Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

Löpartråden 13

PerG skrev 2013-04-11 21:32:06 följande:
    Pust... Sprang till jobbet idag igen och det blev den fjärde löpturen den här veckan... Hade tänkt ta vilodag imorgon men en kollega skulle komma in till kontoret imorgon och ville ha löpsällskap så jag får väl offra mig... ;)

Åkte till gymmet efter jobbet ockdå eftersom frugan ville träna lite så nu är jag helt slut... ;)

Haha, ja, du får verkligen offra dig.. Stackare där. 

Idag blir det besök hos sjukgymnast och hämta ilägg. Foten är mkt bättre nu och kroppen har träningsvärk efter ett rejält stytkepass i gymmet på jobbet i onsdags. Helt plötsligt, medan jag stod och skrotade, så insåg jag att 'fasen, det här är ju faktiskt jätteroligt, det med'. Körde överkropp med bodypumpövningar men med betydligt tyngre vikter på.  Jag som avskyr gymträning, vad är det som händer? Snart börjar jag väl åka skidor med :-P

Idag blir det instruera spinningpass, sedan ta hem cykelskorna för en premiärtur på min nya pärla, jag och barnen var och hämtade hem den igår, damn så skön den är att cykla på. Svärmor var höggradigt oimponerad 'ska du cykla nu också' sade hon med lite lätt sur röst när jag berättade om mitt inköp. Bara till att bita ihop och låta det rinna av..  
  • Waimea

Löpvila hela veckan. Förkyld. Blä! VAB:ar idag. Du kommer att springa rundor runt mig på GBG, Pär.

Hörde ni om explosionerna i Boston? Tre döda, 120 skadade. Vad är det för idioti? 

• Waimea
    lcln skrev 2013-04-16 22:41:20 följande:
    Fick till en tur utan barnvagnen idag. Hoppade över gåpauserna och sprang 5 km. Superskönt...hoppas bara det känns lika bra imorgon också!! Tiden slutade på 28:18 så nu kan den väl bara bli bättre. Nu ska jag banne mig ta och anmäla mig till det där 6 km-loppet jag har funderat på men inte vågat anmäla mig till.
    Gör du rätt i!
  • Waimea
    PerG skrev 2013-04-20 13:24:10 följande:
    Pust... anmälde mig till Kungsbackaloppet (halvmara) hastigt och lustigt och kom precis hem nu efter att ha sprungit det på 1:33:22 (enligt min klocka, vet inte officiella tiden än)!!!... 

Sjukt nöjd, men det var en väldigt platt bana...  
    Snabbo! Vad kvick du blivit. 
  • Waimea

Har premiärcyklat MTB:n idag. Gud, vilken kick! Det var helt underbart. Valde att cykla min vanliga skogsrunda, fick hoppa av vid en stor vattenpöl och lyckades naturligtvis välta från i princip stillastående och åsamka min stackars vad en rejäl skrubbning, men det hör till, antar jag. Det var ännu bättre än jag trodde det skulle vara att cykla, den tar ju sig fram överallt, cykeln. 

Skulle löptesta foten idag men en pratsam granne gjorde att det blev en promenad. Får bli ny test i morgon. Har haft en riktigt sur förkylning hela veckan och det i kombination med VAB och bortrest make har gjort att all annan träning än onsdagens ridlektion varit helt utesluten.  

Känner fortfarande av foten men jag tror att en del av problemet har att göra med att jag sprungit på enbart asfalt i rätt många månader  i sträck. Tror det är skogen och terräng som är melodin för mig. När nu foten bestämmer sig för att bli bra igen,.

• Waimea

PerG: Aha. Trevligt med klocka. Vad fick du ge? *nyfiken*

Jag har lagt upp strategin för att se om det går att ta sig igenom vårens lopp med någon form av heder i behåll. Testar foten idag igen, ska köra tidsintervaller för mitt jobb och är med och springer. Sedan kommer jag att starta långa Växjöloppet, men köra det som ett snabbare långpass inför Gbg och Sthlm. Går det bra får jag väl knöla in nåt extra långpass mellan nu och 18 maj, efter Götet är det väl knappt lönt med långpanna inför Sthlm. Men då måste foten funka efter idag.

Gör den inte det så stryker jag mig definitivt från Sthlm och Växjö, förmodligen från Gbg. Vägrar springa bara för att genomföra, då kan jag likaväl springa härhemma. Och fan, vad MTB:n ska få slita i vår.

• Waimea
    PerG skrev 2013-04-29 15:24:33 följande:
    Jag med! På lunchen alltså! 4x2000m med 90 sek vila.. Det ösregnade, blåste och var kallt och det var bara jag och en kollega som sprang.. Intervalltiderna blev 8:00, 7:59, 8:07 och 8:10 så det är vi nöjda med! Var rätt jobbigt mot slutet... ;)

Gott jobb! Du börjar bli snabb!
  • Waimea

Jag har ställt in samtliga lopp i vår. Foten bar inte i torsdags. 7,5 km intervall med väldigt försiktigt tryck i intervallerna var för mycket. Trist, men jag är inte så depp. Det blir som det blir, bara att rätta sig efter det. Ingen vits med att springa när foten värker så att man inte kan gå ordentligt.

Var till kiropraktorn igår, fick helt plötsligt ont i ländryggen, hänger ihop med mitt fottrassel och ojämna benlängd. Han knäckte kotor och gav sig på min vad. Vid ett tillfälle ylade jag faktiskt 'ditt as' till honom. Han bara fnissade åt mig. Vi känner varandra hyfsat så det är rätt högt i tak.   

Så - någon som vill köpa en startplats till Gbg (startled 3) el Sthlm (startgrupp C) så är det bara att höra av sig. Själv satsar jag på att bli grym på att cykla i skogen på nya pärlan och hoppas kunna springa något lopp framåt hösten.

• Waimea

Red i skogen igår - då visade min häst hälta. Det känns som om det sitter någon och pekar ett fetstort fuckyou-finger åt mig..

• Waimea

Kul med leksaker!

Jag var ute och cyklade igår. Jag tänkte ta en runda om ca 2 mil, men råkade ta fel väg och klockan landade på 3,6 mil och 1 timme och 40 minuter. Helt underbart roligt!! 

Svar på tråden Löpartråden 13