Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Einstein, dig känner jag igen
*knuffar liv i tråden igen*
Är ni kvar?
Jag är igång ordentligt igen, med 30 km löpta i förrgår och 13 km ikväll. Foten ok, en 6-timmarstävling planerad i vår. Laddar för min första säsong som veteran..
Hur har ni andra det?
Vad bra med lite liv i tråden igen! Jag har inte sprungit knappt nåt dn senaste månaden pga förkylningar och... Hm, lathet :/men nu blir det ändring! Var ute på en 5 km runda idag och det var kul! Siktet ligger marathon i maj, vi får väl se hur det blir med det :) Har ni snö? Jag hade siktat in mig på att åk mycket längd i år ( nybörjare) men det har inte blivit något än pga vädret. Men i helgen ska det tydligen bli kallt! Hoppas :)
Jag höll i bra tills min pappa plötsligt blev sjuk i oktober. Han har lymfom i hjärnan, vilket är ovanligt och aggressivt. Personlighetsförändrad och förvirrad. Jag har varit hos mamma varannan helg sedan dess, ibland även i veckorna. Blev riktigt dålig själv (feber, hosta from hell...) när pappa var i Uppsala och behövde mig vid sin sida inför en operation. Jag bet ihop och satt hos honom i en vecka, åkte tåg 2h per dag. Sen var jag så slut att det inte fanns en möjlighet i världen att springa... Nu under jullovet har jag lovat mig själv att jag ska motionera en halvtimme om dagen, om så bara en promenad. Så jag springer inte så långt nu, utan försöker bara överleva det här. Min pappa kommer att dö, vi vet bara inte hur lång tid det kommer att ta. Han kommer aldrig mer att komma hem, utan bor just nu på ett korttidsboende. Ett vårdpaket utan hopp - över en natt.
Jag håller igång för fullt, om än inte just dessa dagar då jag ligger hemma med hög feber (jag blir alltid sjuk vecka 2). Förra året blev det 185mil och jag siktar på 200 i år. Får se hur det funkar med att vara föräldraledig dock. Målen i år är att bli snabbare, starkare och uthålligare. Det kommer bli viktigt att få till kvalitetspassen eftersom att en majoritet av passen under året blir med barnvagn och då går det inte så fort.
Ingen snö här och jag ska åka kortvasan snart. har typ aldrig stått på ett par längdskidor haha kan bli kul eller rättare sagt inte roligt