Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

Löpartråden 13

Crosstrainer crosstrainer crosstrainer crosstrainer faan, vad jag längtar efter att springa i skogen just nu, men ligamenten säger stopp och i stället blir det, just det, crosstrainer

• Waimea
    Jespis skrev 2014-10-25 19:51:42 följande:

Vilken kämpe du är, Zezzan! Läser lite i din blogg sen du gav adressen. Härligt att du tycker så mycket om att springa även under dessa omständigheter - du inspirerar!

Jag tränar för att inte bli helt galen just nu. Först vakade vi över min far i över en vecka och igår var det begravning. Träningen är det som känns mest normalt. När det känns som att huvud och bröst ska gå sönder snörar jag på mig skorna och springer tills det gör ont någon annan stans.

Känner igen det där. Minns att jag sprang mycket i min uppväxtstad under det året min mamma var sjuk och dog. Lindrande sorgen. Beklagar sorgen, Jespis
  • Waimea
    Sphynxpappa skrev 2014-11-07 12:21:15 följande:

Aha...att skaffa ett par skor med dubbar verkar vettigt. Nu börjar det bli halt på vägarna

Eller så vågar man vägra och springer på greppet i vägkanten. Sån är jag, det finns alltid nån liten snösträng eller grusfläck att springa på, hittills har jag trillat en gång pga halka, det var -15 grader ute och en pinfärsk vattenläcka hade fryst på. Omöjligt att värja sig, tur man hade sittfläsk att landa på. Nu springer jag inte ett skit, v 32 och foglossning och lathet..
  • Waimea
    Zezzan skrev 2014-11-21 13:15:46 följande:
    Vågar vägra jag med Har hittills aldrig ramlat

Usch vad jobbigt med foglossning. Hoppas det går över fort efter graviditeten
    Urk, nu räcker det här gravidtillståndet. Längtar så efter att kunna röra på mig igen. Egentligen kan jag nog det nu också, men orken tryter efter alla andra måsten.. Länge sedan jag kände mig så här hjälplös, men nu är det baske mig bara drygt 2 veckor kvar. Gissa om jag längtar till första barnvagnsprommen i skogen?!?!

Hur går det för dig Zezzan? Hur mår du? Och ni andra, vilka löparlöften tänker ni avge inför 2015? Jag har ett enda, börja springa igen och njuta av turerna ute i skogen
  • Waimea

Ni är kvar, löparvänner!! Snart kommer jag igen. Har gått en vecka över tiden och efter att ha varit frustrerad, ledsen och arg om vartannat har långdistanshjärnan kopplat in, det går per automatik och nu har jag hittat mina mentala strategier för att vänta ut förlossningen. Har promenerat på mina vanliga rid- och löpstigar och jag har världens motivation och sug nu! Åh, alla härliga skogsturer i vårskymmet som väntar!!!

• Waimea

Hejhej! Nu har min lilla tjej hunnit bli två månader och jag går och går och går och går.. Hon sover som en gris i vagnen vilket passar oss båda utmärkt. Om en månad är det efterkontroll sen är det fritt fram att springa, hoppas jag. Hade tre massagetillfällen innestående hos min gamla löptränare så jag har omvandlat dem till ett träningsprogram var ute på min tredje ridtur sen förlossningen idag, lycka! Härligt när någon annan kutar åt mig i mina älskade backar!

• Waimea

Härligt att du är tillbaka, Zezzan, även om distans och ork inte riktigt är det du vill..

• Waimea
    Duckan skrev 2015-03-26 09:23:35 följande:

Du är snabb!! Jag hade trillat av bandet med mina korta taxben . Jag kör aldrig intervaller fast alla säger att jag borde. Jag är som envis gammal get, bara kör på mitt sätt och annars får det vara. Dumt.

Blev milen igår.

Man ska springa på det sätt man trivs bäst med
  • Waimea
    Duckan skrev 2015-03-27 12:23:38 följande:

Waimea, absolut!

Det är bara det att sen gnäller jag på att jag aldrig blir snabbare.

Idag väntar 15 km på moig efter jobbet. Länge sen jag sprang så långt. Vinterdvalan var lång och sen kom alla sjukdomar som ett brev posten. Jag skyndar långsamt mot storformen.

Släng in en kilometer lite snabbare mitt i de 15 km, bara öka så att du känner att pulsen ökar och flåset stiger lite, och sedan låter du farten sjunka igen..
  • Waimea
    Duckan skrev 2015-03-27 12:23:38 följande:

Waimea, absolut!

Det är bara det att sen gnäller jag på att jag aldrig blir snabbare.

Idag väntar 15 km på moig efter jobbet. Länge sen jag sprang så långt. Vinterdvalan var lång och sen kom alla sjukdomar som ett brev posten. Jag skyndar långsamt mot storformen.

Släng in en kilometer lite snabbare mitt i de 15 km, bara öka så att du känner att pulsen ökar och flåset stiger lite, och sedan låter du farten sjunka igen..
Svar på tråden Löpartråden 13