• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

förslag på vad det kan bero på när man har ont baksida knä? Knävecket lixom?

• Sommarfrö

Heja heja Zezzan! Du är ju grym. Uppdatera gärna om hur det går för dig. Om du kan(!) så inspirerar du helt klart andra (oss, mig) att röra på fläsket :-*

Gustaf - 20111116
  • Zezzan
    Sommarfrö skrev 2014-04-25 20:23:22 följande:
    Heja heja Zezzan! Du är ju grym. Uppdatera gärna om hur det går för dig. Om du kan(!) så inspirerar du helt klart andra (oss, mig) att röra på fläsket :-*
    Om knät inte gör fullt lika ont imorgon så klarar jag nog inte av att hålla mig från att springa en liten runda igen. Ska försöka hålla mig runt 3km för att inte dra på alltför hårt. 
    Får försöka springa/gå nu i 2 veckor för den 9 maj är det dags för nästa cellgiftsbehandling och då vet jag att jag ligger däckad i minst 1 vecka. MEN denna gång ska jag försöka få folk att tvinga ut mig på små korta rundor även då. Bara att gå 1 km hjälper otroligt när man mår så där jäkla super dåligt. Jag kämpar på  
  • PerG
    Sommarfrö skrev 2014-04-25 20:23:22 följande:
    Ja! Tänker på dig Zezzan!

Själv laddar jag inför morgondagens halvmara! I vanlig ordning har jag hypokondriska känningar i halsen... Om det inte blir något av det så är målet under 1:33. Sprang på strax under 1:35 på träning nyligen så det borde gå..

Sen har 5km och 10km tävlingarna (och dessutom nya tävlingar på 3km och 21km) på jobbet startat igen och nu är det en annan kollega (som inte varit med tidigare) som bjuder på rejält motstånd...Jag ledde alla 4 tävlingar tills denna veckan då han slog mina tider på 3km och 5km... Gah! ;) ... 3km-tiden kan jag nog slå, men 5km känns riktigt tuff. Han är helt enkelt en grym talang (han är egentligen ingen löpare sen tidigare utan är bara bra grundtränad och har en bra "löparkropp")!
  • Sommarfrö

PerG var springer du imon? Lycka till! Jag springer också Hm imon i sthlm men det blir inget rekord tempo för min del. :-P

Gustaf - 20111116
  • PerG
    Sommarfrö skrev 2014-04-25 22:20:16 följande:
    PerG var springer du imon? smile1.gif Lycka till! Jag springer också Hm imon i sthlm smile2.gif men det blir inget rekord tempo för min del. :-P
    Kungsbacka, ett litet lopp med bara några hundra startande... 
  • Solstråle00001

Får man hänga på? Har tjuvläst tråden ett tag nu! Tycker allt med löpning är otroligt intressant Har inte sprungit så länge. Några månader regelbundet och dessförinnan lite då och då!

Just nu har jag inte hunnit springa på snart en vecka av olika anledningar och abstinensen är svår

• Zezzan
    Solstråle00001 skrev 2014-04-26 11:29:59 följande:
    Får man hänga på? Har tjuvläst tråden ett tag nu! Tycker allt med löpning är otroligt intressant smile1.gif Har inte sprungit så länge. Några månader regelbundet och dessförinnan lite då och då!
    Just nu har jag inte hunnit springa på snart en vecka av olika anledningar och abstinensen är svår smile5.gif
    Självklart hoppa in

Jag var ute en sväng nu i stekande sol. Men det blev väldigt väldigt kort. Idag var det som att all energi var helt borta. Tunga ben. Fick aldrig ordning på flåset, ont i knät och krampande vader. Gav upp efter 2km. Men just nu i denna sjukdomsperiod får jag vara glad för minsta lilla. Allt är bättre än inget om det så bara blir några meter. Kanske kommer orken tillbaka senare ikväll när det blivit svalare ute
  • PerG

Varmt! Lyckades ta mig in på 1:31:53... Nu är jag nöjd och ska belöna mig med en iskall öl på balkongen! ;)

Svar på tråden Löpartråden 13