Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Tänker börja springa. Men jag kommer börja när det är mörkt ute så att det inte syns hur otränad man är.
Gert spring tidiga mornar. Då är det ingen annan ute. Eller i skogen. Eller överallt för när jag möter någon som springer sp tänker jag aldrig oj vad otränad den är. Utan det är mer åhh jag vill oxå ð??? så kom igen och ut och spring
Har mått kasst hela våren, inte orkat ta tag i träningen pga olika orsaker. Idag så hände det, kände suget efter att springa igen och fy tusan vad skönt det var. Varvet om en månad är kört men det är så underbart att få vara igång igen.
Något jag funderar på är att jag ofta får ont i höften, känns som om det sitter i höften i själva leden/knölen. Vill gärna försöka undvika detta menvet inte varför jag får ont! Har ni några idéer ? Jag har olika långa ben, ena halvan av min kropp är lite längre, 1,5 cm längre ben, längre arm etc. Men jag har aldrig känt detta tidigare än denna vår eller när jag sprungit lååång, typ halvmara. Vill gärna inte riskera att skada mig.
Jag får ibland ont i höften och min husortoped
säger att det är löparknä. Håller det i schack med knäböj, tåböj (heter det så?) och stretchövningar. När jag är duktig. Jag tyckte han var stendum när han sade det, men sen palperade han mitt ben och talade om var jag hade ont mer. Uschfysatan!
Zezzan det är så härligt att läsa om hur positiv du är till allt. Det kommer gå bra för dig! Skönt att du kom iväg på den där turen i början av april.
Själv råkade jag ut för bihåleinflammation och är fortfarande riktigt förkyld. Känns förjävligt med tanke på HM den 26e
Jag får hoppas att jag hinner bli kry till lördag men jag har inga förhoppningar om att det blir någon bra tid eller att jag tar förra årets tid. Så surt! ![]()
Hej!
Ny här :)
Försöker att komma igång med löpträningen igen efter ett uppehåll. Förra året sprang jag Tjejmilen på 74 min ca. Då med sonen i sin vagn :) Har alltid honom med mig på alla löpturer då vi är själva hemma. Han älskar verkligen att hänga med.
I år har jag tänkt springa vårruset, Tjejmilen och Tjurruset! Men blir nog utan sonen på alla lopp i år.
Tycker ni alla är grymt duktiga! Heja Heja!
Haha, ja.. Tjurruset hade nog varit knepigt med barnvagn (får bilder i huvudet)...
:) Ha ha! Det hade varit en bedrift med vagnen. Är det någon som sprungit Tjurruset?
Ikväll blev det en skön tur på drygt 5 km :)
Välkommen ni nya.
Sommarfrö ja jag försöker vara positiv. Tänker mig att det kanske går liiiite lättare då. Men fy det var svårt att vara positiv veckan efter cellgift. Då är det inte mycket som går att genomföra.
Har varit ute och gått 5-10km några dagar nu och det har kännts bra. Förutom att jag började få ont i baksidan av ena knät häromdagen. Gör jäkligt ont till stunder och jag haltar runt här hemma. men men skam den som ger sig. När jag blir varm går det lättare så det är bara att trava på. Var ute och gick med två kompisar imorse. När vi var klara kände inte jag mig nöjd så jag gick till en gångväg i närheten och började jogga fram och tillbaka några gånger och vips så hade jag joggat 3 km. Gick väldigt sakta men jag kände mig ändå väldigt lätt. Kan knappast begära mer 1 vecka efter cellgiftbehandling. LÄNGTAR till nästa tur. Fick verkligen tvinga ig själv att stoppa efter 3km. Vågar inte ta det för fort nu. Hellre flera kortare rundor.
Låter härligt, Zezzan!
Vi är hos svärföräldrarna på landet och jag har sprungit 7 km i bra tempo. Det gick så bra och kändes så härligt att jag bara ville fortsätta, men ställde mig i stället vid vattnet och stretchade genom hela kroppen. Ljuvligt!
Ikväll firar vi svärfar som fyller 80.