Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Tjoho! Sprang Oslo HM igår. Har absolut itne tränat för det. Spungit 10km vid 2 tillfällen det senaste året. Garmin dog vid 8 km och efter det ramlade jag ur mitt flow. Hade super svårt att känna hur jag sprang och ha koll. Nej usch att springa "naken" vill jag helst slippa fler gånger. Men men jag tog mig runt och vad grymt nöjd med tiden. Hade tippat på 2.45 innan jag startade. Men på smset som kom efter målgången stod det 2.20.10. Väldigt nöjd med et. Idag mår kroppen som den förtjänar då man springen en HM utan löpträning
AJ AJ AJ AJ Men jag har redan skickat sms om att jag vill förhandsboka en plats till nästa år haha.
Bra jobbat! Anmäl dig till Göteborgsvarvet också så har du en bra morot för vinterträningen! ;)
Gbgvarvet passar dåligt. Mitt i examensperioden. Dessutom tror jag det är på 17 maj iår? Som boende i Norge så går inte det helt enkelt
får ta Gbgvarvet när jag är färdig med skolan
7km jogg tillsammans med en kompis nu ikväll. Ömmar i knäna och baksida lår men gick fint
Är så osäker inför Lidingöloppet nu. Jag har varit förkyld i nästan 4 veckor och därför nästan inte sprungit något alls under den tiden. Första turen var i fredags och då sprang jag 5km i relativt lugnt tempo. Igår sprang jag 10km i snabbt tempo, men fick magknip halvvägs och hade tur som hittade en offentlig toalett, men fick trots det en hyfsad tid (47 min, och räknar man bort toabesöket sprang jag på ca 45:30 vilket är ca 1 minut långsammare än före förkylningen på motsvarande sträcka).
Min ursprungliga plan var att springa under 2:30 (sprang på 2:38 förra året) men som min form ser ut just nu undrar jag om det är möjligt även om den inte är katastrofalt dålig... Jag har ju två alternativ och det är att antingen utgå från att klara under 2:30 och riskera att gå in i väggen, eller att "fega" och njuta av loppet men riskera att upptäcka halvvägs att formen inte är så kass och att jag hade kunnat klara ca 2:30...
Gah.. ;)
Njuuuuuut! Starta långsammare och öka under vägen om det känns bra. Hellre att fullgöra än att gp in i väggen och måsta bryta
Jag börjar nästan bli orolig för mig själv. Att jag har hamnat i det där läget att jag, när jag är ute och springer och närmar mig slutet, bestämmer mig för att ta en liten extrasväng och sen en till bara på kul, så att den där korta 5 km rundan till slut blir 11 km är väl helt OK, men att jag på allvar börjar tänka att det kanske skulle vara intressant att prova Borås 6 timmars känns lite skadat på något sätt.
Imorse anmälde jag mig till Oslo HM nästa år igen
Fick mail om förhandsanmälan så då var det bara att klicka vidare
Vart gör ni av era medaljer? Jag har inte sparat medaljerna från 5km lopp utan bara från Halvmaraton så jag har bara 2 hittills. Är liten sugen på en sån här hängare. Fin att hänga upp bredvid löpbandet här hemma för motivation
www.medalhangers.com/shop/Running