• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Themis
    Zezzan skrev 2012-09-22 20:43:22 följande:
    Kom nu på att det idag är rätt så exakt 6 månader sedan jag tog mina första löpsteg. innan dess hade jag inte sprungit 1 meter och inte tränat något alls på LÅNG tid. Då känns det extra kul att jag så kort tid efter klarar av att genomföra hm.
    Fanstastiskt bra jobbat- jag är grymt avundsjuk!!
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Sommarfrö

Några nyfikna frågor.

Hur ofta ska man springa längre pass så som 1 mil eller mer? Hur ser er löpträning ut? Zezzan, hur har du tränat under det senaste halvåret? :)

Hur och när ska man bege sig ut i spåren igen efter ett längre träningspass? Jag va ute och sprang redan igår efter milen i torsdags, men bara 5km. Kände av vänster vad som värkte som fan. Men det gick fint och körde längre stretch efteråt, idag känner jag inget i den. Är sugen på att försöka mig på en mil igen. :)

• Zezzan
    Sommarfrö skrev 2012-09-23 09:11:48 följande:
    Några nyfikna frågor.

Hur ofta ska man springa längre pass så som 1 mil eller mer? Hur ser er löpträning ut? Zezzan, hur har du tränat under det senaste halvåret? :)

Hur och när ska man bege sig ut i spåren igen efter ett längre träningspass? Jag va ute och sprang redan igår efter milen i torsdags, men bara 5km. Kände av vänster vad som värkte som fan. Men det gick fint och körde längre stretch efteråt, idag känner jag inget i den. Är sugen på att försöka mig på en mil igen. :)
    är du medlem på jogg.se? i träningsdagboken där står varenda pass jag gjort. Jag började efter ett träningsprogram på jogg. Men så kom sommaren och jag gled ut helt och hållet. var på g tillbaka med skadade mig och kunde int eträna alls på 4 vecko :_S jag har tränat väldigt lite för detta. Men det gick som sagt bra. men jag ser fram emot att ta ett HM då jag är mer förberädd. Var egentligen inte slutkörd efter detta. Jag var grymt trött och sliten och benen kändes som att dem skulle gå av. Men så hade jag aldrig sprungit längre än 15km innan och detta har jag endast gjort vid 2 timmfällen. Fler långpass innan så hade jag utan problem kunnat öka farten iallafall lite
    Många av träningsprogrammen är med 1 långpass i veckan tror jag.  
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Sommarfrö

Åh ska kolla upp den sajten! Okej ett långpass i veckan alltså. Vad räknas som långt då i löparkretsar? ;) Jag menar för mig som nyss gjort min första mil är ju allt över 5km långt haha

• Zezzan
    Sommarfrö skrev 2012-09-23 09:27:00 följande:
    Åh ska kolla upp den sajten! Okej ett långpass i veckan alltså. Vad räknas som långt då i löparkretsar? ;) Jag menar för mig som nyss gjort min första mil är ju allt över 5km långt haha
    Tror det är väldigt inviduellt. För mig har över 10 varit långt. Men en som utan problem kan springa 30km har säkert en högre gräns.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Jespis

Sommarfrö, på marathon.se finns träningsprogram för alla nivåer. De finns i en gratis grundversion och en betalversion (mer detaljerad och med träningsvideos mm).

• Sommarfrö

Zezzan, nu är jag medlem på jogg.se jag med :))) verkar vara en grym sida! Bra träningsprogram vad jag kunde se :)

Jespis, ja till marathon.se har jag redan hittat ;) behöver all motivation jag kan få. Tycker det är sjukt bra sidor med mycket matnyttigt. :)

Ska klara halvmara nästa år!!! :) Det får ta den tid det tar ändå. Fick ju barn för tio månader sedan, så med tanke på det så är det ju rätt bra att jag fixade en mil efter att aldrig har tränat löpning innan mars i år! :)

• Waimea

Zezzan: Fan vad BRA DU ÄR!!! Awww, jag visste väl att det skulle gå. Lipar nästan lite, jag också, när jag läser om din bedrift. Nu är du tagen av tävlingsdjävulen, du också *flinar*

Hur hittar man dig på Jogg.se? Jag loggar också där.. Skicka ett privat meddelande om du inte vill lägga ut här.  

• PerG

Är jogg.se bra att importera från garmin tro? Kör både Funbeat och Endomondo, men inte jogg.se (än?)...

Waimea skrev 2012-09-23 15:51:18 följande:
    Zezzan: Fan vad BRA DU ÄR!!! Awww, jag visste väl att det skulle gå. Lipar nästan lite, jag också, när jag läser om din bedrift. Nu är du tagen av tävlingsdjävulen, du också *flinar*

Hur hittar man dig på Jogg.se? Jag loggar också där.. Skicka ett privat meddelande om du inte vill lägga ut här.  

• Zezzan

Ska fungera me garmin. Har dock aldrig testat det. Jag gillar jogg.ses forum oxå.

Svar på tråden Löpartråden 13