• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

Sprang i söndags men det blir nog inget mer förrän tidigast fredag.. Suck.. Alla dessa möten och kvällsfodringar tar min springtur.. Dagens i-landsproblem..

• PerG

Woho! Klarade sub41 med några sekunders marginal idag på milen! Såååå nöjd! ;)..

Nu känns sub40 inom räckhåll!

Och vilket löparväder det varit senaste veckan! Nu är det ju vår! ;)

• Zezzan
    PerG skrev 2014-03-15 22:55:02 följande:
    Woho! Klarade sub41 med några sekunders marginal idag på milen! Såååå nöjd! ;)..

Nu känns sub40 inom räckhåll!

Och vilket löparväder det varit senaste veckan! Nu är det ju vår! ;)
    Grattis super bra jobbat

Själv har jag fått ta en ofrivilligpaus. Har fått cancer och opererades i onsdags. Hoppas kunna börja springa snart igen innan det är dags för cellgifter och skit. 
  • Jespis

Heja Per!

Och heja Zezzan! Kram och lycka till! (Vill du berätta vilken sorts cancer du drabbats av?)

• Wilowa
    Zezzan skrev 2014-03-15 23:15:11 följande:
    Grattis super bra jobbat

Själv har jag fått ta en ofrivilligpaus. Har fått cancer och opererades i onsdags. Hoppas kunna börja springa snart igen innan det är dags för cellgifter och skit. 
    Men fy! Krya på dig och ta hand om dig!
  • Zezzan
    Jespis skrev 2014-03-16 01:28:04 följande:
    Heja Per!

Och heja Zezzan! Kram och lycka till! (Vill du berätta vilken sorts cancer du drabbats av?)
    Bröstcancer med spridning. Innan operationen trodde dem inte att den spridit sig så då trodde dem att det skulle räcka med endast operation. Men under operationen så såg dem det så nu blir det cellgift, strålning och tabletter. Får räkna med efterbehandling i ca 1 års tid. 
    Ska tillbaka till sjukhuset på möte 1 april då får jag veta mer exakt vad som sker med mig nu det närmsta året. Vanlig biverkning av den operationen jag gjorde när man måste ta bort så mycket lymfer i armhålan är att man förlorar känslen och rörligheten i armen. Och detta hände så klart mig. Men jag kör de övningar som jag fick av fysion på sjukhuset. är ute och går varje dag och jag ska även få gå hos fysio som rehab. 
  • PerG

Fy vad jobbigt! Krya på dig!

Zezzan skrev 2014-03-16 10:19:02 följande:
    Bröstcancer med spridning. Innan operationen trodde dem inte att den spridit sig så då trodde dem att det skulle räcka med endast operation. Men under operationen så såg dem det så nu blir det cellgift, strålning och tabletter. Får räkna med efterbehandling i ca 1 års tid. 

Ska tillbaka till sjukhuset på möte 1 april då får jag veta mer exakt vad som sker med mig nu det närmsta året. Vanlig biverkning av den operationen jag gjorde när man måste ta bort så mycket lymfer i armhålan är att man förlorar känslen och rörligheten i armen. Och detta hände så klart mig. Men jag kör de övningar som jag fick av fysion på sjukhuset. är ute och går varje dag och jag ska även få gå hos fysio som rehab. 

• Waimea
    Zezzan skrev 2014-03-16 10:19:02 följande:

Nä, men du, vad jobbigt. Ta hand om dig och krya på dig!! Kram!!
  • Sommarfrö

Krya på dig Zezzan! Fuck cancer! Min mormor är en överlevare. Du kommer klara det!

Sprang premiärmilen i Stockholm idag! Gick hyfsat och av ren jävlaranamma anmälde jag mig till Womens health halvmara den 26e april! Så nu jävlar ska jag hålla i med träningen

Gustaf - 20111116
  • Sommarfrö

En fantastisk förmiddagslöpning, den bjöd på 16km i lugnt tempo. Hur går det för er andra?

Gustaf - 20111116
Svar på tråden Löpartråden 13