Löpartråden 13
Förlåt sammanskrivning och stavning, blir inte så bra med ipad-en, jag är för otålig...
Förlåt sammanskrivning och stavning, blir inte så bra med ipad-en, jag är för otålig...
Miss Kaos: Jag borde ha koll, för jag har jusom läst om ditt skadetrassel, men det var foten du hade ont i, va? Vad är det för ont?
Startgrupp 3 för mig, samma som förra året. Vi hade Varvet-träning m löpklubben igår, över 100 deltagare. Maffigt. Miss Kaos: Ha ha, ja, du har lite rätt i att man inte får strypa gravida. Men jag vilar inte. Inte än i alla fall. PerG: Startled?
Hu, nu känner jag pressen. Du har blivit snabb, din rackare.. Får se vad jag kan prestera på Växjöloppet, lär bli en bra värdemätare inför Varvet.
Tur du startar i 4:an så att du inte kan springa om mig
Det kommer förresten att gå ett seedningslopp i Växjö den 31 augusti om du skulle behöva.
Och jag är tjurig.. Efter att ha linkat hela helgen har jag dragit på stora arsenalen, köpt Eccoskor, beställt inlägg till min dumma fot (och fått beröm för mina vältränade vader
), bokat sjukgymnasttid och ska iväg idag och kika på en lämplig träningscykel. Blir nog en MTB, efter många månaders velande.
Foten då? Jo, den är ju skitöm på plantar fasciit-stället. Jag sprang och gick den sönder och samman i torsdags, backintervaller och sedan långpromenad i skitskor var inte medicinen, så jag spenderade torsdag och fredag linkades och resten av tiden fram till idag icke-springandes. Passar ju bra att maken är på konferens i Rumänien så att jag ändå inte kan träna löpning om kvällarna. Men jag har ändå gott hopp, får se vad sjukgymnasten säger. Ortopedteknikern sade att det går fint att springa så länge det inte gör mer ont efter än vad det gjorde före, vad nu det kan innebära i form av belastning.
Borde kanske vara mer depp, men jag känner mig snarare beslutsam. Bättre stämma i bäcken och inte göra detta mer kroniskt än vad det behöver bli. Träna går ju alltid även om det inte går att springa hela tiden, men jag inser att jag kanske får slopa asfalten till förmån för terrängen. Det gör ju heller ingenting.. Funderar också på att lägga om löpstil till mer barfota efter Sthlm Marathon, om jag nu fixar springa där.
Ah, vem har sagt att shopping inte kan motverka tjurighet?! Igår handlade jag loss på den härna hojen. Det var helt underbar att sätta sig på den, ser redan fram emot att röja loss i skogen: http://www.bikebrothers.se/cykelkatalog-bros-pilen.html?app=2&product=mtb---endorphin-disc-39498 fick dessutom fin rabatt på den eftersom jag gått med i cykelklubb (enbart för rabattens skull, jag svär) och hade en cykelnörd av rang med som hjälpreda, så nu har jag rätt tillbehör på den också.
Idag blir det träning i gymmet på jobbet. Måste komma igång igen, men det stramar fortfarande i foten så jag skippar löpningen tills jag varit hos sjukgymnast och ortoped.