Förkyyyyld! Aåh...
Min fina, fina träningsvecka for all världens väg. Red i måndags (hoppning, jäsikens vad roligt det var) och i onsdags, men det är allt. VAB:ade i tisdags, samtidigt som maken for till Finland, jobbade i onsdags med världens jäkla hosta, sen drog eländet igång. I torsdags var lilla fröken tungandad och hängig, till slut så hängig att vi hamnade på barnakuten (vilket ställe! Vilken makalös personal! Fan, vad duktiga de är..). Lunginflammation misstänktes, men efter en cocktail av Ventoline, Betapred och en hästspruta febernedsättande så svällde luftrören av och kvar var lite knarr i ena lungan. Fortfarande var maken i finland och jag genomförkyld så det var bara att proppa i sig lite extra Ipren, beväpna sig med nässpray och bita ihop.
Igår tänkte jag att ja, nu är vi hemma och fräscha och i morgon kan jag rida med grannen igen. Nä. Vaknade med riv i luftvägarna, ont i höger lunga och supertäta luftrör, så det var bara att palla upp sig i soffan och sova sittande. Lite bättre idag, i stället försöker jag bli av med stans idiotnästäppa efter att ha knarkat nässpray i fyra dagar. Det är inte utan att jag tycker rätt synd om mig själv. Det gör lilla fröken också, men hon mår typ bra nu. Men nu är maken hemma från Finland igen - med 750 gram choklad och min 100-dagarsutmaning är ett fattigt minne blott. Men choklad är gott. Och alkoholen får stå..
PerG: Det finns tre ridskolor i stan och jag är Växjö Ridklubb-tjej (noga, det där), och har nu anmält mig till hoppspecial, som 'nybörjare som är lite hopprädd'. Face your fears..