Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

Löpartråden 13

Laddar för Ugl-kurs på Lidingö nästa vecka. Lär bli lite sprunget! Idag och i morgon rider jag nog bara, hästen måste få sitt!!

• Waimea

Tre löppass blev det denna vecka, 7-8 km på morgonen. Hade tänkt fler morgnar, men när kursdagarna slutat vid 24 är man inte skitmotiverad att gå upp vid sex. Vilken bra men jobbig kurs det var, för övrigt..

• Waimea

Smart, Jepsis.

Marcus, jag har tänkt springa 6-timmars i Skövde om  1½ månad. Får se om det går vägen, jag kommer inte att ha tränat för att prestera någon tid utan springer så länge jag mäktar med. Målet är i alla fall att hanka mig över maradistansen. 

Idag sprang jag för första gången sedan förra fredagen. Helt oplanerad men ändå medveten vila. Kom hem från Sthlm i söndags eftermiddag och störtade rakt in i tio medarbetarsamtal, timslång kvällsfodring och en stor ovilja att vara ifrån mina älskade ungar mer än nödvändigt. Sket helt högaktningsfullt i att springa och när lillfia började kräkas i fredags kväll var det som inte läge att dra på sig pjucken. 

Har ändå ridit två rundor, men en ömfotad häst med tappskor gav två rätt lugna turer. Ikväll kom jag hem efter ridningen, möttes av ett tomt hus och när jag ändå stod där och svettades i mitt underställ tänkte jag tja, varför inte? och drog iväg ut i nysnön med pannlampa, musik och en ljuvlig skog. En mil blev det och nu mår jag kungligt. 

Har tidigare bojkottat all form av musik under löpning, men med ett färskt spotifykonto och en skitrolig spellista kan även den suraste finnen ge med sig.. Bästa löplåten so far; 'Carry on' med Manowar. Säkert lite lökigt, men tempot passade min stegfrekvens perfekt  och vad är härligare än dubbla baskaggar, falsettyl och ett jävla hårdrocksröj i lurarna??

Sen, när jag kom hem gick armbandet till min Garminklocka av. Infästningen sprack, så nu är det nog slut med min Forerunner 405 CX. Fem härliga år har vi haft tillsammans, men jag vägrar springa med en eltejpad klocka. Misstänker att tekniken gått framåt sedan 2009 så jag tar hjärtans gärna emot tips på ny, hyfsat billig GPS-klocka. Är lite sugen på Polar eftersom pulsbandet på Garminklockan varit rätt kass för mig.. Tips och förslag?!

• Waimea

Jo, plastarmbandet har gått av en gång innan, men nu går det som inte att trä på kardborrarmbandet heller, infästningen till stålpinnen som jag trär armbandet kring sprack..

• Waimea

Och mitt sextimmarslopp blir inte av.. Min medlöperska hoppade av idag ( och jag är i ärlighetens namn inte riktigt tränad för det heller) så jag blir hemma..

• Waimea

Zezzan: Eller hur?!? 

Så idag kom den, sponsored by pappa, en Garmin forerunner 210. Simplare än min 405, helt klart, men säkert alla funktioner jag behöver. Och INTE mongoboettringen. 

Ska vi bara få hem maken också. Efter en vecka av bajsförkylning, två "mitt i teambuildingen"-joggar nere i Skåne i början av veckan, två dagar ensammen hemma och på väg till Linköping för mello med ungarna på lördag blir det fan inte mycket sprunget men desto mer ätet. Jag kommer att se ut som min häst om jag fortsätter så här.

Men, det finns ju ett skäl till att jag inte springer så mkt. Medarbetarsamtal. 27 st närmare bestämt, på tre veckor. Jag är lite mallig  över att jag nog blir klar i morgon.. Har inte hunnit springa på luncherna nåt allt, gissa om abstinensen är svår?!

• Waimea

Sprang i söndags men det blir nog inget mer förrän tidigast fredag.. Suck.. Alla dessa möten och kvällsfodringar tar min springtur.. Dagens i-landsproblem..

• Waimea
    Zezzan skrev 2014-03-16 10:19:02 följande:
    Bröstcancer med spridning. Innan operationen trodde dem inte att den spridit sig så då trodde dem att det skulle räcka med endast operation. Men under operationen så såg dem det så nu blir det cellgift, strålning och tabletter. Får räkna med efterbehandling i ca 1 års tid. 

Ska tillbaka till sjukhuset på möte 1 april då får jag veta mer exakt vad som sker med mig nu det närmsta året. Vanlig biverkning av den operationen jag gjorde när man måste ta bort så mycket lymfer i armhålan är att man förlorar känslen och rörligheten i armen. Och detta hände så klart mig. Men jag kör de övningar som jag fick av fysion på sjukhuset. är ute och går varje dag och jag ska även få gå hos fysio som rehab. 

Nä, men du, vad jobbigt. Ta hand om dig och krya på dig!! Kram!!
  • Waimea

Hej hallå alla flitiga löpare!

Grymme tid, Per G. Häftigt. Inte långt kvar till sub-1.30 nu, då?
    Själv lägger jag tävlingskarriären på hyllan i nåt år eller två. Dels har jag inte kommit igång alls på samma sätt som tidigare, jobb och häst tar för mycket tid just nu, är glad om jag får ihop tre mil i veckan, dels är jag pinfärskt nygravid med barn nummer tre... Ska bli härligt med en knodd till om allt går som det ska. Får göra ett ryck innan jag fyller 40. 

Hur mår du nu Zezzan? Din kämpe!! 

Kram på er alla!

• Waimea
    Jespis skrev 2014-05-01 14:26:37 följande:
    Grattis Waimea! Tredje barnet är toppen - man kan och vet allt och kan luta sig tillbaka och njuta! Lite mer tvätt bara! smile5.gif
    Härligt, det låter precis som jag hoppas att det ska bli.

Förhoppningsvis blir det inte för stora avundsjukefighter heller, de andra barnen kommer att vara 6 och 8 år när bebisen kommer..

Gissa om jag tänker skaffa mig en joggingvagn den här gången?!
Svar på tråden Löpartråden 13