• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Löparmamman

Magen lugnade ner sig senare på kvällen och jag fick i mig en rejäl middag. Tror att det var att jag åt lite för mycket godis kvällen innan och sedan sprang en distans som jag bara sprungit en gång innan. Idag har jag haft lite ont i vaderna. Inte hela tiden, men det gjorde som mest ont efter en bilresa på 30 minuter och sedan kliva ur bilen... Jag är livrädd för skador, och vill gärna tro att det här är vanlig träningsvärk. Hoppar dock 7km löpning som stod på schemat (tar det imorgon) och styrketräningen orkar jag inte heller ge mig på så jag spar det till på torsdag eller fredag. 

• Löparmamman
    Zezzan skrev 2012-07-16 18:37:52 följande:
    Heja heja

Tror inte jag grejjat 5km så. Hade blivit allt för uttråkad och gett upp långt innan jag kommit så långt

Usch vad jobbigt. hoppas det ordnar sig snabbt.
    Det hade jag inte heller fixat, har svårt för att ens behöva vända springa samma väg hem. 
  • Zezzan
    LaFontaine skrev 2012-07-16 19:09:23 följande:
    Jag sprang kilometerintervaller idag och fick väldigt ont i nedre delen av vaden efteråt. Jag börjar få trassel med min vänstra vad igen. Som ung tränade jag länge kampsport och allt springande på mattor gav mig enorma vadmuskler. I den vänstra vaden "klibbar" musklerna liksom ihop, så att det blir en enda öm klump som måste redas ut. Det sistnämnda gör fruktansvärt ont och jag tror tyvärr att det är dags igen. Det spelar ingen roll hur väl jag stretchar, jag åker alltid dit på det. 

Nån annan som har eller kanske haft samma problem? 
    Låter ont. I min ungdom spelade jag fotboll och hade ofta problem med vaderna. tror det i mitt fall berodde på att man aldrig strechade.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • StilaM

Champion 360har för långa axelband och bh:n hamnar därför för långt ner. Jag hoppades mycket på shock absorber run, men den gjorde ingen nytta. För öppen upptill för att hålla något på plats, tycker jag. Det räckte med att provhoppa lite i provrummet...

Trist med mag- och vadproblem. Hoppas att allt löser sig och ni är löpkrya snart. Idag vilar jag - imorgon är det snabbdistans och styrka. Hoppas på en lika ljum och vacker sommarkväll då. Nu väntar lite balkongmys.   

• Löparmamman
    Haffsorkestern skrev 2012-07-16 11:21:47 följande:
    Berätta gärna om det hjälpte med omsnöring. Jag har inte haft några problem alls med fötterna sedan jag började springa, men har inte kommit så långt som till långpass ännu, så det visar sig ur det går längre fram. Jag är på vecka 6 i programmet c25k, men till hösten ska jag springa långt har jag tänkt. :)
    Nu har skorna torkat efter gårdagen sanering så jag har passat på att snöra om de efter "blå-tå-snörningen". Ska bli spännande och känna om jag känner någon skillnad när jag springer imorgon. 
  • Zezzan
    StilaM skrev 2012-07-16 20:56:47 följande:
    Champion 360har för långa axelband och bh:n hamnar därför för långt ner. Jag hoppades mycket på shock absorber run, men den gjorde ingen nytta. För öppen upptill för att hålla något på plats, tycker jag. Det räckte med att provhoppa lite i provrummet...

Trist med mag- och vadproblem. Hoppas att allt löser sig och ni är löpkrya snart. Idag vilar jag - imorgon är det snabbdistans och styrka. Hoppas på en lika ljum och vacker sommarkväll då. Nu väntar lite balkongmys.   
    Oki. Trist när det inte fungerar. 
    Jag har ju en super duper bra champion nu. men den är 5 år gammal och de verkar inte finnas längre. Den är väldigt stängd framtid och tyget är lixom hårt och väldigt tajt. axelbanden går att reglera. Åhhh jag älskar den. men som sagt 5år och har verkligen börjat tappa formen. Hur jag än letar hittar jag ingen likadan

Har beställt shock absorber run nu. hoppas den vill fungera på mig 
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Löparmamman
    Zezzan skrev 2012-07-16 21:04:23 följande:
    Oki. Trist när det inte fungerar. 
    Jag har ju en super duper bra champion nu. men den är 5 år gammal och de verkar inte finnas längre. Den är väldigt stängd framtid och tyget är lixom hårt och väldigt tajt. axelbanden går att reglera. Åhhh jag älskar den. men som sagt 5år och har verkligen börjat tappa formen. Hur jag än letar hittar jag ingen likadan

Har beställt shock absorber run nu. hoppas den vill fungera på mig 
    Vill också ha, men vad dyra de är. Fast det är klart det är ju ett plagg man kommer använda nästan varje dag... Nu står ett par löparskor näst på tur på inköpslistan...
  • Löparmamman

www.hundlopet.se
    Någon som har en hund att låna ut?

Min hund, som visserligen har vinthund i sig, är lite till åren och skulle
    idiotförklara mig om jag drog med henne på ett sådant event. Speciellt
    om hon måste springa kopplad.

Hon hängde med mig på de första 4-5km joggingturerna då det gick väldigt
    långsamt och jag kunde ha henne lös större delarna och hon kunde välja
    sin egen takt. Hon börjar bli lite stel lederna och vi har precis börjat med
    ett pulver (minns inte vad) i maten.

Saknar hennes sällskap, och skulle vara kul med en pigg liten kompis i
    löparspåret. Skulle inte ha något emot mänskligt sällskap heller. Nästa
    långdistans har maken lovat att cykla bredvid.

Svar på tråden Löpartråden 13