• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Grappa
    PerG skrev 2013-10-12 14:54:11 följande:
    Hur mycket packning behöver du få plats med och till vilken typ av löpning?

Jag har en Salomon XA20 som jag har sprungit en del med och har satt in en vätskeblåsa i den också men den är ändå lite klumpig. Nu har jag köpt en Salomon S-Lab 12L som är nästan som en väst och känns knappt att man har den på sig!
    Ett ombyte, springer ibland hem från träningen och då behöver jag kunna packa ner mina kontorskläder.
  • Svansjön

Måste bara få säga att jag sprang 27 km idag och är stolt över mig. Inte särskilt ont i kroppen men mådde sjukt illa efter 21 km vid 25 km fick jag stanna till då jag var nära att spy. Tror jag tog ut mig... :) Skön!

• PerG

Då kanske du behöver en lite större modell liknande min XA20.. Jag tror Salomon gjort om den lite och kallar den Trail20 eller liknande och den bör funka för löpning till/från jobb/träning eller liknande. Det viktigaste är att den sitter bra så att den inte skumpar när man springer... Ju tajtare mot kroppen desto bättre..

Grappa skrev 2013-10-12 15:00:32 följande:
    Ett ombyte, springer ibland hem från träningen och då behöver jag kunna packa ner mina kontorskläder.

• Ernst Hugo

Hallo alla

Har just hittat regelbundenhet igen efter sommaren men springer bara 2dgr x 6km i veckan (2dgr gym).

I våras före Malmömilen sprang jag 6-9km och kände att jag kunde öka träningsvolymen. Nu har jag planat ut och är väldigt fast i mina 6 km.

Ngn som känner igen sig ?

• PerG

Bra jobbat! Det ska vara nära till spya när man tar ut sig rejält! ;)

Sugen på marathon kanske? Om du klarar 27km klarar du 42! ;)

Svansjön skrev 2013-10-12 16:02:11 följande:
    Måste bara få säga att jag sprang 27 km idag och är stolt över mig. Inte särskilt ont i kroppen men mådde sjukt illa efter 21 km vid 25 km fick jag stanna till då jag var nära att spy. Tror jag tog ut mig... :) Skön!

• xmarcusx
    Svansjön skrev 2013-10-07 23:17:53 följande:
    Lite uppdatering.
    Vad har ni för tid på 5km och 10 km? 
    Avvaktade dagens lopp med att svara. Mina senaste tider är:

5km - 20:16
    10km - 41:26

Miltiden är mycket bättre än 5k-tiden tycker jag. 
  • PerG
    xmarcusx skrev 2013-10-12 23:23:58 följande:

Wow! Jäkligt bra jobbat!..  Ja, om du klarar 41:26 på milen bör du väl kunna pressa ner 5k under 20! Var 5k-tiden från en del av 10k-loppet?

Var det Running Lights eller vilket annat 10k-lopp gick idag häromkring (förutom gbg halv/helmarathon)?
  • Svansjön
    PerG skrev 2013-10-12 19:16:28 följande:

Bra jobbat! Det ska vara nära till spya när man tar ut sig rejält! ;)

Sugen på marathon kanske? Om du klarar 27km klarar du 42! ;)

Ja, jag skulle vilja prova marathon, får nog vänta till våren! ;)
  • Svansjön
    xmarcusx skrev 2013-10-12 23:23:58 följande:

Wow imponerad. Grymt bra, när en sub40! Drömmen för mig!!!
  • xmarcusx
    PerG skrev 2013-10-12 23:30:16 följande:
    Wow! Jäkligt bra jobbat!..  Ja, om du klarar 41:26 på milen bör du väl kunna pressa ner 5k under 20! Var 5k-tiden från en del av 10k-loppet?

Var det Running Lights eller vilket annat 10k-lopp gick idag häromkring (förutom gbg halv/helmarathon)?
    Nej, 5k var från bellmanstafetten. Loppet igår var running lights, vilket jag rekommenderar varmt med tanke på att det är i princip helt platt.
Svar på tråden Löpartråden 13