Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Zezzan
Haha men usch! Tur att de blev snyggt iallafall!
Skorna va okey fick lite ont i knäna men annars va de okey. Hoppas de e en vanesak bara så jag slipper köpa nya på ett tag.
Sprang ett lokalt terränglopp i söndags, 14 km. Mitt mål var 90 min och jag sprang på drygt 85 så jag är nöjd! Men fy vad jobbigt det var, hur mycket backar som helst. Kan säga att halvmaran på asfalt var betydligt enklare. Vad har ni för erfarenheter? Var och lyssnade på Martina Haag i veckan och blev inspirerad. Funderar på belfast marathon i maj, är jag helt galen tror ni? :)
Har inte sprungit sedan i juni. Haft jätteproblem med ryggen som inte vill rätta till sig. Var till en ortoped nyligen för att få hjälp eftersom vårdcentralen inte gör något (de säger själv att de inte kan ryggar!) och då sa han att min rygg ser hur fin ut som helst och att jag med största sannolikhet har fibromyalgi, eller åtminstone början till det. Blev hänvisad tillbaka till vc för utredning och rådd att börja dagen med två ipren á 400 mg och hitta en lugn och jämn träningsnivå.
Kommer jag kunna springa igen?
Någon som känner någon med fibromyalgi som springer utan smärta?
Hej hej!
Här är det fullt upp i skolan just nu eller rättare sagt med praktik på en småbarns avdelning = jag blir snorig och krasslig hela tiden. Men men det går. Ikväll ska jag anmäla mig till ett nytt lopp. 24 maj är det ett 16km lopp här i närheten. Hittar inga träningsprogram till just 16km men visst borde man kunna ta ett halvmaraton program då. Kan ju knappats skada tänkte jag. Eller är det smartare att ta ett program för milen och lägga på några km?
Min plan för att få ordning på träningen igen är att först ta ett program för milen och få ordning på den och sedan köra ett halvmara program. Är ju lång tid kvar så jag hinner båda och sen vet jag att det kommer hinder under vägen med jul och sånt
Är så less på detta, så fort träningen går bra så får man skador. Tränar jag för mycket tro? Springer ca 4-6 mil/vecka och 1-2 pass pilates på det. Slitigast är det när jag springer över 2 mil. Höften är inflammerad just nu, sitter i fästet på rumpmuskeln, höft och ner på låret som om nerven är i kläm. Efter min senaste 2,5 mils runda fick jag en slags förhårdnad ovanpå en tå, så nu måste jag ha foamtub på tån när jag springer. Så trött på att inte bara få springa....känner att jag har energi som ett barn, vill springa till allt jag ska göra!
Har inte sprungit på en månad nu pga höftproblem. Skittrist