• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Themis

Tradiga intervaller, tänkte hon. Men det gick bra, det kändes närmast för lätt så jag får nog ta i lite mer.

Totalt 9.4 km idag, och ska försöka köra högre jämnt tempo på lördag- spännande!

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Zezzan
    Themis skrev 2012-08-23 19:50:09 följande:
    Tradiga intervaller, tänkte hon. Men det gick bra, det kändes närmast för lätt så jag får nog ta i lite mer.

Totalt 9.4 km idag, och ska försöka köra högre jämnt tempo på lördag- spännande!
    Åhhh vad skönt det låter.

Jag har förmodligen överansträngt min fot och det är nog därför jag har grymt ont och haltar fram här hemma. var nog den där roliga snabbrundan dagen efter långpasset som ställde till det duMT DUMT. Har bara 29 dagar kvar till halvmaraton och nu känns det väldigt tvekamt om jag klarar det jag VILL VILL VILL 
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • xmarcusx

Waimea: Jo, jag har sprungit en del, ungefär tre löppass i veckan blir det, blandat med lite cykel, tennis, innebandy och fotboll. Du verkar dock ha minst lika hög fart i dina ben.

I morgon ska jag springa Bellmanstafetten och olägligt nog föll jag och landade på höften igår när jag spelade innebandy så nu gör varje steg jag tar ont. Får se om det påverkar min prestation något. Förhoppningsvis har jag "bara" ont.

• PerG

Sådär! Blött i starten, skönt under loppet och blött efter målgång!

Blev en och en halv minut över sub 45, men jag hade inte riktigt räknat med att klara det på den här banan i år. Men om det blir samma bana nästa år så ska jag definitivt in under 45 ändå! ;)

• Themis

Hiyaaaa! Oj oj oj vad de där extra få sekunderna är jobbiga... :-P Jag är en snigel, en fullkomlig snigel, och ändå är det grymt jobbigt!

Men visst anar man en liten förbättring runt hörnet, måste justera och vänja in liiite till bara...

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Zezzan

Fortfarande skadad. Det är bättre men inte bra i foten efter lunch ska vi langa ner barnen i cykelvagnen och cykla en bit. All träning är bättre än ingen träning

• Riotflickan

Heja PerG för fina tiden på Midnattsloppet. Tungt med regn, vi hade perfekt väder i Sthlm. Du får springa här nästa år! Har dragit på mej en förkylning (inte så konstigt efter det Midnattsloppsefterspelet. Jag lyckades ju inte äta ngt efter loppet och knappt dricka). Så det är vila här i ett par dagar till.

• Jespis

Har "sprungit" en halvmara idag. (Lagom lufsa-tempo här i omgivningarna, vissa Spotify-bekymmer och skolnytningsstopp...)

Går nog i mål i Sthlm 15 september, men jag törs inte hoppas på någon tid att tala om. Under 2h ska nog gå, men jag hade en tyst förhoppning om större förbättring än så... Äh, jag vill ju bara se snygg ut naken - var det inte så?

• Zezzan
    Jespis skrev 2012-08-26 13:56:04 följande:
    Har "sprungit" en halvmara idag. (Lagom lufsa-tempo här i omgivningarna, vissa Spotify-bekymmer och skolnytningsstopp...)

Går nog i mål i Sthlm 15 september, men jag törs inte hoppas på någon tid att tala om. Under 2h ska nog gå, men jag hade en tyst förhoppning om större förbättring än så... Äh, jag vill ju bara se snygg ut naken - var det inte så?
    Åhhh vad duktig du är. 

Jag cyklade en halvmara idag iallafall. Allt är bättre än inget va Foten håller ej för löpning så då blir det cykling  
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
Svar på tråden Löpartråden 13