Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Grattis Waimea! Tredje barnet är toppen - man kan och vet allt och kan luta sig tillbaka och njuta! Lite mer tvätt bara!
Tack! Ja, det kändes riktigt bra så sub1:30 känns inte helt avlägset men blir nog först nästa år jag kan klara det tror jag.. Ska sikta på sub40 först i höst (tänkte springa några av gbgvarvets seedningslopp främst för rekordförsök)..
Men tre mil i veckan är ju helt okej!? ;).. Jag springer nog knappt 3 mil i veckan.. Snarare 1-2 mil just nu..
Grattis till graviditeten!! Kul!
ramlar in här o hoppas det här kan peppa mig..
började springa för ungefär ett årsen (haaaaatat löpning alltid innan ska tilläggas, men tränat mkt annat)
nu är jag helt fast i löpningen.. tävlar mot mig själv, på tid o snabbhet..
anmält mig till tjejmilen i år igen, var fösta ggn förra året (fruktansvärt.. vad VARMT det var o bara sprungit milen två ggr innan - den ena ggn av misstag haha.. men sprang ändå under timmen)
och vårruset såklart, där jag satsar på en snabb tid..
just nu bråkar jag med arga benhinnor... avbröt senaste turen nästan gråtandes... ajajaj..
några tips där?
(kör tigerbalsam o massage, beställt nya skor)
hoppas hita inspiration o få feedback i denna gruppen!!
kul!
//Hannah
6åringen frågade om inte vi kunde ut och springa. SJÄLVKLART blev mitt svar. 1.4km blev det och en super glad 6åring. Han orkade inte riktigt springa hela tiden så vi tog några gåpauser ibland.
Hoppas att allt är bra med er alla och löpningen är rolig. Själv har jag inte rännt nått efter HM den 26e. Fick problem med vaden efter loppet. Trodde först att det bara var en överansträngning, vilket det ju säkert också är. Men värken går inte över och det känns ibland för djävligt att bara gå i snigelfart. Så idag var jag till vårdcentralen och där skrev man en remiss för ett ultraljud av vaden.
Någon annan som haft problem med vaderna? Vad har ni fått för hjälp? Vad har ni gjort för träning?
Hoppas att det inte är något allvarligt iaf i benet. Vill ju komma igång igen med springandet.
En mil i duggregn idag. Helt ok. Ländryggen protesterar inte alltför stort - hopp om liv!
Vart en bra avslutning på min jobbperiod med en mils löpning på årsbästa 46:57 i ett väldigt soligt och varmt Bergen :)