• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • xmarcusx

Jag har också varit sjuk och fick avstå från träning helt i tio dagar. Rullade igång i torsdags med 12km och sedan 11 på fredagen, 15 på lördagen och fem igår. I eftermiddag blir det 12km igen och sedan får det vara bra i ett par dagar. 

Vilka lopp ska ni springa i år?

• Sommarfrö

Här är det en som kämpar på! Det blir tre pass i veckan (5, 8, 10km)! Idag gjorde jag slag i saken och beställde medlemskap på ett gym i närheten (fem minuters promenad) Så nu ska jag bli bättre på att öva styrka också :) För att höja motivationen ytterligare investerade jag i ett par nya löpardojjor för två veckor sedan ;) Så nu ska det bli ränna av i vår!

Kanske har varit upp på tapeten förr, men hur mycket tänker ni på kosten när ni mängdtränar flera mil i veckan? Skulle vilja ha tips på bra och näringsrik mat för löpare! Vad äter ni?

Gustaf - 20111116
  • Sommarfrö

xmarcusx, premiärmilen är jag anmäld till :) Funderar fortfarande på HM i april och ska anmäla mig senare i vår till HM i september! :) Så två lopp blir det garanterat. :)

Gustaf - 20111116
  • Zezzan

Jag är som vanligt anmäld till Oslo HM i spetember. Är riktigt sugen på Glommaløpet (16km) i maj och några kortare lopp under sommaren. men försty och främst måste hälen bli bra. får enorma blåsor under fötterna av att gå power walks barfota på löpbandet

• Jespis

5 ganska snabba, kalla km medan dottern är på gymnastik. Klart överlägset jämfört med att sitta och frysa i ett kalt omklädningsrum, som jag gjorde förra veckan!

• Waimea

Smart, Jepsis.

Marcus, jag har tänkt springa 6-timmars i Skövde om  1½ månad. Får se om det går vägen, jag kommer inte att ha tränat för att prestera någon tid utan springer så länge jag mäktar med. Målet är i alla fall att hanka mig över maradistansen. 

Idag sprang jag för första gången sedan förra fredagen. Helt oplanerad men ändå medveten vila. Kom hem från Sthlm i söndags eftermiddag och störtade rakt in i tio medarbetarsamtal, timslång kvällsfodring och en stor ovilja att vara ifrån mina älskade ungar mer än nödvändigt. Sket helt högaktningsfullt i att springa och när lillfia började kräkas i fredags kväll var det som inte läge att dra på sig pjucken. 

Har ändå ridit två rundor, men en ömfotad häst med tappskor gav två rätt lugna turer. Ikväll kom jag hem efter ridningen, möttes av ett tomt hus och när jag ändå stod där och svettades i mitt underställ tänkte jag tja, varför inte? och drog iväg ut i nysnön med pannlampa, musik och en ljuvlig skog. En mil blev det och nu mår jag kungligt. 

Har tidigare bojkottat all form av musik under löpning, men med ett färskt spotifykonto och en skitrolig spellista kan även den suraste finnen ge med sig.. Bästa löplåten so far; 'Carry on' med Manowar. Säkert lite lökigt, men tempot passade min stegfrekvens perfekt  och vad är härligare än dubbla baskaggar, falsettyl och ett jävla hårdrocksröj i lurarna??

Sen, när jag kom hem gick armbandet till min Garminklocka av. Infästningen sprack, så nu är det nog slut med min Forerunner 405 CX. Fem härliga år har vi haft tillsammans, men jag vägrar springa med en eltejpad klocka. Misstänker att tekniken gått framåt sedan 2009 så jag tar hjärtans gärna emot tips på ny, hyfsat billig GPS-klocka. Är lite sugen på Polar eftersom pulsbandet på Garminklockan varit rätt kass för mig.. Tips och förslag?!

• xmarcusx
    Waimea skrev 2014-01-26 20:52:31 följande:
    Smart, Jepsis.

Marcus, jag har tänkt springa 6-timmars i Skövde om  1½ månad. Får se om det går vägen, jag kommer inte att ha tränat för att prestera någon tid utan springer så länge jag mäktar med. Målet är i alla fall att hanka mig över maradistansen. 

Idag sprang jag för första gången sedan förra fredagen. Helt oplanerad men ändå medveten vila. Kom hem från Sthlm i söndags eftermiddag och störtade rakt in i tio medarbetarsamtal, timslång kvällsfodring och en stor ovilja att vara ifrån mina älskade ungar mer än nödvändigt. Sket helt högaktningsfullt i att springa och när lillfia började kräkas i fredags kväll var det som inte läge att dra på sig pjucken. 

Har ändå ridit två rundor, men en ömfotad häst med tappskor gav två rätt lugna turer. Ikväll kom jag hem efter ridningen, möttes av ett tomt hus och när jag ändå stod där och svettades i mitt underställ tänkte jag tja, varför inte? och drog iväg ut i nysnön med pannlampa, musik och en ljuvlig skog. En mil blev det och nu mår jag kungligt. 

Har tidigare bojkottat all form av musik under löpning, men med ett färskt spotifykonto och en skitrolig spellista kan även den suraste finnen ge med sig.. Bästa löplåten so far; 'Carry on' med Manowar. Säkert lite lökigt, men tempot passade min stegfrekvens perfekt  och vad är härligare än dubbla baskaggar, falsettyl och ett jävla hårdrocksröj i lurarna??

Sen, när jag kom hem gick armbandet till min Garminklocka av. Infästningen sprack, så nu är det nog slut med min Forerunner 405 CX. Fem härliga år har vi haft tillsammans, men jag vägrar springa med en eltejpad klocka. Misstänker att tekniken gått framåt sedan 2009 så jag tar hjärtans gärna emot tips på ny, hyfsat billig GPS-klocka. Är lite sugen på Polar eftersom pulsbandet på Garminklockan varit rätt kass för mig.. Tips och förslag?!
    Mitt armband till 405CX har gått av två gånger. Nu har jag köpt kardborrbandet som fungerar suveränt. Dock kan det behöva tvättas ibland eftersom det luktar annars.

Förresten är väl Manowar själva definitionen på lökigt?
  • PerG
    xmarcusx skrev 2014-01-27 10:27:27 följande:
    Mitt armband till 405CX har gått av två gånger. Nu har jag köpt kardborrbandet som fungerar suveränt. Dock kan det behöva tvättas ibland eftersom det luktar annars.

Förresten är väl Manowar själva definitionen på lökigt?

Har också kardborrebandet till min 610:a och är riktigt nöjd! Var så irriterad på orginalbandet som var obekvämt stelt och var precis mellan två hål för att passa min arm perfekt...
  • Waimea

Jo, plastarmbandet har gått av en gång innan, men nu går det som inte att trä på kardborrarmbandet heller, infästningen till stålpinnen som jag trär armbandet kring sprack..

Svar på tråden Löpartråden 13