Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Några nyfikna frågor.
Hur ofta ska man springa längre pass så som 1 mil eller mer? Hur ser er löpträning ut? Zezzan, hur har du tränat under det senaste halvåret? :)
Hur och när ska man bege sig ut i spåren igen efter ett längre träningspass? Jag va ute och sprang redan igår efter milen i torsdags, men bara 5km. Kände av vänster vad som värkte som fan. Men det gick fint och körde längre stretch efteråt, idag känner jag inget i den. Är sugen på att försöka mig på en mil igen. :)
Åh ska kolla upp den sajten! Okej ett långpass i veckan alltså. Vad räknas som långt då i löparkretsar? ;) Jag menar för mig som nyss gjort min första mil är ju allt över 5km långt haha
Sommarfrö, på marathon.se finns träningsprogram för alla nivåer. De finns i en gratis grundversion och en betalversion (mer detaljerad och med träningsvideos mm).
Zezzan, nu är jag medlem på jogg.se jag med :))) verkar vara en grym sida! Bra träningsprogram vad jag kunde se :)
Jespis, ja till marathon.se har jag redan hittat ;) behöver all motivation jag kan få. Tycker det är sjukt bra sidor med mycket matnyttigt. :)
Ska klara halvmara nästa år!!! :) Det får ta den tid det tar ändå. Fick ju barn för tio månader sedan, så med tanke på det så är det ju rätt bra att jag fixade en mil efter att aldrig har tränat löpning innan mars i år! :)
Zezzan: Fan vad BRA DU ÄR!!! Awww, jag visste väl att det skulle gå. Lipar nästan lite, jag också, när jag läser om din bedrift. Nu är du tagen av tävlingsdjävulen, du också *flinar*
Hur hittar man dig på Jogg.se? Jag loggar också där.. Skicka ett privat meddelande om du inte vill lägga ut här.
Är jogg.se bra att importera från garmin tro? Kör både Funbeat och Endomondo, men inte jogg.se (än?)...
Ska fungera me garmin. Har dock aldrig testat det. Jag gillar jogg.ses forum oxå.