnar sig snabbt.

• StilaM
    Busfröt skrev 2012-07-16 10:01:06 följande:
    Man drar den över huvudet, brukar inte heller kunna ha såna.. Men kolla på nån coop forum om du har en sånn i närheten, då kan du ju prova å känna efter. Super stretchigt material, men somhåller på plats även under rejäla löpturer :) Mjölkfyllda bröst behöver ju lite stöd ;)

Utan att gå in på bokstäver och siffror kan jag meddela att jag tillhör gruppen som behöver mycket stöd. Jag har provat både ShockAbsorber och Swegmark, men inget räcker. Min lösning är att springa med en vanlig stadig bh med en mjuk sport-bh (typ stay in place eller liknande) över. Det funkar kanon!
  • Zezzan
    StilaM skrev 2012-07-16 18:58:26 följande:
    Utan att gå in på bokstäver och siffror kan jag meddela att jag tillhör gruppen som behöver mycket stöd. Jag har provat både ShockAbsorber och Swegmark, men inget räcker. Min lösning är att springa med en vanlig stadig bh med en mjuk sport-bh (typ stay in place eller liknande) över. Det funkar kanon!
    Har du testat shock absorber run? Champion 360? 

• LaFontaine

Jag sprang kilometerintervaller idag och fick väldigt ont i nedre delen av vaden efteråt. Jag börjar få trassel med min vänstra vad igen. Som ung tränade jag länge kampsport och allt springande på mattor gav mig enorma vadmuskler. I den vänstra vaden "klibbar" musklerna liksom ihop, så att det blir en enda öm klump som måste redas ut. Det sistnämnda gör fruktansvärt ont och jag tror tyvärr att det är dags igen. Det spelar ingen roll hur väl jag stretchar, jag åker alltid dit på det. 

Nån annan som har eller kanske haft samma problem? 

Svar på tråden Löpartråden 13