• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan
    Grappa skrev 2014-01-07 21:18:59 följande:
    Jag tänkte köpa dubbar till löpskorna, såna man skruvar i, men snål som jag är skulle jag vilja handla dem på ebay. Kan dock inte knäcka vad jag ska söka efter (på engelska) söker man på cleats så får man en miljard träffar på dobbade fotbollsskor eller såna där halkskydd man drar på. Hur ska jag hitta rätt sökterm tro?
    ANävnder inte dubbar/broddar så har tyvärr inga svar att komma med. Jag springer med mina vanliga skor på vintern oxå. Förra året testade jag med sådana man spänner fast på men oj vad tungt det blev så nej det slutade jag illa kvickt med
  • Zezzan

Igår när jag var ute och sprang så stack det till i hälen, typ hälsena om jag ska gissa vad det kan vara. Imorse när jag gick till mötesplatsen för att åka till skolan gjorde det grymt ont. Klarar knappat av att gå med skor som sitter åt om hälen på. När barnen skulle på hockeyträning så hade jag nike på ena foten och crocs på andra för att kunna gå utan att halta Några förslag på vad det kan vara? Min lilla gissning är överansträngning. Så har tagit en vilodag idag för första gången på en stund

• xmarcusx
    Waimea skrev 2014-01-08 18:21:47 följande:
    Brorsan eller morsan, Marcus?
    Ska man vara petnoga är det väl både och. Brorsan går i ettan och morsan jobbar som lärare. Jag och lillkillen som får njuta av lyxen av att vara hemma.
  • Sommarfrö

Hej alla och god fortsättning på det nya året!

Jag har kommit igång med löpningen efter en höst med sporadisk löpning. Fick problem med ryggen, en del infektioner och efter Hmaran i september tröt motivationen. Men har nu satt upp lite stadigare löparmål (klara milen på 55) till mars då jag även ska springa premiärmilen i sthlm. Har en gammal tid på milen från förra året på 58min och den senaste exakta noteringen är på 1.02 från halvmaran i september. Är jättesugen på att springa den nya HM i april ( www.whhm.se ) som är för kvinnor. Är det någon annan här inne som kommer springa den?

Gustaf - 20111116
  • Waimea
    xmarcusx skrev 2014-01-09 14:22:45 följande:
    Ska man vara petnoga är det väl både och. Brorsan går i ettan och morsan jobbar som lärare. Jag och lillkillen som får njuta av lyxen av att vara hemma.

Då fattar jag! Vilken lyx att ha dagarna själv med,lillkillen!!
  • LaFontaine
    Zezzan skrev 2014-01-08 20:24:37 följande:
    Igår när jag var ute och sprang så stack det till i hälen, typ hälsena om jag ska gissa vad det kan vara. Imorse när jag gick till mötesplatsen för att åka till skolan gjorde det grymt ont. Klarar knappat av att gå med skor som sitter åt om hälen på. När barnen skulle på hockeyträning så hade jag nike på ena foten och crocs på andra för att kunna gå utan att halta Några förslag på vad det kan vara? Min lilla gissning är överansträngning. Så har tagit en vilodag idag för första gången på en stund
    Jag fick en gång en inflammation i hälsenefästet som kändes som du beskriver. Dubbla kurer anti-inflammatorisk medicin (många veckor) gjorde susen. Tack och lov hände det på sensommaren, för jag kunde precis som du inte ha något som satt över hälsenan.
  • Wilowa

Bihåleinflammation och penicillin var inget jag direkt planerat...börjar bra detta. :-/

• Zezzan

Crocs på vänster foten är ett måste. Så himla trist att inte kunna springa. Funderar nästan på att testa barfota på löpbandet haha

• Waimea

Laddar för Ugl-kurs på Lidingö nästa vecka. Lär bli lite sprunget! Idag och i morgon rider jag nog bara, hästen måste få sitt!!

• anyXX

7,5 km i snöväder. Puh för otränade mig :)

flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden Löpartråden 13