Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Magen lugnade ner sig senare på kvällen och jag fick i mig en rejäl middag. Tror att det var att jag åt lite för mycket godis kvällen innan och sedan sprang en distans som jag bara sprungit en gång innan. Idag har jag haft lite ont i vaderna. Inte hela tiden, men det gjorde som mest ont efter en bilresa på 30 minuter och sedan kliva ur bilen... Jag är livrädd för skador, och vill gärna tro att det här är vanlig träningsvärk. Hoppar dock 7km löpning som stod på schemat (tar det imorgon) och styrketräningen orkar jag inte heller ge mig på så jag spar det till på torsdag eller fredag.
Champion 360har för långa axelband och bh:n hamnar därför för långt ner. Jag hoppades mycket på shock absorber run, men den gjorde ingen nytta. För öppen upptill för att hålla något på plats, tycker jag. Det räckte med att provhoppa lite i provrummet...
Trist med mag- och vadproblem. Hoppas att allt löser sig och ni är löpkrya snart. Idag vilar jag - imorgon är det snabbdistans och styrka. Hoppas på en lika ljum och vacker sommarkväll då. Nu väntar lite balkongmys.
www.hundlopet.se
Någon som har en hund att låna ut?
Min hund, som visserligen har vinthund i sig, är lite till åren och skulle
idiotförklara mig om jag drog med henne på ett sådant event. Speciellt
om hon måste springa kopplad.
Hon hängde med mig på de första 4-5km joggingturerna då det gick väldigt
långsamt och jag kunde ha henne lös större delarna och hon kunde välja
sin egen takt. Hon börjar bli lite stel lederna och vi har precis börjat med
ett pulver (minns inte vad) i maten.
Saknar hennes sällskap, och skulle vara kul med en pigg liten kompis i
löparspåret. Skulle inte ha något emot mänskligt sällskap heller. Nästa
långdistans har maken lovat att cykla bredvid.
Jag beställde på ebay kostade 260kr med frakt