• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • AnnC

Vad är det för lopp i Sthlm idag? Själv har jag sprungit kretsloppet i Borås idag 10 km, nyplussad och allt. gick ju bra ändå! Nådde tyvärr inte min magiska gräns under timmen men får vara nöjd med 1:02 och satsa mer efter den här graviditeten är avklarad

• Jespis

Stockholm Halvmarathon gick idag. De första 14 km kände jag mig lätt och snabb som en gasell och började drömma om tider... Sen fick jag total kramp i magen. Inte toapanik, för då hade jag gått till en bajsmaja och blivit av med det, utan ONT. Jätteont. Vid 15,5 km stod en kompis och hejade och vid 16 min man. Då var jag millimeter från att ge upp. Ville bara krypa ihop i hans famn och gråta. Men, han peppade mig och sade att nu får du ta det lugnt, men ta dig runt! Jag kämpade på och sprang vidare i lugnt tempo och gick en del, åt och drack när det erbjöds - och vid 19 km släppte det och jag kände att jag hade ett helt annat klipp i steget igen.

Jag är på ett sätt nöjd med min prestation, även om tiden 2:03 var långt ifrån vad jag hoppades på.

Nu väntar jag på att min man ska bli klar i duschen (han har gått 12 km i snabbt tempo för att kunna heja på två ställen och sen möta upp efter målgång) och sen ska vi ut och hitta något att äta.

• Sommarfrö

Bra jobbat jespis! Det va ju en grym tid med tanke på omständigheterna

Min tid blev 2:23! Jag är supernöjd eftersom det var mitt första lopp någonsin och med tanke på den lilla träning jag hunnit med innan. Fick ju problem med ryggen under semestern och kunde inte träna något alls. De är dom två senaste veckorna som jag fått till träning utan att ryggen strejkat.

Gustaf - 20111116
  • Anghammarad

Det gick relativt lätt den första milen men efter 12 km blev det riktigt tungt. Andra milen tog sju minuter längre än den första. Hade målet att springa hela vägen men var tvungen att gå sista biten uppför Sankt Paulsgatan. Men jag kom i mål.

• anyXX

Bra jobbat alla ni som sprang hm! Själv är jag i Grekland och har lyckats klämma in en liten löptid mellan allt ätande och badande. Men det fick bli en rätt kort tur för här är hiskeligt varmt. Kul iaf :)

flicka 2008 & pojke 2010
  • Sommarfrö

Är det vanligt att man får lite frossa när man springer långlopp? Jag började frysa (men svettades) som fan efter 15km och hade tuppskinn hela vägen därefter i mål.

Fick en rejäl blånagel och misstänker den kommer trilla av inom de närmsta veckorna... beror det på skorna? Eller löpsteget? Distansen? Jag klarade mig från blåsor....

Gustaf - 20111116
Svar på tråden Löpartråden 13