• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan
    Waimea skrev 2014-05-01 07:20:46 följande:
    Hej hallå alla flitiga löpare!

Grymme tid, Per G. Häftigt. Inte långt kvar till sub-1.30 nu, då?
    Själv lägger jag tävlingskarriären på hyllan i nåt år eller två. Dels har jag inte kommit igång alls på samma sätt som tidigare, jobb och häst tar för mycket tid just nu, är glad om jag får ihop tre mil i veckan, dels är jag pinfärskt nygravid med barn nummer tre... smile2.gif Ska bli härligt med en knodd till om allt går som det ska. Får göra ett ryck innan jag fyller 40. 

Hur mår du nu Zezzan? Din kämpe!! 

Kram på er alla!
    Grattis till graviditet  

Tack, det går upp och ner. Är väldigt trött och sliten. Börjar få ångest över cellgiftbehandling nästa vecka. Vill egentligen springa men orkar inte med känslan att bli så trött så går massor just nu istället. Tar dagarna som de kommer med träningen. Försöker klara av skolan bäst det går och orka vara mamma. Det får räcka just nu Men men det blir väll bättre om några månader får man hoppas Tungan ute
  • Jespis

Grattis Waimea! Tredje barnet är toppen - man kan och vet allt och kan luta sig tillbaka och njuta! Lite mer tvätt bara!

• PerG

Tack! Ja, det kändes riktigt bra så sub1:30 känns inte helt avlägset men blir nog först nästa år jag kan klara det tror jag.. Ska sikta på sub40 först i höst (tänkte springa några av gbgvarvets seedningslopp främst för rekordförsök)..

Men tre mil i veckan är ju helt okej!? ;).. Jag springer nog knappt 3 mil i veckan.. Snarare 1-2 mil just nu..

Grattis till graviditeten!! Kul!

Waimea skrev 2014-05-01 07:20:46 följande:
    Hej hallå alla flitiga löpare!

Grymme tid, Per G. Häftigt. Inte långt kvar till sub-1.30 nu, då?

Själv lägger jag tävlingskarriären på hyllan i nåt år eller två. Dels har jag inte kommit igång alls på samma sätt som tidigare, jobb och häst tar för mycket tid just nu, är glad om jag får ihop tre mil i veckan, dels är jag pinfärskt nygravid med barn nummer tre... Ska bli härligt med en knodd till om allt går som det ska. Får göra ett ryck innan jag fyller 40. 

Hur mår du nu Zezzan? Din kämpe!! 

Kram på er alla!

• h81

ramlar in här o hoppas det här kan peppa mig..

började springa för ungefär ett årsen (haaaaatat löpning alltid innan ska tilläggas, men tränat mkt annat)
    nu är jag helt fast i löpningen.. tävlar mot mig själv, på tid o snabbhet..

anmält mig till tjejmilen i år igen, var fösta ggn förra året (fruktansvärt.. vad VARMT det var o bara sprungit milen två ggr innan - den ena ggn av misstag haha.. men sprang ändå under timmen)
    och vårruset såklart, där jag satsar på en snabb tid..

just nu bråkar jag med arga benhinnor... avbröt senaste turen nästan gråtandes... ajajaj..
    några tips där?
    (kör tigerbalsam o massage, beställt nya skor)

hoppas hita inspiration o få feedback i denna gruppen!!
    kul!

//Hannah

• Zezzan
    h81 skrev 2014-05-01 22:31:20 följande:
    ramlar in här o hoppas det här kan peppa mig..

började springa för ungefär ett årsen (haaaaatat löpning alltid innan ska tilläggas, men tränat mkt annat)
    nu är jag helt fast i löpningen.. tävlar mot mig själv, på tid o snabbhet..

anmält mig till tjejmilen i år igen, var fösta ggn förra året (fruktansvärt.. vad VARMT det var o bara sprungit milen två ggr innan - den ena ggn av misstag haha.. men sprang ändå under timmen)
    och vårruset såklart, där jag satsar på en snabb tid..

just nu bråkar jag med arga benhinnor... avbröt senaste turen nästan gråtandes... ajajaj..
    några tips där?
    (kör tigerbalsam o massage, beställt nya skor)

hoppas hita inspiration o få feedback i denna gruppen!!
    kul!

//Hannah
    tåhävningar, tåhävningar, tåhävningar Välkommen förresten
  • Waimea
    Jespis skrev 2014-05-01 14:26:37 följande:
    Grattis Waimea! Tredje barnet är toppen - man kan och vet allt och kan luta sig tillbaka och njuta! Lite mer tvätt bara! smile5.gif
    Härligt, det låter precis som jag hoppas att det ska bli.

Förhoppningsvis blir det inte för stora avundsjukefighter heller, de andra barnen kommer att vara 6 och 8 år när bebisen kommer..

Gissa om jag tänker skaffa mig en joggingvagn den här gången?!
  • Zezzan

6åringen frågade om inte vi kunde ut och springa. SJÄLVKLART blev mitt svar. 1.4km blev det och en super glad 6åring. Han orkade inte riktigt springa hela tiden så vi tog några gåpauser ibland.

• Sommarfrö

Hoppas att allt är bra med er alla och löpningen är rolig. Själv har jag inte rännt nått efter HM den 26e. Fick problem med vaden  efter loppet. Trodde först att det bara var en överansträngning, vilket det ju säkert också är. Men värken går inte över och det känns ibland för djävligt att bara gå i snigelfart. Så idag var jag till vårdcentralen och där skrev man en remiss för ett ultraljud av vaden. 

Någon annan som haft problem med vaderna? Vad har ni fått för hjälp? Vad har ni gjort för träning?

Hoppas att det inte är något allvarligt iaf i benet. Vill ju komma igång igen med springandet. 

Gustaf - 20111116
  • Jespis

En mil i duggregn idag. Helt ok. Ländryggen protesterar inte alltför stort - hopp om liv!

• Michael 310

Vart en bra avslutning på min jobbperiod med en mils löpning på årsbästa 46:57 i ett väldigt soligt och varmt Bergen :)

Svar på tråden Löpartråden 13