Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Och mitt sextimmarslopp blir inte av.. Min medlöperska hoppade av idag ( och jag är i ärlighetens namn inte riktigt tränad för det heller) så jag blir hemma..
Låter helt klart som att du är värd en ny klocka.
Min häl fungerade så jag klarade av att springa lite lite lite i veckan. Blev 8km fördelat på 2 pass. Startar lugnt för att inte få ont igen.
Zezzan: Eller hur?!?
Så idag kom den, sponsored by pappa, en Garmin forerunner 210. Simplare än min 405, helt klart, men säkert alla funktioner jag behöver. Och INTE mongoboettringen.
Ska vi bara få hem maken också. Efter en vecka av bajsförkylning, två "mitt i teambuildingen"-joggar nere i Skåne i början av veckan, två dagar ensammen hemma och på väg till Linköping för mello med ungarna på lördag blir det fan inte mycket sprunget men desto mer ätet. Jag kommer att se ut som min häst om jag fortsätter så här.
Men, det finns ju ett skäl till att jag inte springer så mkt. Medarbetarsamtal. 27 st närmare bestämt, på tre veckor. Jag är lite mallig över att jag nog blir klar i morgon.. Har inte hunnit springa på luncherna nåt allt, gissa om abstinensen är svår?!
Zezzan: Eller hur?!?
Så idag kom den, sponsored by pappa, en Garmin forerunner 210. Simplare än min 405, helt klart, men säkert alla funktioner jag behöver. Och INTE mongoboettringen.
Ska vi bara få hem maken också. Efter en vecka av bajsförkylning, två "mitt i teambuildingen"-joggar nere i Skåne i början av veckan, två dagar ensammen hemma och på väg till Linköping för mello med ungarna på lördag blir det fan inte mycket sprunget men desto mer ätet. Jag kommer att se ut som min häst om jag fortsätter så här.
Men, det finns ju ett skäl till att jag inte springer så mkt. Medarbetarsamtal. 27 st närmare bestämt, på tre veckor. Jag är lite mallig över att jag nog blir klar i morgon.. Har inte hunnit springa på luncherna nåt allt, gissa om abstinensen är svår?!
Har varit dåligt med löpning i januari för min del. Barnen har haft halsfluss och jag har varit rädd för att också ha fått en infektion, hypokondriker som jag är, och har därför aktat mig (streptokocker kan tydligen sätta sig på hjärtat)...
Var ute en sväng i torsdags och det var TUNGT och kändes hemskt!... Tappade nästan gnistan och ville kasta löparskorna.. Men så gav jag mig ut på en tur idag igen och hade tänkt springa på grusvägarna i Änggårdsbergen men hamnade plötsligt på småstigar istället.. Följde dem kors och tvärs upp och ner för berg och dalar och hade fantastiskt roligt! Hade helt fel skor på mig men det gjorde inte så mycket... ;)
Längtar redan till nästa pass.. Får nog bli minst ett skogspass igen tills jag fått upp flåset innan jag ger mig ut och nöter asfalt så jag inte blir avskräckt igen... ;)...
Hej! Jag har tagit upp löpningen efter vintern och har svårt att komma upp i samma nivå som i höstas. Det har handlar lite om försämrad kondition och styrka men framför allt sitter det i huvudet. Jag saknar det där "jävla anammat" och i stället för att ge järnet upp för backen t ex så ger jag upp och går. Nån som har lite tips på hur man kan öva upp hjärnan och få lite järnvilja? Mental träning helt enkelt.
Någon här som springer med sin hund? Vi har precis köpt en shetland sheepdog och idag var jag ute med henne på premiärtur! Kul :) än är det isigt i skogen så det fick bli på väg = koppel! men snart kan vi springa i skogen. Det blir roligare för henne som kan springa före och inte följa mitt sega tempo :) tänker att vi kan köra rätt bra intervaller tillsammans i vår också.
Göteborgsvarvsångest, sjuka barn, stressigt jobb, plus noll motivation. Vinterträningen har mest varit jogging/promenader med granntanterna och då i väldigt lugnt tempo blandat med enstaka pass med lite mer tempo och distans. Men idag tog jag tag i det hela vilket jag lär får sota för imorgon. Isen har släppt från cykelbanorna (inga broddar) och 3 plus ute (bara vanliga tights, gillar inte lager på lager). Fick för mig att göra en repris på vårtränigen från i fjol, lite längre runda i trevlig miljö. Nästan hemma, sista lilla backen, blir jag omsprungen av en man, helt inne imusiken och fruktansvärt fokuserad på att ta mig upp för de sista metrarna. Jag blev lugnt sagt livrädd. Kändes tråkigt att se honom susa om och bara försvinna när jag tyckte jag hade bra tempo.
det blev totalt 13,5 km på runt 1,5 h, bara 5 min långsammare än förra årets tid (precis innan varvet). Nöjd över att det gick så bra trots oregelbunden träning i vinter.