Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

Löpartråden 13

Tjoho! Var med i byalaget idag, sprang rundan som jag själv snitslat.. 20,49 min var väl inte för illa pinkat på 4,5 km kuperad skogarna, nygravid och dan? Var med och anordnade och skulle väl egentligen ha stått vid sidan av, men kunde inte låta bli.. Sen fick jag springa ett par km till och leta upp en tant som sprang vilse.

• Waimea

Per: jag är bara i v 6 än, så det är nattagammalt.. Med förra barnet sprang jag t 5 månaden och spinnade till 8:e och.sprang första L L när hon var 6 mån. Lite galet, kanske, men det var starten på löparkarriären. Med första barnet satt jag på cykeln två dagar innan han kom, så jag har hållt igång så länge det känts bra.

• Waimea
    PerG skrev 2014-06-01 20:51:58 följande:
    Det gick både och kan man säga! ;)...

Siktade på sub 3:30 och låg bra till hela tiden. Efter 21km hade jag 4 min marginal på 3:30 och det krympte till ca 3 minuters marginal vid 35km.. Vid 40km fick jag vrålkramp i ena låret (och även vaderna krampade som nån kedjereaktion) så jag nästan stupade i backen! Fick stanna några minuter och stretcha innan jag kunde börja gå lugnt och sedan börja springa igen.

Tappade dock sub 3:30 och sprang in på 3:34 som fortfarande var nytt personbästa så jag är väl relativt nöjd ändå..

Haha, jag hör bitterheten i ditt inlägg ändå.. Ju längre tid som gått sen loppet ju nöjdare kommer du bli..
  • Waimea
    PerG skrev 2014-06-02 22:06:37 följande:
    Jo, visst är jag besviken eftersom det såg ut att gå vägen ända fram till 40km! Hade jag fått kramp eller tappat tid vid typ 30km hade det varit mer "väntat" än att få det 2km före mål. Men jag är faktiskt ändå relativt nöjd och med lite mer långpass så ska 3:30 inte vara några problem! Jämfört med tidigare maror så höll jag ett mycket jämnare tempo även efter 30km där jag brukar klappa ihop i vanliga fall...

Kanske får hälsa på svägerskan och ta 3:30 på Växjö marathon i höst! ;).. Kanske att man till och med vågar satsa på 3:25 eller 3:20 tills dess med tanke på att det är plattare där! ;)

Det tycker jag! Brukar vara bra löparväder på hösten..
  • Waimea
    Zezzan skrev 2014-06-10 22:54:12 följande:
    Jag har sprungit! Jag har sprungit!

Åhhh vad jag är lycklig. 1.5 vecka sedan senaste cellgiften (den tredje i raden). Igår frågade två kompisar om jag ville med ut ikväll. Trodde inte jag skulle orka något alls. men jag klarade av att hänga på utan större problem i 5 km. Det gick sakta och vi tog några få gå pauser. Men oj vad stolt jag är över mig själv just nu. FUCK CANCER!!

Underbart!!!
  • Waimea

Lycka till, Jespis!! Själv är jag snart i vecka 23, och det är nog sex veckor sedan jag sprang en runda senast. Har blivit ridning, motionscykel och lite gruppträning i stället.. Ska dock lufsa ett kort välgörenhetslopp om en månad, Superhjälteloppet, troligen klädd som Pippi

• Waimea
    Jespis skrev 2014-09-13 19:13:50 följande:

Kom till start och njöt hela vägen. Det flöt på bra och jag gick i mål på 1.55, vilket är mitt PB från för två år sedan. Kändes bra på alla sätt. Och så måste jag nog springa igen nästa år?!

Man brukar behöva springa bra lopp igen grattis till fin tid!

Själv red jag dressyrträning igår, det gick bra, trots att magen börjar bli stor. Lite jobbigt med nedsuttet travarbete i slutet, det drog i sidan av magen, men då tog jag bara ner till skritt..
Svar på tråden Löpartråden 13