Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Väldigt stel i benen idag efter gårdagens 15 km. Efter att ha varit i skolan och suttit hemma och läst lite så tog jag på mig träningskläderna och tog en omväg till barnehagen (norsk förskola) för att hämta barnen. 2 km för att mjuka upp
Tanken var att jag skulle ta det riktigt sakta men det blev (för mig) fort ![]()
Igår kväll blev det en 5km i full fart (med 2km uppvärmning först).
Gick dock ut lite för hårt första kilometern så jag lät som jag hade ett astmaanfall i andningen och mjölksyran kom som ett brev på posten! ;).. Sprang på 21:54 (tappade mycket av farten på 4:e kilometern) och skulle väl egentligen ha velat klara det på under 21:30 för att känna lite självförtroende inför lördagens 10km...
Imorgon blir det en lugn joggingtur till jobbet (c:a 7km) och sen får vi se om jag vilar mig i form det sista...
PerG: Hittade du felet på cirkulationspumpen?
Då fattar jag - två olika midnattslopp. Du har ju bra klipp i benen nu, så det kommer säkert att gå fint!
Kul att du fick plats på AXA fjällmarathon. Pratade med en kompis som sprang i år och hon sade att det bitvis kändes mer som en hajk än som löpning, mkt gå i uppförslutorna och bitvis besvärligt underlag men hon var också rätt ovan vid att springa terräng. Rejält med träningsvärk i vader och fötter hade hon haft. De sista tre km grusväg hade känts som en välsignelse!
Jag var ute på mina 4x2 km igår och det gick bättre än jag trodde! Hade siktat på medelhastighet på ca 4.15-4.20 min/km men jag låg mellan 4.03 - 4.10 i tempo och den sista intervallen gick faktiskt lite snabbare än den näst sista, vilket också var trevligt. Ingen mjölksyra, va
Hjälpte ju också att vi var två som sprang i samma tempo, det är fint att ha draghjälp när man väl börjar känna sig trött.
Zezzan: Bara tugga på! Du är skitduktig
Avbröt en mening mitt i allt. Suck. skulle ju ha stått:
Ingen mjölksyra, var riktigt härligt att känna att det börjar gå lite snabbare. Milen under 40 är kanske ingen omöjlighet även om det känns hopplöst långt borta. Nästa tisdag ska jag springa 5x3 km med min granne, låter också grymt mycket, men är man väl inne i det kommer det säkert att gå fint. Riktigt gott självförtroende efter gårdagen!!!
Igår var det dags för "lång-långintervall" (Szalkais benämning), dvs 3x1 km i 4:50-5:00-tempo. Jag gav mig ut, men efter 548 m tog batteriet i klockan slut och då gjorde min motivation det också! Jag var tung i magen efter middagen och totalt omotiverad. Sprang en 4 km-runda bara för att.
Idag kände jag mig hängig och trött, men efter en kort tupplur tog jag mig ur soffan vid 19-tiden och gav mig ut. Helskönt! Kände mig stark och nästan snabb!
Värmde upp i 5:30-tempo, låg på 4:45 ca i intervallerna och i 5:15 vid nedjoggen. Klart godkänt för mig!
Och en liten femma till igår...lite seg efter milasöndan men det gick ju bra.
Nu borde jag komma ner i tid på femman när-som-helst, bara liiite pressa till.... ![]()
Vaknade igår och kände att det ömmade under/på utsidan, mitt på vänster fot. Under dagen gjorde det ondare och ondare. Vissa stunder kunde jag ej gå på foten utan fick antingen hoppa på 1 ben alt gå på tå. Under kvällen blev det bättre igen. Imorse när jag vaknade var det borta men efter ca 20 steg kom det tillbaka. När jag gick och lämnade barnen i bhg så gjorde det så ont så tårar nästan trängde fram.
Känns ingenting när jag sitter och ej belastar foten. Men när jag trampar står så gör det ont. Syns ingenting.
någon som varit med om något likande, har förslag på vad som kan ha hänt?
Jag har inte trampat snett eller något sånt.
Blodomloppet 5 km idag då. Mitt ambitiösa mål är att ta mig runt