Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Zezzan: Absolut, allt räknas och se, idag gick det som tåget!
xmarcusx: Vilken fart! Du har sprungit lite förut, va? 20.54 är ju finfint och 3.55 i snitt på 750:ingarna är riktigt bra tryck.
Jag har varit i Göteborg i två dagar och joggade av mig all onyttig mat och svullenhet ikväll, hoppas jag. Blev dryga 15 km, håller min plan om 4 x 15 km / vecka hyfsat i alla fall. Så ljuvligt svalt i skogen ikväll, jag älskar verkligen att springa på hösten.
I morgon blir det 4 x 2 km intervaller. Blä. Usch. Jag hatar-hatar-hatar verkligen långa intervaller, men har man entusiastiska löparkompisar som glatt hänger med på allt konstigt man bestämmer sig för så får man väl bita i det sura. Bra mental utmaning för mig! Drömtempot är väl sub 4, men jag är glad och nöjd om jag kan ligga kring 4.10 - 4.15 på samtliga fyra intervaller. Vet eg inte riktigt var jag har tempot, har bara sprungit 1.3 km kuperat som längst.
Hm. Hur gick det för Per G då?
Med vad? Jag håller på och felsöker en diskmaskin som läcker från cirkulationspumpen men det kanske inte var det du tänkte på? ;)... Jag springer Midnattsloppet i Göteborg, dvs på lördag den 25:e!
Ska ut och springa en 5:a i maxfart snart. Det får räcka som uppladdning och så kör jag kanske ett lugnt pass på typ torsdag... Imorgon är det innebandy igen efter sommaruppehållet så det blir lite intervallaktig träning...
Ah, och det viktigaste av allt! Jag är anmäld till Axa Fjällmaraton 2013 nu! Hängde på låset och anmälde mig 2 minuter efter de öppnade anmälningen idag! Loppet blev fullbokat (800 platser) inom 2 timmar och 15 minuter!!!!
Jag tillät mig att gå lite idag. Har haft en total värdo löpsommar. Jag hade kanske klarat det utan mina 4 stycken 1-3 min långa gå raskt pauser. Men hade jag ej tillåtit mig att ta dessa hade jag nog brutit. Planen är att ta 18 km nästa vecka :-S vi får se om det går
Klockan är mitt stora problem, men igår försökte jg verkligen skita i allt vad tempo och tid hette och bara kolla distansen. Ända gånger jag verkligen glodde på klockan var då jag märkte att jag hade ca 400meter kvar och kunde ta det på under 1,5tumme då fick jag eld i rumpan
så jag grejade 15km på 1:29:31. Bra för att vara mig.
UDF är benen stela. Funderar på att bege mig ut på en lugn runda alt en PW efter skolan idag. Måste passa på då solen är framme. Det ska spöregna resten av veckan.
PerG härligt att du fik en plats. Ska bli spännande att följa din väg.