• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • stjärnflocka

Klarade 8,5 km idag Och det hade säkert gått med en mil också, men jag kände mig lite stressad eftersom familjen väntade på middag (och jag ville inte ha fiskpinnar, pannkakor eller färdiga köttbullar, vilket det blir när maken står för maten :- D)

• Waimea

Per G: Har sprungit milen på 43 någonting, men sen har jag sprungit en kvartsmara på 45 blankt, den är 10,7 km och då tror jag jag hamnade på 42,5 min eller så.. Men det var två år sedan, börjar bli sugen att testa farten igen. Grattis till väl genomfört midnattslopp. 

Marcus: Hur gick det med stafetten? Kände du av det där onda?

Jespis: Jepp, se snygg ut naken :-S

Heja stjärnflocka. Skönt att komma ut i alla fall. 

Zezzan: Du har fattat  - det är bra att du håller igång!

Jag har varit på bröllop i helgen och missade mitt favvolopp, Väckelsångsloppet. Grannen gick och vann hela loppet på en tid jag kunde ha klarat, så jag grämer mig lite, men det är bara bra för det ökar på suget efter att tävla själv.

Ikväll blev det i stället ett långpass med en kille från klubben. Jag trodde vi skulle bli en till och att det då skulle gå i 5.45-tempo, men hon uteblev och i stället blev det riktigt bra fart, vi snittade 4.51 min/minut och vi sprang 22,6 km. Var några backar och lite slakmotor, så det känns i benen nu. Skönt att få ett snabbt långpass i kroppen. På tisdag blir det 5x3 km intervaller med grannen. Känns sjukt galet nu, men det blir säkert gôtt när man väl är i det. 

• Themis
    Waimea skrev 2012-08-26 20:52:40 följande:
    Jag har varit på bröllop i helgen och missade mitt favvolopp, Väckelsångsloppet. Grannen gick och vann hela loppet på en tid jag kunde ha klarat, så jag grämer mig lite, men det är bara bra för det ökar på suget efter att tävla själv.
    Du är verkligen otroligt bra på att se nåt positivt t.o.m i nåt som först är en besvikelse. {#emotions_dlg.flower}

Det är i sanning en avundsvärd egenskap, önskar jag hade mer av den!
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Zezzan

Någon här som har koll på gbg halvmaraton nu i oktober? bra tävling? ok bana?

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • PerG
    Zezzan skrev 2012-08-27 19:59:32 följande:
    Någon här som har koll på gbg halvmaraton nu i oktober? bra tävling? ok bana?
    Jag har inte sprungit loppet, men jag har sprungit och cyklat banan som loppet går på och det är platt, platt och platt! ;)..

Det är en gammal banvall (tror jag) som de gjort om till cykel/gångbana för längesen så det är inte speciellt upphetsande bana... Oh, jag glömde. Den är rak, rak och rak också! Troligen perfekt att slå personbästa på!

Letar du lopp i höst att springa? ;)...  
  • Zezzan
    PerG skrev 2012-08-27 20:27:22 följande:
    Jag har inte sprungit loppet, men jag har sprungit och cyklat banan som loppet går på och det är platt, platt och platt! ;)..

Det är en gammal banvall (tror jag) som de gjort om till cykel/gångbana för längesen så det är inte speciellt upphetsande bana... Oh, jag glömde. Den är rak, rak och rak också! Troligen perfekt att slå personbästa på!

Letar du lopp i höst att springa? ;)...  
    Jag letar backup planer om det skiter sig fullständigt med oslo halvmara. är bra a25 dagar kvar som det är nu kan jag inte springa det brukar det vara mycket folk med? 
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • PerG
    Zezzan skrev 2012-08-27 20:30:44 följande:
    Jag letar backup planer om det skiter sig fullständigt med oslo halvmara. är bra a25 dagar kvar som det är nu kan jag inte springa det brukar det vara mycket folk med? 
    Jag har tyvärr varken sprungit själva loppet eller varit och tittat på det så jag vet inte hur det brukar vara med folk. 

Är det foten du är orolig för fortfarande? Jag tror inte du behöver känna dig orolig för att klara halvmaran med 25 dagar kvar även om du får vänta en vecka på att träna! Klart du klarar det!! 
  • Zezzan

Ja har fortf ont i foten. Har aldrig sprungit längre än 15km. Känns som uppladdningen är total kass

• Waimea
    Themis skrev 2012-08-27 17:27:36 följande:
    Du är verkligen otroligt bra på att se nåt positivt t.o.m i nåt som först är en besvikelse. {#emotions_dlg.flower}

Det är i sanning en avundsvärd egenskap, önskar jag hade mer av den!

Vad rar du är..
  • xmarcusx

Waiema: Jag sprang runt på 20:55 enligt officiell tidtagning, men det är ju ett sådant där lopp där man får hundra meter av löparen innan och ger bort sina sista hundra meter, så det är ungefärligt. Egen tidtagning säger 20:50. Bra tempo på långpasset, jag hade något liknande igår (cirka 4:45) på 15km.

Zezzan: Jag har inte heller sprungit GBG hm även om jag funderar på det i år, men något omotiverande att springa till jobbet och tillbaka på en ledig dag. 

Svar på tråden Löpartråden 13