Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hypokondrikänningar i vanlig ordning.. Imorgon är det Stockholm Marathon och yngste sonen hade feber i förrgår så nu går jag och känner efter extra noga hela tiden.. Varför är man alltid så nojjig innan lopp? ;)
Lycka till imorgon på Sthlm marathon, PerG o alla andra som ska springa!
Längesen jag skrev här, har haft en svacka men nu ska jag starta om ð???
15 km igår och 5 lugna idag, hoppas man får fortsätta vara skadefri, då kommer det bli ett bra år!
Hur gick det på maran, PerG? Var det fler här som sprang?
Det gick både och kan man säga! ;)...
Siktade på sub 3:30 och låg bra till hela tiden. Efter 21km hade jag 4 min marginal på 3:30 och det krympte till ca 3 minuters marginal vid 35km.. Vid 40km fick jag vrålkramp i ena låret (och även vaderna krampade som nån kedjereaktion) så jag nästan stupade i backen! Fick stanna några minuter och stretcha innan jag kunde börja gå lugnt och sedan börja springa igen.
Tappade dock sub 3:30 och sprang in på 3:34 som fortfarande var nytt personbästa så jag är väl relativt nöjd ändå..
Aj, kramp! Skönt att du kom igång igen - och grattis till personbästa!
Jo, visst är jag besviken eftersom det såg ut att gå vägen ända fram till 40km! Hade jag fått kramp eller tappat tid vid typ 30km hade det varit mer "väntat" än att få det 2km före mål. Men jag är faktiskt ändå relativt nöjd och med lite mer långpass så ska 3:30 inte vara några problem! Jämfört med tidigare maror så höll jag ett mycket jämnare tempo även efter 30km där jag brukar klappa ihop i vanliga fall...
Kanske får hälsa på svägerskan och ta 3:30 på Växjö marathon i höst! ;).. Kanske att man till och med vågar satsa på 3:25 eller 3:20 tills dess med tanke på att det är plattare där! ;)
Tack! Jo, men eftersom maxtiden är 6 timmar så hade jag ju mer än 2 timmar på mig att ta de sista 2km så jag hade vilat och/eller krupit i värsta fall! ;).. Är kanske lite väl envis men det tar emot att bryta ett lopp.. ;)